Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Dexter S1 og S2 var ganske bra, og de skulle ha sluttet der.
S3 var forsåvidt grei, men de påfølgende er søppel.
Fra S4 så har hele sesongene handlet om EN sak, hvor Dexter gjør alt han kan for å sabotere, og hvor det ikke skjer noe før i siste episoden.

Han går fra å fikse et ødelagt system, til å selv ødelegge systemet.

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, Dubious said:

Dexter S1 og S2 var ganske bra, og de skulle ha sluttet der.
S3 var forsåvidt grei, men de påfølgende er søppel.
Fra S4 så har hele sesongene handlet om EN sak, hvor Dexter gjør alt han kan for å sabotere, og hvor det ikke skjer noe før i siste episoden.

Han går fra å fikse et ødelagt system, til å selv ødelegge systemet.

Her tror jeg du spolte forbi thanksgiving-middagen i sesong 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 timer siden):

Regner med at dere ser hele introen, hva som skjedde i forrige episode, og rulleteksten?

Alle anmeldere "skumleser" serier.

Ser alltid introen i hvert fall. Den setter jo ofte stemningen for serien. I hvert fall om det er en god serie. Har ikke noe imot re-capen heller.

Å spole serier har jeg aldri gjort. Kunne aldri gjort det heller med min OCD. Men har ikke noe imot om andre gjør det. :) 

Lenke til kommentar

Begynt på 2 nye serier i det siste. 

Så hele The Chair - nyeste serien til Game of Thrones skaperne. 6 episoder av 30 minutter hver. Ikke noe revolusjonerende greier. Grei tidtrøyte om rasisme og "white power" i akademia. 6/10 

Har også begynt på White Lotus. Fornøyelige saker så langt. Er vel ca halvveis. Liker godt disse summer season serien fra HBO. Pleier å være bra saker :)

Når jeg er ferdig med den så blir det enten 9 Perfekt Strangers eller Only Murderers in the Building. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
3 hours ago, Benbjo said:

Har også begynt på White Lotus. Fornøyelige saker så langt. Er vel ca halvveis. Liker godt disse summer season serien fra HBO. Pleier å være bra saker :)

Enig. White Lotus var fornøyelig.
Den gikk litt i bakgrunnen her, så jeg vurderer å gi den et forsøk til etterhvert.

Jeg så første episoden av Kevin Can Fuck Himself. 
Ideen bak er nok mer interessant enn episoden i seg selv. Greia her er at dette er et tilsvar mot de klassiske sitcom'ene som handler om en gjennomsnittlig kar med fin dame. KoQ f.eks med Kevin James, det er her navnet til serien kommer fra også. Problematikken her som serien prøver å komme til livs, er at det ikke er greit med tulling der damene ofte er offeret.
Serien er også et tilsvar mot hvordan Leah Remini kom inn og nærmest tok over i serien Kevin Can Wait, men jeg må innrømme at jeg er ikke helt oppdatert på kontroversen her.

Uansett, episoden var ikke noe å skrive hjem om. 
Og siden vi er inne på temaet, så synes jeg KoQ ikke er så primitiv som mange gjerne vil ha det til. Har nemlig lest på Reddit... Uff, jeg må slutte med det.

Problemstillingen her ser jeg, dog, men tror at slike serier er en greie tilhørende fortiden, og at man ikke skal henge seg opp i om de ikke er 100% korrekte. 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Sluker i meg the expanse nå såg de to første sesongene på Netflix og så ble det stopp. Men nå er eg igang. 

Den har en avslutning håper eg? 

Neste sesong (6) blir siste sesongen. De avslutter serien tidligere enn bøkene, men det er et godt tidspunkt å avslutte på, og det er planlagt å avslutte der, så blir nok ikke en brå og åpen avslutning, slik en kansellering ville ført til

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...