Gå til innhold

Anbefal DOS spill her.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke dosspill vil dere anbefale? Hvorfor anbefaler du det? kort sammendrag?

 

Jeg vil anbefale Lotus3

 

lotus2032020the20ultimaib5.png

 

Spillet har sin sjarm og jeg tror det er et av de første spillene som baserte seg på slik 3d. Det er lett og spille og fungerer perfekt sammen med programmet DOSbox.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Day of the Tentacle...

Et genialt adventure-spill fra LucasArts som går ut på å redde verden fra en ond tentakkel som prøver å ta over verden.

Skrevet (endret)

Golden Axe

 

post-23219-1170617743_thumb.jpg

 

Lion King

 

post-23219-1170617773_thumb.jpg

 

Tyrian

 

post-23219-1170617786_thumb.jpg

 

Crystal Caves

 

post-23219-1170617802_thumb.jpg

 

Jazz Jackrabbit

 

post-23219-1170617815_thumb.jpg

 

The Lost Vikings

 

post-23219-1170617830_thumb.jpg

 

One Must Fall: 2097

 

post-23219-1170617852_thumb.jpg

 

Grand Theft Auto

 

post-23219-1170617863_thumb.jpg

 

Winter Challenge

 

post-23219-1170617878_thumb.jpg

 

Summer Challenge

 

post-23219-1170618368_thumb.png

 

Wacky Wheels

 

post-23219-1170617893_thumb.jpg

 

The Lost Vikings 2

 

post-23219-1170617926_thumb.jpg

 

Alley Cat

 

post-23219-1170617937_thumb.jpg

 

The Incredible Machine

 

post-23219-1170617962_thumb.jpg

 

Leisure Suit Larry: In The Land Of Lounge Lizards

 

post-23219-1170617976_thumb.jpg

 

Pinball Fantasies

 

post-23219-1170617989_thumb.jpg

 

Sensible Soccer

 

post-23219-1170618014_thumb.jpg

 

Cool Croc Twins

 

post-23219-1170618033_thumb.jpg

 

Ironman Ivan Stewart's Super Off-Road

 

post-23219-1170618069_thumb.jpg

 

Gorillas i Qbasic

 

post-23219-1170618090_thumb.jpg

 

Liero

 

post-23219-1170618110_thumb.jpg

 

Monster Bash

 

post-23219-1170618126_thumb.jpg

 

Operation Wolf

 

post-23219-1170618140_thumb.jpg

 

Paperboy 2

 

post-23219-1170618157_thumb.jpg

 

Paratrooper

 

post-23219-1170618171_thumb.jpg

 

Ski Or Die

 

post-23219-1170618183_thumb.jpg

 

Stunts

 

post-23219-1170618205_thumb.jpg

 

Prince of Persia

 

post-23219-1170618226_thumb.jpg

Endret av Zeph
Skrevet

Constructor av Acclaim.. Tror det var 97 den kom ut. Strategispill der man driver med alt fra utleie av eiendom til reineste mafiabossen :D *mimre*

 

ellers likte jeg syndicate wars, selv om jeg ikke skjønte så mye av det.. men mye å ødelege!

Gjest Slettet+987123897
Skrevet

Maniac Mansion.

 

Begrunnelse: Dette er det DOS spillet som har gitt meg mest glede. Husker godt da jeg prøvde det (dette var før jeg i det hele tatt kunne engelsk). Alltid nervepirrende å se om de skumle romvesene er bak neste dør. Småhumoristisk innslag og musikk som holder høy standard (det gjør vel alle DOS sanger). Dette er også et hjernetrimm spill der du kan finne hemmelige ganger ut av fengselet og bruke ting som du finner i huset til å komme videre. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Lost Vikings:

Plattformspill der man styrer 3 forskjellige vikinger som har forskjellige egenskaper. En av de første spillene jeg hadde på min 486.

 

Syndicate (1)

Vanskelig å forklare, men man styrer en mafia som skal ta over verden og du må gjøre forskjellige oppdrag rundt i verden. Spillet foregår en del år inn i fremtiden.

 

Selvsagt må man også nevne de store seriene fra DOS tiden:

Kings Quest, Police Quest og Space Quest

 

nAz-guL :green:

Skrevet

Anbefaler følgende:

 

Syndicate - Glimrende startegi/action spill hvor du skal overta verden. Kanskje det beste. (http://www.abandonia.com/games/90/download/Syndicate.htm). Er desverre beskyttet av ESA.

 

Bar Games (av Accolade) - Gode småspill som er artig å spille sammen med nostalgiske venner. (http://www.mobygames.com/game/dos/bar-games)

 

Winter Challenge (av Accolade) - Vinter OL på PC, det beste sportsspillet noen sinne laget etter min mening. (http://www.abandonia.com/games/78/download/WinterChallenge.htm)

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Jeg vil anbefale Lotus3

7849140[/snapback]

Ååå! :love: Husker jeg spilte det mye.

Skrevet (endret)

Stunts!... det er ikke som en oldskool versjon... Trackmania er som en stunts ripoff :p

 

Denne siden mener at Stunts aka. 4D Sports driving ble konvertert til freeware. Så det går an å laste det ned der...

 

http://www.kalpen.de/stunts/stunts.htm

 

Commander Keen og andre Apogee klassikere finner dere her:

 

http://www.3drealms.com/downloads.html

 

edit: noe #"¤"#¤ seg...

Endret av radivx
Skrevet (endret)

Xonix

 

Xonix er den klare favoritten min. Er vel det føste spillet jeg spillte. Kort oppsummering; Baller spretter rundt, du en liten prikk, skal bevege deg inn i området hvor ballene spretter for å avgrense plassen ballene spretter

Xonix.1984.gif

 

Edit:

Zeph, nydelig liste, men du har glemt Test Drive og Outrun som også var store på den tiden, for ikke å snakke om Commander Keen

Endret av tZar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...