Gå til innhold

Nå er iPhone lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende, men tror ikke dette appelerer til meg. Liker å skrive meldinger på knapper og ikke en skjerm, uansett hvilken teknologi skjermen er i. Og skjermen blir litt i største laget for meg i tanke på lett å knuse osv.

 

Og så er jeg avhengig av kamera på telefonen da jeg faktisk bruker en del MMS-sending av diverse ting.

 

*glede seg til Nokia N95 (Min er allerede forhåndsbestilt)*

 

Men bra at de har fått inn en Mac OS X på denne. KongeOS, bare spørs hvor raskt dette går på en mobil da.... Blir spennende å se testresultater av denne og muligens teste den selv (jobber jo på telekiosken så er jo sjans for at den dukker opp der).

Lenke til kommentar

tja virker som en grei tlf , men kameraet virket noe kjipt .

 

ellers så er vell g3 noe som det kunne/burde vert støtte for , er kjekt og kunne sende og laste ned ting litt kjap , det ivertfall litt bedre g3 deknig en wifi deking i norge enda ....

 

ellers så ser den jo genial ut da .

Lenke til kommentar

Hmm, dette fikk meg nesten til å revurdere mine tanker om Apple :hmm:

 

Ser i allefall ut som en digg telefon og ikke bare for de som vil ha en portabel underholdningsplatform!

 

Jeg vil ha! Føler Amobil stor trang til å sponse meg med en mot at jeg skriver en test av den kanskje..?

 

 

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
iPhone? Huh? Har Apple plutselig fått rettighetene til dette navnet nå da?  :dontgetit:

7683684[/snapback]

 

Ja, er det ikke Cisco som har denne rettigheten??

Lenke til kommentar

Dersom det blir like god serviceavtaler på "iPhone" (forresten trodde jeg noen andre hadde kjøpt opp rettighetene til det navnet for flere år siden) som på iPod så kommer denne til å bli et mareritt å selge, det pleier å være en del på mobiltelefoner og dersom apple nekter å dekke reklamasjon slik de gjør på ipod, så kommer ikke jeg til å ønske å selge denne uansett hvor stilig den ser ut.

Lenke til kommentar

Veldig interresant for min del, veldig bra multi funksjonell dings. kan jo surfe internett med litt decent oppløsning, ha en del musikk og video på den, i tillegg til email / telefon / sms osv.

 

kommer nok til å kjøpe den, men den blir kanskje litt vel dyr.. tror ikke jeg kjøper den med en gang, vil ikke få en bugga første generasjons iPhone..

 

Her er noen størrelses sammenligninger v.h.a. sizeasy.

 

jeg valgte SE K750 og iPod (30GB) å sammenligne med.

 

3D

post-23420-1168387311_thumb.jpg

 

 

Forfra

post-23420-1168387326_thumb.jpg

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Personlig tror jeg aldri denne kommer til å få en markedsandel som mange her tror; den er en skikkelig gadget, og prisen (499/599$ med to års binding), gjør den med en gang ganske utelukket for svært mange. Det kan godt være mye for pengene, men ganske få vil uansett betale 6000+ for en telefon. Den kommer nok til å selge bra i "legger-inn-kommentarer-på-amobil" segmentet - men 2% generell markedsandel kommer aldri til å skje.

 

Videre skjønner jeg ikke helt fascinasjonen av OS X her - OS X har en UNIX-kjerne, og det finnes allerede telefoner med dette på markedet, og det er en nedskalert versjon med et nytt grensesnitt. For all del: kult at de legger inn et skikkelig operativsystem, men ikke så revolusjonerende som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar

Spesifikasjonene imponerte meg egentlig ikke spesielt mye - som tidligere nevnt - Nokia N95 kommer nesten et år før iPhone og er rent teknisk, langt mer avansert.

 

Det som imponerte meg derimot var Multitouch og GUI'et. Skal iPhone bli en suksess er det helt essensielt at dette fungerer vanvittig mye bedre enn på dagens touch-telefoner - noe jeg tviler litt på egentlig.

 

Jeg har store tvil på at denne kommer til å ta helt av, slik som ipod - til det er den for dyr, og knotete (SMS-skriving uten fysiske taster blir nok ingen hit).

 

Tror denne blir mest for spesielt interesserte, slik som meg.

 

Karakter: 5-

 

:p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Personlig tror jeg aldri denne kommer til å få en markedsandel som mange her tror; den er en skikkelig gadget, og prisen (499/599$ med to års binding), gjør den med en gang ganske utelukket for svært mange. Det kan godt være mye for pengene, men ganske få vil uansett betale 6000+ for en telefon. Den kommer nok til å selge bra i "legger-inn-kommentarer-på-amobil" segmentet - men 2% generell markedsandel kommer aldri til å skje.

 

Videre skjønner jeg ikke helt fascinasjonen av OS X her - OS X har en UNIX-kjerne, og det finnes allerede telefoner med dette på markedet, og det er en nedskalert versjon med et nytt grensesnitt. For all del: kult at de legger inn et skikkelig operativsystem, men ikke så revolusjonerende som mange skal ha det til.

7686685[/snapback]

 

fascinasjonen for min del er ikke fordi den kjører OS X, men kombinasjonen av alt den kan og er. Den har multi touch skjerm og interface, den har wifi, en glimrende 3.5" skjerm, 4 eller 8GB minne, og man kan surfe internett med ganske grei oppløsning og faktisk få litt mere utav det enn når jeg feks bruker opera mini på min K610.

 

og jeg kan og høre på musikk og se video og bruke de ørepluggene jeg vil, da den faktisk har 3.5mm minijack. (ja jeg vet det er andre tlf som har det, men ikke mange.. )

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Mer informasjon fra Engadget som gjør iPhone helt uaktuell fra mitt ståsted:

Noted analyst and Engadget pal Michael Gartenberg stated that the iPhone is first party software ONLY -- i.e. not a smartphone by conventional terms, being that a smartphone is a platform device that allows software to be installed. That means hungry power-users -- you know, those people ready and willing to plunk down $600 for an 8GB musicphone -- won't be able to extend the functionality of their phone any more than Apple (but thankfully not Cingular) dictates. Other unfortunate realities about the device:

 

[...]

* No over the air iTunes Store downloads or WiFi syncing to your host machine.

[...]

* No removable battery.

* No Exchange or Office support.

Altså: Svært begrenset som jobbtelefon, den funksjonen jeg hadde forventet skulle være sentral er totalt fraværende, og ikke utbyttbart batteri? Nei takk!
Lenke til kommentar

3G(sånn som det ligger ann) = Opp til 384Kbps, lite utbredt, ustabilt, trenger større komponenter for øyeblikket som trekker mere strøm.

 

EDGE = Opp til 236Kbps, stor deknings grad, mere stabilt, trenger mindre strøm osv osv.

 

 

Selfølgelig vil 3G bli bedre med årene.. Men det er _lenge_ igjen.

 

9 - 12 måneder til vi får iPhone her på berget..

 

Tiime vill shøw

 

 

 

 

Batteritid.. hvorfor klager folk alt? 5 timer med video / taletid.. .. En Nokia N80 har f.eks. "Taletid Opp til 190 minutter" !.., Og ingen har nevt et ord ang. standby tid enda! 5 Timers taletid er et godt tall hvis noen gidder å ta seg bryet med å se hva andre telefoner har om dagen.

 

Men .. 599$ .. samme som en PS3 det.. O_o.. Og litt i største laget imho.

Lenke til kommentar
Altså: Svært begrenset som jobbtelefon, den funksjonen jeg hadde forventet skulle være sentral er totalt fraværende, og ikke utbyttbart batteri? Nei takk!

7687034[/snapback]

Utbyttbart batteri er ikke nødvendig. Det har vi sett på iPoden.

 

 

Det at man ikke kan installere ny software derimot er litt verre...

Lenke til kommentar
Altså: Svært begrenset som jobbtelefon, den funksjonen jeg hadde forventet skulle være sentral er totalt fraværende, og ikke utbyttbart batteri? Nei takk!

7687034[/snapback]

Utbyttbart batteri er ikke nødvendig. Det har vi sett på iPoden.

7687183[/snapback]

Min er erfaring er at etter 1 år er det batteriet på iPoden tragisk dårlig :thumbdown: . Da hadde det vært kjekt å kunne bytte det ut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...