Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte på Rolf Halse som jobber med avhandling om 24. Plutselig dukket Diskusjon.no opp som sted for datainnsamling rundt norske 24-fans, med sitat fra Nevnarion. Fire herfra er visstnok intervjuet. Liten verden.

 

Forøvrig elsker jeg Filmanalyse-faget ved UiB. Jostein Gripsrud er en av de mest behagelige og innsiktsfulle akademikerne jeg har vært borte i - skal selv skrive om Louie i emneoppgave. I morgen blir det forelesning med Ulrik Imtiaz Rolfsen.

 

Fin studie å ta på fritiden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes folket om Wilfred? Verdt å sjekke ut om enn bare for tom underholdning?

 

Dotten hata likte ikke den. Heilage elsket eller likte den, jeg likte den. Kommer til å forsette med sesong 2. Selv om jeg prioriterer å se nye sesongen av Louie før den serien på fredager i sommer.

 

Greit å se på hvis du ikke har noe annet å se på. Den fungerte bedre utover sesongen. Ikke så utrolig morsomt, men det er jo en litt mørkere komiserie enn det meste av komiserier der ute. Serien er litt miks av stoner, filosofisk og buddy-komedie.

 

Men jeg er mer fan av It`s Always Sunny In Phildelphia som er en annen serie fra samme kanal. Mindre mørk enn Wilfred, mer morsommere. Handler om en gjeng med litt rare folk som gjør nesten hva som helst for penger, eller bare har rare problemløsninger på ting. Den eldste komiserien på kanalen som sender også Wilfred og Louie, sammen med dramaserier som Sons of Anarchy og Justified.

 

Før Sunny er Louie virkelig verdt å se fra kanalen.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Wilfred har et

absurd(awesome)konsept

men er

Ikke så utrolig morsomt

 

Også kalt greit.

 

Ferdig med Parks sesong 3. Good shit, får mer og mer Party Down vibber, selvom jeg personlig setter Party Down litt høyere enda. Venter til sesong 4 er ferdig før jeg ser videre. Er nå igang med de oppsparte episodene av Walking Dead.

 

Noen andre enn meg som er skuffet av Eastbound and Down? Sesong 2 var en nedtur fra sesong 1, og sesong 3 er en nedtur fra sesong 2. Utrolig synd.

Lenke til kommentar

Jeg er mer fan av Parks, selv om jeg elsker begge to. Men jeg vil ikke helt sette opp to helt forskjellige serier, med enkelte likheter med hverandre. Grensene til Party Down var også litt høyre, mens Parks And Recreation er litt mer gladhumor for å si det slik. Parks And Recreation sendt i 2011 26 ganske så gode episoder, det virkelig ikke en serie med så mange episoder på et år jeg har sett så mye bra i. Og det er en komiserie.

 

 

Liker Eastbound & Down denne sesongen. Kanskje bare meg? Lily Tomlin og mer Don Johnson liker jeg i serien. Og jeg liker hvordan Kenny Powers blir mer voksen, mindre drittsekk. Litt svake episoder etter sesongstarten, men generelt sett likte jeg den bedre enn mye av sesong 1. Men jeg likte sesong 2 mye mer til ca. samme episodeantall.

Lenke til kommentar

Den episoden var helt genial. Adam Scott var spesielt genial i episoden. Både Batman og Game of Thrones-referanser, og en easter egg fra Party Down.

 

Sesong 4 har så langt hatt referanser til Danmark, og selvfølgelig Norge. Men venter på svenske-referanser denne sesongen. Innbyggerne i Pawnee var noe rundt 4% nordmenn ifølge boka "Pawnee: The Greatest Town in America" som er en bok som er lagd av cast & crew av serien. MYE bra i boka, fikk noen til å kjøpe den til meg i New York i høst. Svensker var det 5% av.

 

Lenke til kommentar

Hva synes folket om Wilfred? Verdt å sjekke ut om enn bare for tom underholdning?

 

Dotten hata likte ikke den.

 

Dette gir inntrykk av at jeg mislikte den. Noe som ikke stemmer. Førsteinntrykket mitt var en opplevelse av likegyldiget.

http://serienytt.no/movie-review/forsteinntrykk-wilfred-ikke-min-beste-venn/

 

Serien som helhet kan jeg ikke uttale meg om, har kun set den lille smakebiten og ikke hele sesongen. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg ikke helt skjønner hypen med Louie. Jeg har sett 12 episoder hittil og jeg vil anslå at 8 av dem handlet om at hovedpersonen prøver å ha sex med en dame med middelmådig utseende. Jeg liker at episodene er helt oppdelte uten noen sammenheng, og stand-up biten er ganske morsom (selv om den også hovedsaklig er sex + fuck + sex + racist joke + fuck), men jeg liker det ikke når det plutselig kommer en sketch som tar opp halve episoden der jeg ikke engang smiler litt (kirken med jesus' pisking).

 

Det er ikke dårlig, episoden med Ricky Gervais var magisk, jeg ser bare ikke hvorfor dette er tidenes komedie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...