Gå til innhold

Snustråden v4! Les reglene!


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Synes ikke dere skal reklamere for mye for snusen. Det er helseskadelig på alle måter.

 

Bruk det gjerne selv, men ikke vær stolt av at du får andre til å konvertere.

 

Jeg har anbefalt snus til en person, men det er fordi denne personen røyker.

For all del!

Vi reklamerer ikke for snus, men hvis noen av vennenne mine begynner å snuse, så er jo ikke det min feil. Og de veit veldig godt at det er helseskadelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at det er så ekstremt helsefarlig tror jeg du skal ta litt med en klype salt. Jeg spøre tannlegen min idag om det var veldig dårlig for munnhygienen min at jeg snuset daglig, og hun svarte med at det selfølgelig ikke var bra, men at brusdrikking er 10 ganger værre for tenner/munnen.

 

Tror den eneste grunnen til at det blir sett på som farlig er at det er avhengighetsdannende. Man kunne lagd skrekkreklamer av mye rart.

Lenke til kommentar
Det at det er så ekstremt helsefarlig tror jeg du skal ta litt med en klype salt. Jeg spøre tannlegen min idag om det var veldig dårlig for munnhygienen min at jeg snuset daglig, og hun svarte med at det selfølgelig ikke var bra, men at brusdrikking er 10 ganger værre for tenner/munnen.

 

Tror den eneste grunnen til at det blir sett på som farlig er at det er avhengighetsdannende. Man kunne lagd skrekkreklamer av mye rart.

 

Snus redder jo tenna, men ødelegger tannkjøttet

Lenke til kommentar

Jeg brukte ikke ordet ekstremt.

Og jeg skjønner poenget deres.

 

At brus er 10 ganger verre er ikke interessant, med mindre du bytter ut brusen med snus.

Får du i deg begge deler, blir det 10+1=11 ganger verre...

 

Snus er skadelig. Det er 4000 stoffer, hvorav mesteparten er skadelige.

Dette er ikke et personangrep, men jeg ser tendensen om at snusing er "kult".

Ikke gi inntrykk av at det er kult til vennene deres. Spør de, sier du "ikke prøv!"

 

Min mening :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det meste er naturlige stoffer, nesten ingenting annet enn salt og vann er tilsatt.

 

Det er 2500 kjemiske stoffer i snus, så litt mer enn vann og salt er det.

Lenke til kommentar
det meste er naturlige stoffer, nesten ingenting annet enn salt og vann er tilsatt.

 

Det er 2500 kjemiske stoffer i snus, så litt mer enn vann og salt er det.

Salt er et kjemisk stoff og definisjonen på en kjemisk forbindelse er bare det at to eller flere forskjellige atomer binder seg sammen. Grunnen til at folk er redde for ordet kjemisk er vel fordi man automatisk tenker på en spygrønn radioaktiv gugge når man hører ordet. At tobakk inneholder 2500 kjemiske stoffer er ikke et argument. Det riktige spørsmålet å stille er hvor mange skadelige stoffer som har blitt tilsatt.

Lenke til kommentar

Jeg tror at snus må forskes mer på før folk skal si at det er skadelig eller ikke. Selvsagt inneholder snus mange stoffer som er bevist kreftfremkallende, men det er jo en vesentlig forskjell på røyk og snus, og det er at du røyker ikke snusen, MAO du får ikke ikke i deg tjære og du får det ikke ned i lungene.

 

på Swedish Match's sider står det mye interessant om dette

 

Jeg minner også om at Sverige er ett av landene i Europa med minst dødsfall av tobakksrelaterte skader, om jeg ikke har lest helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...