Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært noen episoder jeg har likt godt denne sesongen. Spesielt One Night In October, en ganske god prestasjon av han gjesteskuespilleren fra BSG i den episoden.

 

Og en senere episode med Stephen Root. Også er det selvfølgelig vært et par til gode episoder. Litt på grunn av Robert David Jones.

 

Synd at serien uansett blir kansellert. Jeg vil heller se middelmådige episoder av Fringe blanda med de til tider bra og gode episodene fremfor noe slikt dovent og kjedelig som The Mentalist og Grimm. Kan hende The Mentalist har fungert bedre, men så de 2 første episodene av sesongen i oktober, og likte det ikke stort...

 

Ser egentlig ikke noe fremtid heller for Fringe. Neppe en serie noen gidder å prøve å redde. Så det handler mer om at Warner Bros må bruke ressurser på å få pusha og shoppa serien til kanskje Starz. Eller til Netflix. Igjen så er jo Netflix en mester i å skape PR til seg selv ved å si at de er interessert i hver eneste tv-produksjon som går av lufta for tiden, ikke at det som oftest får noe til.

 

Tidens laveste seeroppslutning for serien også denne helga. Dessverre så vinner trash-tv utenfor amerikansk kabel-tv. Riktignok var den opp mot Hunger Games og Baseball, mehh...

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vi har sagt det flere ganger i tråden at Parks And Recreation ikke blir noe særlig før i sesong 2. Se på gjennomsnittet serien får for sesong 1 på Metacritic kontra sesong 2 og 3.

 

Sesong 1: 59/100

Sesong 2: 72/100

Sesong 3: 83/100

 

Serien bare vokser etter sesong 1, og det i en mye positiv retning. Den går opp fra en middelmådig serie i sesong 1, til en ganske grei serie i sesong 2, før sesong 3 er så langt noe av det beste som ble sendt på TV i fjor. Mye bedre hva Parks gjør enn ala hva Modern Family gjorde etter sin første sesong der produsentene kan mate seerne med utvanna toro-supper og so darn edgy stuff som en kid som sier fuck..

 

Parks er mer likt av de fleste store tv-kritikerne i fjor enn Community og faktisk mer enn Louie. Selv om sistnevnte skjønner jeg ikke, så er Parks And Recreation en god nr. 2. Community på en tredje. For min del over hva jeg synes er de beste komiseriene for tiden.

http://www.metacriti...t-shows-of-2011

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Så min første episode av Parks and Recreation i går.

Satt igjen med en følelse av "Hva så jeg nå?"

Men jeg liker humoren og tenkte å se gjennom sesong 1 før jeg bedømmer serien.

 

Noen andre som ser på det?

 

Hehe, jeg begynte nettopp selv (noe som er det siste som skjer forrige side). Å si at sesong 1 er veldig bra ville vært en regelrett løgn, eller et tegn på dårlig smak i mine øyne. Men det var lys, og i løpet av de fem episodene av sesong 2 jeg har sett, er jeg allerede solgt. Rob Swanson all the way, han er hysterisk morsom.

 

Aldri vært noen storfan av Amy Poelher. Både i AD, og Undeclared var hun okei, men ikke noe mer. Stort sett det inntrykket jeg har av henne i Parks også.

Lenke til kommentar

Amy Poehler var noe av det beste med Saturday Night Live i den perioden på 8år hun var med. Husket henne ikke i AD, og Undeclared var hun mer en ganske semi-birolle. Føler ikke for å sammenligne hovedroller med semi-biroller eller mindre gjesteroller.

 

Likte henne ikke i starten selv på Parks, men det kom veldig naturlig uten at jeg la merke til det sånn i sesong 3. Litt vanskelig å forklare hvorfor, men det er litt på grunn av høyden til serien gikk opp, og karakterene ble nærmest mye mer solide. Mye mer materiale som passa til skuespillerne visa versa.

 

Det som er litt kult er hvordan serien bruker Rashida Jones nå. De prøver ikke å tvinge karakteren fram og lar henne heller prøve å få hennes egen karakter og andre fram. Det er også noe jeg liker når karakteren hennes er kanskje av de svakeste, men ikke svakest som går til Rob Lowe nå. Men selv Parks sine dårligste karakterer synes jeg ikke er en gang svake, men jeg er litt lei hvordan Rob Lowe blir pusha inn i for mange scener. Riktignok så fungerer det et par ganger, men ikke alltid og det føles veldig påtvungende.

 

Jeg liker den bruken av karakterer som er variert, samtidig som den er passelig som Parks har veldig mye utover fra sesong 3 spesielt. Skrev at jeg hata en karakter tidligere på serien på forrige side i denne tråden, mens nå elsker jeg karakteren. Det er en slik forandring serien har klart flere ganger, og det er mer "smart" skriving hvor det virker som de faktisk forstår hva som er bra og ikke. Ikke noe som er enkelt heller.

 

Som mange serier så trengte Parks litt mer tid enn bare den første sesongen på 6 episoder. Og det virket nesten som serien, som var en midseason-replacement hvor forfatterne ikke brydde seg noe særlig (tenkte vel at serien ville bli kansellert, og det var mer for pengene). Har mange eksempler på serier jeg har likt godt hvor jeg ikke likte starten, men Parks er kanskje ved siden av Mad Men og Game of Thrones de seriene jeg ikke likte første episodene som jeg virkelig har endt opp å like. Også andre serier som Happy Endings og The Wire tok flere episoder før jeg likte. Ikke alt som er bra nødvendigvis lett å like iløpet av de første episodene, føler jeg ihvertfall.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Satt her og tenkte på noe. For i løpet av de siste ukene så har jeg tatt meg selv i å foretrekke Whitney, over både de "gamle" favorittene som himym, ttbbt og flere av høstens nykommerne (new girl, suburgatory etc..) I begynnelsen så irriterte serien meg noe så til de grader, for det var jo ikke morsomt, og humoren virket tvunget. Dette stoppet meg likevel ikke fra å forsette å følge meg hver uke, og nå er jeg nødt til å si det. For jeg digger virkelig Whitney. Tiltross for det elendige første inntrykket, den merkelige sammensetningen av støttekarakterer og måten hun gliser hver gang hun prøver å være morsom. Så er det likevel en serie jeg finner veldig sjarmerende og kommer til å forsette å følge med på til den ikke er se lengre. Just my two cents :)

Lenke til kommentar

Hvis du ser første episode og siste episode av sesong 1 av Parks ja så kan du skippe den som jeg sa. Gjorde det første gangen jeg så kjapt igjennom sesong 1 i 2010 før jeg starta på sesong 2. Følte ikke noe tap av det. Selv om jeg sjekka på de episodene etterpå når jeg så serien på nytt i forkant av sesong 4.

 

 

Whitney er noe av det største møkka av trash-sitcoms som har klart å kommet fram. Jeg likte Whitney Cummings sin standup, men jesus hvorfor forferdelig sitcom-showet hennes er. Jeg fikk vondt av å se på det, faktisk mye verre enn å se Home Improvment som jeg så når jeg hadde et lite sykehus-opphold for en stund tilbake.

 

Men takk gud for at Whitney faktisk øker sjansene til at Community blir fornyet, med at Whitney/Are You There Cheslea går nå dårligere enn Community på kanalen. Denne uka så endte Community opp med å bli den komiserien med høyst oppslutning i komedie-rekka til NBC på torsdag.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...