Nimrad Skrevet mandag kl 13:28 Skrevet mandag kl 13:28 Filmvenn skrev (41 minutter siden): spesielt etter denne idiotiske reklamekampanjen deres og ikke minst hvilke type mennesker kanalen tar med i sine programmer. Lyst å utdype for oss uinnvidde?
Dubious Skrevet mandag kl 19:52 Skrevet mandag kl 19:52 Hadde glemt å se på Dexter Original Sin, så i dag har jeg sett hele sesongen, og den var knallbra. De har truffet perfekt med skuespillerne. Kjente de igjen med en gang, både utseende og måten de oppfører seg i serien.
Sjalottløk Skrevet mandag kl 22:49 Skrevet mandag kl 22:49 On 11/7/2025 at 6:30 AM, Nimrad said: Jeg har ingen anelse. Hvertfall ikke når du begynner å snakke om iPhone som ikke har noe som helst å gjøre med kvaliteten på de TV-seriene de leverer. Ja. Litt dårlig formulert fra min side. Det jeg mente var at man gjerne kan holde et øye med hva slags HW en karakter bruker bruker, enn på handlingene for å se hvor personen står moralsk. Jeg mener Apple tar seg selv for høytidelig til å lage en noe banebrytende. Med det sagt, jeg har sett de 2 første episodene og synes det er veldig bra. Bedre enn hva jeg trodde det skulle bli.
Filmvenn Skrevet tirsdag kl 07:39 Skrevet tirsdag kl 07:39 17 hours ago, Nimrad said: Lyst å utdype for oss uinnvidde? Samtidig som TV2 i fjor høst lanserte en haug med reality-program så hadde de en reklamekampanje som var ment som tulling, men egentlig fungerte som pissing på kultur. TV 2 Play ville tulle med «seriesnobberiet». Men reklamekampanjen dolker kulturen i ryggen. Det andre er at vi har noen TV2-program som fronter elendige mennesker, og ikke gjør noe med det før rettssaker kommer opp. Det er sant at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, men sanksjoner kan skje utenom. Når flere menn har kommet fram med historiene deres om en av deltagerne på årets Skal Vi Danse, og TV2 har blitt advart, så blir det reprise av hvordan kanalen håndterte Julio Kopseng som TV2 og programmet visste hadde flere anklager mot seg, men lot han fortsette på programmet inntil saken hans kom til retten. 1 1 1
^fmj Skrevet tirsdag kl 18:31 Skrevet tirsdag kl 18:31 Nimrad skrev (På 10.11.2025 den 12.34): Jeg likte den godt så langt. Men jeg trodde først det var en dramaserie med inspirasjon fra podkast. Dette var jo i praksis en filmatisert/dramatisert podkast. Nesten som et sketsjshow, usammenhengende og så langt har jeg bare dratt på smilebåndet et fåtalls ganger. Joner-karakteren springer sirkler rundt de andre to. Tok og så gjennom Ølhunden Berit, selv om jeg er drittlei Anders Baasmo. Synd alle episodene ikke var like bra som den siste. Skjønner ikke helt at den vant de greiene i Cannes, men den ticker vel av noen bokser på samme måte som disse Oscar bait-filmene.
Sjalottløk Skrevet torsdag kl 00:32 Skrevet torsdag kl 00:32 (endret) Noen som greier å se hva som vil skje med Pluribus? Hele ideen her er vel at den hovedpersonene skal lede ann, så hun må få med seg noen andre. Hvem vil hun få med seg? Endret torsdag kl 00:33 av Sjalottløk
^fmj Skrevet torsdag kl 02:17 Skrevet torsdag kl 02:17 Filmvenn skrev (12 timer siden): Ticker hvilke bokser? Utdyp. Komedier vinner ikke priser.
Reg2000 Skrevet torsdag kl 06:47 Skrevet torsdag kl 06:47 6 hours ago, Sjalottløk said: Noen som greier å se hva som vil skje med Pluribus? Hele ideen her er vel at den hovedpersonene skal lede ann, så hun må få med seg noen andre. Hvem vil hun få med seg? Morsom serie foreløpig, men sliter med å se helt hvor den skal gå uten at historien blir litt for repetitiv.
Sjalottløk Skrevet torsdag kl 07:47 Skrevet torsdag kl 07:47 56 minutes ago, Reg2000 said: Morsom serie foreløpig, men sliter med å se helt hvor den skal gå uten at historien blir litt for repetitiv. Mulig du har rett i det. Jeg er en av de få som synes at de første sesongene av BCS egentlig ikke er så bra. Det er kvalitet, men det er ikke mye substans der spør du meg.
Filmvenn Skrevet torsdag kl 08:33 Skrevet torsdag kl 08:33 6 hours ago, ^fmj said: Komedier vinner ikke priser. Komedier vinner priser. Faktisk. Dag, Kampen for Tilværelsen, Ut I Vår Hage og Nissene på Låven her hjemme. Under Oscarene har blant annet Green Book vunnet beste film og beste mannlige birolle, med å være en drama-komedie. Olivia Coleman og Emma Stone har begge vunnet Oscar for hovedroller i komedier. Dette er ganske hullete kritikk. Men det er jo riktig at med sitt plott, så vil Ølhunden Berit først og fremst være drama. Hva ellers skulle det vært? Heller drama med never av komedie, slik som egner seg best, enn en ren komiserie. 1 1
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 09:02 Skrevet torsdag kl 09:02 Filmvenn skrev (20 minutter siden): Komedier vinner priser. Faktisk. De gjør nok det, men spesielt i usa det er oftest veldig dramatisk komedie, altså mer seriøst som dem sier, eller det er veldig familievennlig, en kan lure på hvorfor den desidert beste amerikanske komiserien de siste 20 årene ikke har vunnet en eneste emmy, jeg snakker om Its always sunny in philadelphia, det gir absolutt ingen mening. Det er ikke like ille i Norge, men en ser noe av det samme, ren komedie føles som at ikke hører hjemme den samme intellektuelle sfæren der drama rår, og dramaserien med et hint av komedie vinner, selv i komedie kategorien. Kanskje vi trenger dramedy kategori, så vi slipper sammenblandingen. 1 1
Filmvenn Skrevet torsdag kl 09:56 Skrevet torsdag kl 09:56 Emmy`ene er ikke eneste TV-prisen. Better Call Saul og The Wire fikk heller aldri en Emmy. Emmy`ene har alltids vært dumme på ting. Bare se på Andor i år, som blir nominert for beste dramaserie og andre priser, men ikke en eneste skuespiller blir nominert. Se på hvor lett Modern Family fikk nominasjoner. Se på hvordan The Americans uteble mye, og hvordan Jon Hamm fikk sin første og eneste pris for Mad Men med siste halvdelen av siste sesong. Sunny har fått nominasjoner eller priser av blant annet Satelite Awards (International Press Academy - PS: Ikke de korrupte folka i Hollywood Foreign Press Ass.), Critics' Choice (kritikerpris) og Astra TV Awards (bransjepris). Folk gir Oscarene og Emmy`ene for mye vekt - ja det er de største prisene, men ikke eneste. Spirit Awards og Gotham er f. eks to veldig viktige priser rundt Oscar-sesongen som aldri får stort oppmerksomhet. Problemet med å legge inn flere kategorier for dramedy blir jo at utdelingene blir lengre. Samtidig hvordan skal grensen måles? Det er både pluss og minuser med dramedy-kategorier. 1 1
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 10:17 Skrevet torsdag kl 10:17 Filmvenn skrev (18 minutter siden): Emmy`ene er ikke eneste TV-prisen. Better Call Saul og The Wire fikk heller aldri en Emmy. Det er vel liten tvil om at både emmy og oscar er mer popularitetskonkurranser, det handler ikke nødvendigvis om kvalitet selv om kvalitet og popularitet noen ganger overlapper. 1
^fmj Skrevet torsdag kl 12:22 Skrevet torsdag kl 12:22 (endret) Filmvenn skrev (3 timer siden): Komedier vinner priser. Faktisk. Dag, Kampen for Tilværelsen, Ut I Vår Hage og Nissene på Låven her hjemme. Under Oscarene har blant annet Green Book vunnet beste film og beste mannlige birolle, med å være en drama-komedie. Olivia Coleman og Emma Stone har begge vunnet Oscar for hovedroller i komedier. Dette er ganske hullete kritikk. Men det er jo riktig at med sitt plott, så vil Ølhunden Berit først og fremst være drama. Hva ellers skulle det vært? Heller drama med never av komedie, slik som egner seg best, enn en ren komiserie. Det er jo ikke en kritikk av Ølhunden Berit. Jeg svarte bare på ditt spørsmål. Utsagnet er selvsagt satt på spissen, men det er ingen tvil om at det er reelt. Oscar bait er også absolutt en ting, det er tross alt bare cirka 10 000 stemmeberettigede. Green Book er Oscar bait-film, god film, men ikke beste film. Endret torsdag kl 12:28 av ^fmj
Filmvenn Skrevet torsdag kl 14:08 Skrevet torsdag kl 14:08 (endret) Kom jo fram som en kritikk slik jeg leste det. Ja, Green Book er absolutt Oscar bait-film. Det er også en type film som viser hvor komfortable Oscar-velgerne var med tematikken, ulikt annet som burde hatt mer oppmerksomhet fra Oscar-velgerne slik som fokuserer på politivold og urettferdighet som Detroit (spesielt for prestasjonene, selv om manuset var iffy) og spesielt If Beale Street Could Talk. Eller siden vi snakker om TV, ting som David Simon har lagd som Show Me A Hero, The Plot Against America og We Own This City. Spør du meg var Green Book også en dårlig film, som levde på gode prestasjoner av Viggo Mortensen og Mahershala Ali. Sikkert mange Oscar-velgere som gikk hjem etter å ha stemt, og trodde de hadde løst rasisme den dagen. Men for eksempel If Beale Street Could Talk, eller siden vi snakker om TV; Miniserien They See Us var litt oversett fordi det gikk mer inn på hvordan rasisme har ledet til urettferdighet. Endret torsdag kl 14:09 av Filmvenn 1
ilpostino Skrevet torsdag kl 14:16 Skrevet torsdag kl 14:16 Filmvenn skrev (7 minutter siden): Kom jo fram som en kritikk slik jeg leste det. En ulempe med skriftlig kommunikasjon slik det er her på forumet er at avsender og mottager kan legge forskjellige ting i den samme setningen.
^fmj Skrevet torsdag kl 15:44 Skrevet torsdag kl 15:44 Smaken er som baken. Jeg deler ikke Anne Holts grenseløse begeistring for Ølhunden Berit, som det beste som er laget i Norge noen gang.
DukeRichelieu Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Dexter: Resurrection er strålende. En eller to episoder igjen nå. Fullførte ikke til fordel for Mr. Robot hvor jeg nå er på sesong 3. Synes det er en strålende serie og nysgjerrig på fortsettelsen, men innser jo også at dette ikke er en serie for alle.
strike_ Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Dark var bra saker! Sesong 1 var bra, sesong 2 toppet det hele. Men sesong 3 var litt for mye av det gode syns jeg, men bra avsluttning da. Tror faktisk den glir rett inn på topp 10 listen. Spoiler Sesong 3 med både nåtid,fortid og fremtid + paralell verden med sin egen nåtid,fortid og fremtid ble til tider litt for mye for min lille hjernecelle. Noen ganger visste jeg ikke helt når eller hvor scener utspilte seg. Liker ting der man må tenke litt ekstra, men her ble man virkelig mentalt sliten når man prøvde å få med seg alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå