Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, gevinstsikring samt at aksjerobotene bidrar til litt ekstra mye opp og ned. 

 

Jeg har gjort noen trades i Next siste dagene..slapp heldigvis unna med bare et 7% tap i går da den falt 20% og kom meg inn igjen på 123. Nå virker det være sikkert at Microsoft er kunde. Jeg tror vi vil se opp mot 170-180 igjen ila uka, før nyheten slippes mandag. Vanskelig å si hva som skjer da. Jeg har vært skvetten i denne, og tradet litt for mye..har veldig lyst til å være long her. 

Lenke til kommentar

Ja, gevinstsikring samt at aksjerobotene bidrar til litt ekstra mye opp og ned. 

 

Jeg har gjort noen trades i Next siste dagene..slapp heldigvis unna med bare et 7% tap i går da den falt 20% og kom meg inn igjen på 123. Nå virker det være sikkert at Microsoft er kunde. Jeg tror vi vil se opp mot 170-180 igjen ila uka, før nyheten slippes mandag. Vanskelig å si hva som skjer da. Jeg har vært skvetten i denne, og tradet litt for mye..har veldig lyst til å være long her. 

Microsoft ja. Hvis det er tilfelle, vil nok kursen stige opp igjen. Har du noen formening om hvor mye?

Lenke til kommentar

 

Ja, gevinstsikring samt at aksjerobotene bidrar til litt ekstra mye opp og ned. 

 

Jeg har gjort noen trades i Next siste dagene..slapp heldigvis unna med bare et 7% tap i går da den falt 20% og kom meg inn igjen på 123. Nå virker det være sikkert at Microsoft er kunde. Jeg tror vi vil se opp mot 170-180 igjen ila uka, før nyheten slippes mandag. Vanskelig å si hva som skjer da. Jeg har vært skvetten i denne, og tradet litt for mye..har veldig lyst til å være long her. 

Microsoft ja. Hvis det er tilfelle, vil nok kursen stige opp igjen. Har du noen formening om hvor mye?

 

 

Hei..nei.Bra opp i dag..vi får se i morgen tidlig. Kan godt hende det allerede er priset inn, og at kursen til og med vil gå ned i morgen. Men det er en solid aksje i et solid marked med mye etterspørsel framover. Jeg hadde ikke turt å stå utenfor fingeravtrykksensorbransjen nå. Det er stort. 

 

Jeg eier altså aksjer i next bare så du vet, og er derfor inhabil. 

Lenke til kommentar

Ja, jeg eier også aksjer der! Kjøpte meg inn på kurs 105 :) Bare synd jeg ikke kjøpte flere aksjer.. men men. 

 

Oi. Bra pris da :)

 

Jeg eier alle biometri-aksjene (idex, fingerprint cards, precious biometrics og next)  samt thinfilm. 

 

Mulig jeg var litt 2000-late, og at det kan være andre (dog relaterte) bransjer som har bedre potensiale framover. Men helt gæernt er nok ikke sånn teknologi.

 

Jeg snuser litt på selskaper som produserer komponenter til helautomatisering av biler. Noen ideer?

Lenke til kommentar

Kjipt! Hva skjedde? Er det stress eller går det greit?

 

Tradere og banker som har kjørt kursen antakelig for høyt for fort, og nå driver de prisen ned så småsparere og glade amatører taper pengene sine :) 

 

Stress? Nja..litt. Men 30% av alt jeg eier på aksjer altså. Ikke 30% av alt jeg eier. Men det betyr jo at jeg hadde litt for mye av pengene mine på høyrisiko, noe som er litt n000b. Men men..har ikke realisert tapet, så håper på videre oppgang. Kjørte inn 100k til mot slutten av dagen på Precise biometrics. Så får vi se :)

Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på kurtasje ved handel av utenlands aksjer hos de ulike meglerene? Er 30USD, og 30EUR, hos DNB som minimumsbeløp, syns det var kanskje litt mye..

 

Kan være..men ikke så mye. Svenske og danske skal være samme som norske.

 

Prøv netfonds eller nordnet. Betaler 49 kr eller max 0,0..2? % husker ikke helt i kurtasje. Men aldri mer enn 49 kroner i hvert fall. Såpass lite at man kan gjøre noen dumme trades nå og da uten å tape for mye i kurtasje. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...