Gå til innhold

Hvor hardt suger du i matte?


Jigsaw V

Anbefalte innlegg

Matte er jeg faktisk ganske flink i. :wee:

 

Skal ta MX-matte på videregående neste år. Kan komme tilbake med oppdatering på hvordan det går.

7903307[/snapback]

 

Vegard, jeg har en bror som sliter med matten. Jeg grubler på hva det er som avgjør det hele. Si meg, var du alltid glad i tall? Var du god i matte fra 1. klasse?

Har foreldrene dine stimulert din matteinteresse?

 

Hilsen Johannnne

7905515[/snapback]

Pappa er vel hva man kaller en mattenerd, så... Har det fra han. :p

 

Men ja, foreldrene mine har simulert matteinteressen min i oppveksten...

 

Har forøvrig 6 i matte og går i tiende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aldri likt matte, aldri vært veldig flink. Men lur som jeg var gikk jeg elektro og elektronikk og da er det jo en del matte:D Klarte det merkelig nok. Men her en dag fikk jeg et lurt øyeblikk og skulle ta 2 mx og 3 mx på almennfag påbygg. Jauda, 1 mx hadde jeg 3 på så jeg følte ikke akkurat at jeg skulle forbedre noe. 2mx ble ferdig før jul og den ble det 4 på. Åssen i svarte kan en gå oppover i karakter da det blir vanskeligere?

Men men, 3 mx vil nå gå til helvette :!:

 

 

DennisV: Om alle stryker kan dere på grunnlag av at lærern gjør for dårlig arbeid få ny lærer eller bestått. Har hørt om noen som stod i et fag fordi lærern hadde gitt fan og nesten aldri var tilstede.

7905094[/snapback]

 

Hei og hopp. VI er like vi.

 

Gikk akkurat det samme som deg.

 

GK Elektro

VK1 Elektronikk

VK2 Almenfag påbygging (2FY + 2MX) + at man har 1X på påbyggingen.

VK3 Påbygging bare 3MX...

 

 

Lærern jeg har er noe snodig...

Synes 1X som bare bestod for det meste av grafer var kjempelett. Jobbet ingenting og fikk bare 5'ere og 6'ere.

 

PS: Under treminprøven på våren så var det bare 2 stk som bestod 1X prøven, det var meg og en annen dude. Jeg fikk 3+ andre fyrn tror jeg fikk 3 eller 2+...

 

Jeg sugde også i norsk og historie på slutten av året. Fra 5 til 2 (nor) og fra 5 til 4 (His)..

Lenke til kommentar

Matte er jo gøy :p

Får ikke alltid jeg får full pott, men er ikke langt i fra. Går 'bare' i 10ende, så vet at jeg får et ekstra trykk på vgs. Men det er vel bare å prøve enda hardere ;) Skal nok klare meg fint :w00t:

 

Edit: fiksa smiley :p

Endret av Atir_
Lenke til kommentar

Jeg suger vel egentlig ikke i matte. Jeg har funnet ut at man må se helheten og sammenhengene for å bli god i matte. Mange maser på at man må jobbe jevnt og trutt og løse masse oppgaver, men jeg har mer tro på filosofi, dyp tenking og undring over de metodene man bruker.

Men som alltid ellers i dagens skole, ender klassen opp med pugging rett før prøver.

Lenke til kommentar

Kan pluss, minus, gange og deling. Kan ikke sette opp gange- og delestykker skikkelg, men kan det på kalkulator samt enkle stykker i hodet. Når man begynner å blande inn bokstaver og masse % () greier og opphøyd i 2 sitter jeg der som en idiot uten å fatte noe. Det er ikke fordi jeg ikke prøver, men jeg forstår det bare ikke. Hvorfor skrive en bokstav i stedet for et tall?

 

Vil ikke kalle meg selv dum heller. Jeg ligger på 5-er i språkfag som spansk, engelsk og norsk.

 

Holdt på å stryke i 1MX i fjor, men klarte å stå fordi jeg jukset på tentamen. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...