Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Tja, Spartacus er også dum underholdning, men lykkes i det minste med å være underholdende.

 

Mye problemet til Borgias ligger i manus, men castingen bommer også. Jeremy Iron er en god skuespiller, men passer ikke i det hele tatt som Rodrigo Borgia, som var svært overvektig og med en kraftig kroknese. Han var også langt mindre sympatisk enn han fremstår som i serien, men det gjelder mange av karakterene. Lucrezia Borgia var en slu og intelligent kvinne, og ikke den fjåsete jenta vi møter i serien. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at en serie blir bedre av å være historisk korrekt, men i dette tilfellet ville det blitt langt mer trøkk hvis de holdt seg til historien. Det som fungerer bra er kostymene og settingene, men det holder ikke for meg.

 

Jeg får se om de lykkes bedre med Medici-familien.

 

Hehe. Jeg la litt opp til en veldig subjektiv diskusjon der. Jeg har før skrytt av at smak i denne tråden ikke har ført til bastante og lite konstruktive diskusjoner. Men jeg ser at du plukket opp min wink og da falt gitt ditt innlegg overhode ikke i den fella, men ble heller interessant å lese.

 

Igjen fikk jeg personlig ikke kiosk-litteratur følelse av Borgias, mens de få scenene jeg har sett av Spartacus gir meg det. Jeg synes også handlingen i Borgias i høyeste grad var spennende, samtidig var det krydret med små ting her og der som jeg ikke vet om er korrekte, men som ihvertfall virker plausible, f.eks det med at de satte inn falker til å redusere duebestanden som etterhvert ble et betydelig problem i Roma (ihvertfall ifølge serien). Veldig minor spoiler der. Jeg synes også at at produksjonen er solid, mens Spartacus bærer preg av lavere budsjett. Men dette er selvsagt bare subjektive meninger.

 

Du har sikkert rett i at Jeremy Irons ikke ligner den historiske paven, men jeg synes Jermery Irons er en rasende god skuespiller og spiller litt livs rolle der (med store forbehold siden det er mye jeg ikke har sett han i). Han bærer mye av serien. Så der synes jeg castingen er meget god. De to eldste sønnene synes jeg også fungerer godt i sine roller, og deres mor er også en meget troverdig skuespiller. Det samme med flere skuespillere.

 

Så er jeg enig med deg. Lucrezia er et pent ansikt, men en blass karakter. Mannen hun gifter seg med spiller også litt på og av og blir litt ubestemmelig til tider, og manus må nok dele litt av ansvaret for akkurat det.

 

Medici er det vel ikke Showtime som står bak så det blir uansett en helt egen greie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Starz begynner da å få mye bra framover og allerede.

[klipp type serier som jeg ikke prioriterer]

Folk ser ut til å like Black Sails som er i sin siste sesong.

 

[klipp type serier som jeg ikke prioriterer]

 

 

Jada, det er sikkert bra serier det der for alt jeg vet.

 

Jeg vet at mange i tråden liker Black Sails, men selv får jeg samme følelse av den som av Spartacus.

 

Men Boss, var heller ikke dårlig. Kelsey Grammer gjør en overaskende bra rolle. Ikke misforstå her. Han passer veldig bra som Frasier, men selv om slike serier er underholdende og har gode manus, går ikke skuespillerne maks opp i rollen. I Boss gjør han det til de grader. Serien handler om folk som klynger seg til makt for enhver pris, og som prøver å ta den for enhver pris. Selv om synet på politikken kan bli slitsomt dyster til tider.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

[klipp] Skulle jeg bedømt etter første ville jeg også synes den var elendig. En liten utfordring til deg: se tre episoder til så vil du sitte med et annet inntrykk. 

 

:)

 

En kuriositet med Black Sails er at det har den sjeldne egenskapen at det blir bedre enn sesong 1 i sesong 2 og ikke minst 3. Ikke mange serier man kan si det om.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Driver og ser på Rectify da jeg har blitt anbefalt den flere ganger. Ca halvveis i sesong 2 nå. Vet ikke egentlig hva jeg synes. På den ene siden er det bra, men på den andre siden er serien traust og deprimerende. Ikke skjer det så fryktelig mye heller. 

 

 

I den første episoden så man at den ene karakteren, Georgie, tok livet av seg. Så var det en før som fant liket og kastet det i elva. Det blir aldri nevnt igjen. Håper det skjer noe mer her. Vi får jo ikke vite noe særlig om Georgie eller han som fant ham. Det hintes at de kanskje har noe med mordet på Hannah å gjøre. Mye mer interessant dette enn å følge den sippete søstra og en lavmælt Daniel

 

Lenke til kommentar

Driver og ser på Rectify da jeg har blitt anbefalt den flere ganger. Ca halvveis i sesong 2 nå. Vet ikke egentlig hva jeg synes. På den ene siden er det bra, men på den andre siden er serien traust og deprimerende. Ikke skjer det så fryktelig mye heller.

 

 

I den første episoden så man at den ene karakteren, Georgie, tok livet av seg. Så var det en før som fant liket og kastet det i elva. Det blir aldri nevnt igjen. Håper det skjer noe mer her. Vi får jo ikke vite noe særlig om Georgie eller han som fant ham. Det hintes at de kanskje har noe med mordet på Hannah å gjøre. Mye mer interessant dette enn å følge den sippete søstra og en lavmælt Daniel

 

Det kommer om det du nevner i spoileren i sesong 3, som også er en bedre sesong! Treg start. Sesong 4 har helt sinnsyke ratinger, men har ikke kuket meg til å se den enda.

Lenke til kommentar

Nettopp sett ferdig Netflixoriginalen "The OA". Noen andre som har sett den, og har tanker om slutten?

 

Personlig mening om sesongavslutten

 

 

Selv vipper jeg litt mot at alt som Prairie fortalte i huset stemte. Noen av grunnene til at jeg faller mot denne forklaringen er at hun fikk synet tilbake. Det ble aldri forklart hvordan ellers hun skulle miste synet for så å få det tilbake.

 

I tillegg fant Steve og French bevis på at bussulykken Prairie omkom i som barn faktisk hadde skjedd. 

 

Det siste "beviset" er at scenen i skolekantina er slik hun beskrev at hun måtte gå videre til neste dimensjon. De fem gjorde alle frekvensene slik at Prairie skulle kunne kunne få en nær-døden-opplevelse og gå til en parallelt univers.

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Elsket den. Beste slutten, når alle begynte på siste frekvensen på skolen, herregud det var så fantastisk :D Men hva som egentlig skjedde de årene før er jeg usikker på. En mulighet var at hun var der alene, men at hendelsene var ekte.

Lenke til kommentar

 

En ting som knuser bøkene som bevis for at det var diktet opp er at om man kryssjekker datoen på Amazonesken bøkene kom i, så ble de bestilt etter hun prøvde å søke etter Homers ulykke på pcen hjemme (da hun ikke hadde internett). Noe som vi si at hun visste om Homer før hun kunne bestille bøkene og lage figuren basert på boken.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...