Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gazprom kan man si har vært en skuffende investering så langt for meg. - 28% og -6900kr. MEN når jeg ser på utbyttene jeg har fått i denne perioden er det totalt 4800kr! Jeg må si jeg er imponert over utbyttene og at jeg ikke er så langt fra 0 selv om papirtapet har vært hele -28%.

Hva synes dere om dette? Jeg får jo ganske godt betalt for å vente og kommer det en kursstigning (som ikke trenger å være så stor) så kommer jeg raskt i pluss. Hadde ikke selskapet betalt noe utbytte eller et veldig lavt utbytte hadde entusiasmen min vært mye mindre. Tanker?

Lenke til kommentar

Når kjøper man volkswagen? Regner med at den får en rekyll opp.

Sikker? De har fått en alvorlig smell i USA nå, og USA er nok et temmelig viktig bilmarked fremover, når vekstraten i Asia synker. De har slitt lenge med å komme inn på markedet i USA, og denne saken tror jeg blir en stygg skrape i lakken. Det er jo ikke gitt at aksjen går vesentlig opp, og om den gjør det er det uansett vanskelig å time. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig å se for seg to scenarioer? Enten går VW opp igjen fordi skandalen betyr mindre for folk enn at de er vant til å kjøpe - og ønsker å fortsette å kjøpe bilen, eller så går forbrukerne til alternativene. Tesla er jo et miljøalternativ. Isåfall, burde man kanskje gå inn der?

Hva får deg til å tro at folk som har kjøpt biler med forbrenningsmotor kommer til å hoppe over til en dyr elbil? Ja, det er ett miljøalternativ, men det finnes billigere miljøalternativ enn Tesla. Husk at Norge er ett unntak mtp. momsfritak etc. for elbiler.

 

Jeg tror kanskje markedet allerede har tatt ut den oppsiden som måtte ha fantes etter fallet (uten at jeg har regnet eller gjort noen inngående analyse av det) , men jeg tror muligens den skal videre ned, avhengig av hva utfallet i form av bøter og lignende blir.

Lenke til kommentar

Litt av en oppgang i går!

Jeg fikk ca 10% avkastning på mitt oljederivat, men ASC var merklig nok ned. I dag er ASC noe opp, og olje er litt roligere. Men virker som om det kommer seg litt nå..brent futures er opp 0,26% 

 

Edit; Litt av en dag på oljen. Opp 5% nå utpå kveldinga..tok ikke helt av før etter børsen stengte, men det ble vel en 20-30% opp i dag. Begynner å bli litt. 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

De fleste analytikerne er vel positive og storinvestor i Fingerprint. Det forventes at en storaktør vil lansere et produkt som inneholder NEXT teknologi. Se analyse nedenfor.

NEXT:ARCTIC HØYNER KURSMÅL TIL 125 (84), GJENTAR KJØP

10:09 Oslo (TDN Finans): Arctic Securities høyner kursmålet på Next Biometrics-aksjen til 125 kroner pr aksje far 84 og gjentar kjøpsanbefaling etter kapitalinnskytelsen fra Greenbridge Partners. Det fremgår av en oppdatering tirsdag. Analytiker Per Gunnar Nordahl viser til at emisjonen mest sannsynlig fullfinansierer selskapet, samtidig som det bringer to eksepsjonelle forretningsmenn inn som interessenter i selskapet. I tillegg kommer Next ut av en royalty-avtale, samtidig som det er positivt at den største aksjonæren, gjennom utvanning og aksjesalg, vil eie mindre enn 10 prosent og i så måte har mindre innflytelse på en potensiell fusjons- oppkjøpssituasjon. Blant triggere for selskapet fremover venter Arctic at Dell vil lansere produkter med Next-sensor i løpet av oktober. Riktignok ventes det at sensoren bare vil være inkludert i en mindre andel av Dell-produktene, men dette vil likevel støtte salget på kort sikt, gi anerkjennelse for produktet og være et viktig referansepunkt i fremtidige anbudsprosesser, skriver Nordahl. JER, [email protected] TDN Finans, +47 22 00 11 55

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...