Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Skrevet
Reg2000 skrev (12 timer siden):

Problemet er vel heller at de fleste skuespillerne i serien er virkelig dårlige. Spesielt han som spiller Rand. Det eneste unntaket er vel hun som spiller Moiraine. I tillegg er serien basert på bøker med notorisk dårlige skrevne karakterer. Dessverre har mange lest bøkene når de var 14 og har ikke helt skjønt hvor dårlige karakterene i bøkene er skrevet. Det gjør det ikke akkurat lettere for skuespillerne.

Enig i at mange av skuespillerne ikke har vært de beste, men skuespilleren til Rand begynte faktisk å treffe bedre og bedre i sesong 3. Begynte å få mer troa nå. Og byttet av Matt fungerte fint. Men mange andre var ikke de beste, nei.  

Synes for så vidt ikke at karakterene var notorisk dårlig skrevne, selv om jeg leste boka når jeg var 14 (og 20 og 25 og..) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjørøver skrev (9 minutter siden):

Tidenes dyreste?

Rings of Power. 🙃

Sjørøver skrev (10 minutter siden):

Angående tidligere skryt av Andor.

Helt klart velfortjent. 👍😁

Skrevet
6 minutes ago, Sjørøver said:

Angående tidligere skryt av Andor. Det ryktes om at serien skal ha kostet 640 millioner dollar. Det er helt spinnvilt om det stemmer. Tidenes dyreste?

For begge sesongene. Rings of Power topper lista. Frem til Harry Potter, de bygger settet til 1 billion dollar. 

Skrevet
Curuion skrev (1 time siden):

Frem til Harry Potter, de bygger settet til 1 billion dollar. 

Synd å si det, men så langt så ser det ut som en gedigen flopp. 
Men, vi gamlinger er vel ikke målgruppen. 

Skrevet

Så akkurat gjennom 1923 sesong 2, og jeg synes det var

Spoiler

helt elendig hvor forhastet slutten ble gjennomført. Alt som var bygget opp til gjennom 2 sesonger ble bryskt avsluttet i hastverk i løpet av de 30 siste minuttene av siste episode. De kunne lett fått til både sesong 3 og 4 om de hadde hatt vett til å avslutte sesong 2 når Spencer og Alexandra kommer frem til Yellowstone og bygget videre til konfrontasjonen med "the big bad" derfra.

Ellers var serien ganske bra, 7,5/10 fra meg.

Andor sesong 2 neste..

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 hours ago, Tomeito said:

Enig i at mange av skuespillerne ikke har vært de beste, men skuespilleren til Rand begynte faktisk å treffe bedre og bedre i sesong 3. Begynte å få mer troa nå. Og byttet av Matt fungerte fint. Men mange andre var ikke de beste, nei.  

Synes for så vidt ikke at karakterene var notorisk dårlig skrevne, selv om jeg leste boka når jeg var 14 (og 20 og 25 og..) 

Matt var en av de bedre, men synes Rand var virkelig dårlig også i sesong 3.

Det kan være forskjellige meninger om karakterene, men orket ikke fullføre serien pga av karakterene som bare ble mer og mer irriterende. Hvis du leser kommentarer om bøkene på nett er det også gjerne denne kritikken som gjentas av de aller fleste.

Endret av Reg2000
Skrevet

Jeg merker at terskelen for å starte på en ny serie har blitt veldig høy for min del. Skal jeg se fiksjon må det være noe bra.

Ser mest dokumentarer om dagen, men i mangel av noe nytt endte jeg opp med å starte på Greven av Monte Cristo på NRK. Kjenner historien gjennom en film jeg så for noen tiår siden. Virker lovende hittil. :) 

Vurderer ellers å omsider starte på Last of Us sesong 2.

Skrevet
DukeRichelieu skrev (6 minutter siden):

Greven av Monte Cristo

Shit, hadde ikke fått det med meg. hvorfor er det alltid så dårlig markedsføring på slikt? har gledet meg en stund.

Skrevet
Sjørøver skrev (8 minutter siden):

Shit, hadde ikke fått det med meg. hvorfor er det alltid så dårlig markedsføring på slikt? har gledet meg en stund.

Bare å komme seg i gang. :) 

NRK har tidvis noen gode serier på lur.

Skrevet
DukeRichelieu skrev (7 minutter siden):

Bare å komme seg i gang. :) 

NRK har tidvis noen gode serier på lur.

Ja. Jeg er en skap-kostymedrama titter. 

• Liker 2
Skrevet

Sliter med å synes Last of Us er noe spesielt bra. Det eg husker, var den episoden med de to homofile mennene, som gjorde at eg hadde store forhåpninger for resten av serien, men eg kjeder meg av den dårlige kjærlighetshistorien vi får servert i etterkant, og det er egentlig ikke noen velskrevne karakterer på skjermen nå eg bryr meg om. 

Skrevet
disk skrev (3 minutter siden):

Sliter med å synes Last of Us er noe spesielt bra. Det eg husker, var den episoden med de to homofile mennene, som gjorde at eg hadde store forhåpninger for resten av serien, men eg kjeder meg av den dårlige kjærlighetshistorien vi får servert i etterkant, og det er egentlig ikke noen velskrevne karakterer på skjermen nå eg bryr meg om. 

Det er ikke veldig bra for en serie at den episoden som huskes er den der det ikke handlet direkte om hovedkarakterene. Jeg synes også den episoden var veldig god. Likte ikke resten, har ikke sett sesong 2 og har ikke tenkt til det heller. Av det lille jeg har sett her og der så er jeg spent på om serien får så mange sesonger som de har tenkt. 53% retention fra første til siste episode i sesong 2.

• Liker 1
Skrevet
disk skrev (13 timer siden):

Papirkurven skrev (1 time siden):

Last of Us sesong 2 var rett og slett gørr kjedelig. 

Takk. Mulig jeg dropper den da. Kjenner ikke på det store suget etter å se sesong 2 egentlig. Er så lenge siden første sesong at jeg føler jeg har glemt mye også. 

Skrevet (endret)
Papirkurven skrev (2 timer siden):

Last of Us sesong 2 var rett og slett gørr kjedelig. 

Er den ferdig alt???

Edit jeg også liker ikke Last of Us S2 så godt sammenlignet med gamle.

Apokalyptisk ultravoldelig borgerkrig tema tar over fra Zombie opplegget...

Jeg har ikke spilt spillet på PlayStation så jeg vet ikke om det er samme handling.

Det er trekant drama på gang, og det er spennende.

Selvom S2 er dårligere enn S1 så er det fortsatt spennende og mer spennende enn alt annet som går, med unntak av Diplomat på Netflix som hadde genialt skuespill, og Foundation på Apple som er ferdig binget.

Foundation også tapte litt kvalitet i siste sesong…

Forventningene til Last of Us S2 var nok for høye, jeg vet ikke om forfatterne er de samme i S2.

Ser det er skriveren av Westworld som er den skyldige. Jeg så aldri Westworld, men har sansen for skuespillerne i den bla Breaking Bad serien osv som jeg har sett alt av.

Endret av Gouldfan
Skrevet

The Pitt var bra! ble stor forskjell ifra det jeg var vandt med Chicago Med osv, ser frem til neste sesong.

Ferdig med Strike Back også, vet ikke hvordan jeg hadde gått glipp av den serien. 3 siste sesongene ble ikke helt det samme, men fortsatt ok.

You S5 tapte seg litt, S1-3 var bra. Får meg bare til å savne Dexter igjen den serien.

Begynte litt på Andor S2, husker tydeligvis nesten ingenting fra S1, så må se på nytt da. Etter Handmaids Tale S6 og The Last of Us S2.

Skrevet

Tyckte att the last of us 2 var ok men blev skuffade på sista avsnittet av flera anledningar:

Spoiler

Likte ikke slutet. Vad är poängen med en ekstrem cliffhanger når neste del i serien kanske kommer om några år? Hade varit bättre om de slutat tidigare eller ännu hellre haft med mer i denna sesongen. 

Cliffhangern gjorde det också tydligare att en stor del av sesongen var en transport etappe. 

Men kanske framför allt. Blev lite väl mye dårliga val och självmords ideer som om och om igen på mirakulöst vis slutade bra. Finns ju ingen troverdighet att hon/de skulle klara sig så pass bra som de gjort. Möjligt att man får se det senare men det var ju en del tillfällen där personerna bara kommer tilbaka eller kommer till undsättning utan att man alls får veta hur trots att det ikke borde vara triviellt. Elli fra sjukhuset, de andra fra första parken, till och fra tivoliet och säkert fler.

Har också fått några anmeldeser i min chrome stream som påpekar att Elli ju inte är speciellt flink eller genomtänkande i sesong 2 och at hon ofta trenger hjälp vilket ju stämmer. 

Så ok underholdning men det var sidospåren och tillbaka blickarna som jag tyckte gav mest.  

Skrevet (endret)

Hvide Sande, sesong 2.

En "koselig", dansk krimserie fra landsbymiljø.

Jeg likte den, da tempoet er ganske rolig og den virker ekte. En avhoppet politikvinne med god karriere flytter til Hvide Sande for å komme nær datteren sin, som hun ikke har hatt kontakt med på sju år. Hun har sagt opp jobben pga helsa. Men det blir fort fanget opp at hun har kommet til byen. En ung, uerfaren politibetjent vil ha hjelp fra henne for å løse en mordsak. Hun blir trukket inn i saken mens hun går undercover.

Vi kommer tett innpå hovedrolleinnhaveren, spilt av Anne Louise Hassing, som har et behagelig vesen og spiller godt. Vi møter også andre stjerneskuespillere i dansk film. Mordgåten er ikke spesielt interessant, men relasjonene menneskene i mellom. Anbefales.

Endret av Subara

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...