Thor. Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Hvilke dosspill vil dere anbefale? Hvorfor anbefaler du det? kort sammendrag? Jeg vil anbefale Lotus3 Spillet har sin sjarm og jeg tror det er et av de første spillene som baserte seg på slik 3d. Det er lett og spille og fungerer perfekt sammen med programmet DOSbox.
L4r5 Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Jeg vil anbefale Day of the Tentacle... Et genialt adventure-spill fra LucasArts som går ut på å redde verden fra en ond tentakkel som prøver å ta over verden.
Windoge Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Indiana Jones Fate of The Atlantis Monkey Island 1 og 2 Redneck Rampage
boundishh Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Scorched Earth nedlast og screenshots begrunnelse : the mother of all games Endret 2. februar 2007 av fanboy
Landeplagen Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 begrunnelse : the mother of all games 7856833[/snapback] Visste ikke at det kom ut før pong...
Zeph Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Golden Axe Lion King Tyrian Crystal Caves Jazz Jackrabbit The Lost Vikings One Must Fall: 2097 Grand Theft Auto Winter Challenge Summer Challenge Wacky Wheels The Lost Vikings 2 Alley Cat The Incredible Machine Leisure Suit Larry: In The Land Of Lounge Lizards Pinball Fantasies Sensible Soccer Cool Croc Twins Ironman Ivan Stewart's Super Off-Road Gorillas i Qbasic Liero Monster Bash Operation Wolf Paperboy 2 Paratrooper Ski Or Die Stunts Prince of Persia Endret 4. februar 2007 av Zeph
Melkekartong Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Constructor av Acclaim.. Tror det var 97 den kom ut. Strategispill der man driver med alt fra utleie av eiendom til reineste mafiabossen *mimre* ellers likte jeg syndicate wars, selv om jeg ikke skjønte så mye av det.. men mye å ødelege!
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Maniac Mansion. Begrunnelse: Dette er det DOS spillet som har gitt meg mest glede. Husker godt da jeg prøvde det (dette var før jeg i det hele tatt kunne engelsk). Alltid nervepirrende å se om de skumle romvesene er bak neste dør. Småhumoristisk innslag og musikk som holder høy standard (det gjør vel alle DOS sanger). Dette er også et hjernetrimm spill der du kan finne hemmelige ganger ut av fengselet og bruke ting som du finner i huset til å komme videre. Anbefales på det sterkeste!
nAz-guL Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Lost Vikings: Plattformspill der man styrer 3 forskjellige vikinger som har forskjellige egenskaper. En av de første spillene jeg hadde på min 486. Syndicate (1) Vanskelig å forklare, men man styrer en mafia som skal ta over verden og du må gjøre forskjellige oppdrag rundt i verden. Spillet foregår en del år inn i fremtiden. Selvsagt må man også nevne de store seriene fra DOS tiden: Kings Quest, Police Quest og Space Quest nAz-guL
trygveaa Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Lemmings Jeg har ikke spilt så mange DOS spill, men Lemmings har jeg spilt og det er genialt. Det er utfordrende og morsomt. Kan lastes ned her: Lemmings
PantZman Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Privateer.... Reason? Sjekk snutten! -> Endret 3. februar 2007 av PantZman
radivx Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 Anbefaler følgende: Syndicate - Glimrende startegi/action spill hvor du skal overta verden. Kanskje det beste. (http://www.abandonia.com/games/90/download/Syndicate.htm). Er desverre beskyttet av ESA. Bar Games (av Accolade) - Gode småspill som er artig å spille sammen med nostalgiske venner. (http://www.mobygames.com/game/dos/bar-games) Winter Challenge (av Accolade) - Vinter OL på PC, det beste sportsspillet noen sinne laget etter min mening. (http://www.abandonia.com/games/78/download/WinterChallenge.htm)
boundishh Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 det kom ikke ut før pong i det hele tatt .. det er bare en linje fra spillet
Smirnoff Skrevet 4. februar 2007 Skrevet 4. februar 2007 (endret) edit: stunts var allerede anbefalt ja. får slutte å pilse før jeg poster. Endret 5. februar 2007 av Smirnoff
Snikpellik Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Ski or Die! Det er sinnsykt genialt. Husker jeg spilte det på en gammel PC med Windows 3.11 eller noe sånt. Utrolig kult.
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 Jeg vil anbefale Lotus3 7849140[/snapback] Ååå! Husker jeg spilte det mye.
Pilot_ Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Aah, herlig Zeph. STUNTS!! Endret 5. februar 2007 av Lofnes
radivx Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Stunts!... det er ikke som en oldskool versjon... Trackmania er som en stunts ripoff Denne siden mener at Stunts aka. 4D Sports driving ble konvertert til freeware. Så det går an å laste det ned der... http://www.kalpen.de/stunts/stunts.htm Commander Keen og andre Apogee klassikere finner dere her: http://www.3drealms.com/downloads.html edit: noe #"¤"#¤ seg... Endret 5. februar 2007 av radivx
tZar Skrevet 5. februar 2007 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Xonix Xonix er den klare favoritten min. Er vel det føste spillet jeg spillte. Kort oppsummering; Baller spretter rundt, du en liten prikk, skal bevege deg inn i området hvor ballene spretter for å avgrense plassen ballene spretter Edit: Zeph, nydelig liste, men du har glemt Test Drive og Outrun som også var store på den tiden, for ikke å snakke om Commander Keen Endret 5. februar 2007 av tZar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå