Gå til innhold

Nå er iPhone lansert


Anbefalte innlegg

Vi takker Apple for idéen om skjermer med multitouch, og venter til andre får implementert dette. Gleder meg til HTCs første modell med multitouch og et skikkelig qwerty-tastatur. :)

7688569[/snapback]

Med over 200 patenter knyttet til skjermen? Hehe, jeg tviler på at noen kommer til å kopiere den skjermen like mye som noen har kopiert ipod hjulet ;)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vent. Det kommer. Apple har ikke tatt patent på selve multitouch-teknologien så vidt jeg vet (og det kan vel bli vanskelig siden det finnes fra før), men på ting som gestures og slikt.

 

Jeg blir veldig overrasket hvis det ikke dukker opp hos andre. Men det kan bety to ting: 1) Apple har faktisk greid å sikre seg med patenter, eller 2) Den funksjonaliteten ble ikke godt mottatt av brukerne, så andre holder seg borte...

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere fra frem telefoner som Nokia N serien og si at disse er bedre enn iPhone? Vet dere i det hele tatt hva iPhone er?

 

Se iPhone introduksjonen så skjønner dere litt mer. Bare måten man navigerer på er jo verdt hver krone!

 

http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

 

Etter min mening er dette ett helt sykt stort sprang i teknologi!

 

Og hvem trenger 3G når man har Wifi?

Lenke til kommentar
Bare vent. Det kommer. Apple har ikke tatt patent på selve multitouch-teknologien så vidt jeg vet (og det kan vel bli vanskelig siden det finnes fra før), men på ting som gestures og slikt.

De har nok patent på det meste. Steve sa tilogmed på Keynoten, "and boy, have we patented it"

 

http://www.macrumors.com/pages/2006/05/20060511114949.shtml

 

http://www.macrumors.com/pages/2006/02/20060214231850.shtml

 

http://www.macobserver.com/article/2006/10/09.2.shtml

 

http://www.macsimumnews.com/index.php/archive/11145/

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Denne kommer til europa i høst. Det vill si om ca 6-9mnd

Det vill si at vi mest sannsynlig får se ekstrem telefoner fra andre før denne kommer. Kansje den vill ta kampen, kansje ikke.

 

Dere som syns denne er flot liker sikker ipod også, men for oss som har dårlig erfaring med ipod (som mange har, til og med forettninger)så hadde det vært morsomt og starte siden icrushappleipod.com eller noe slikt. Altså starta innsamling for å kjøpe den og så knuse den og filme det og legge den på nette :p hehe...

 

Gleder meg mer til andre kommer med produkter. Mine mening er at apples beskyttelse mot almen bruk er verre enn microsoft.

 

Foresten så kan ikke apple slippe telefonen med dette navne før de har fått kjøpt navne av Cisco, det er nemmelig de som sitter med rettigheten på navne. Så viss de sier nei kan det true lanseringsdatoene kraftig!

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Foresten så kan ikke apple slippe telefonen med dette navne før de har fått kjøpt navne av Cisco, det er nemmelig de som sitter med rettigheten på navne. Så viss de sier nei kan det true lanseringsdatoene kraftig!

7690157[/snapback]

Og dette tror du ikke er ordnet for en god stund tilbake?

 

Hvis det hadde vært usikkerhet rundt iPhone-merket fra Apple sin side hadde nok heller presentasjonen blitt forskjøvet.

Lenke til kommentar

Den var lekker da! :dribble: Herlig skjerm! 320 x 480 pixler, multi-touch.

Fikk lyst på iPhone, hehe. Men den blir nok altfor dyr ...

 

Ser fantastisk stilig ut med multi touch-teknologien, tror vi kommer til å se mer til den i årene som kommer! På http://video.google.com/videoplay?docid=6379146923853181774 finnes en demonstrasjon av multi touch... det er sinnsykt mye bedre enn vanlig touch screen.

7683846[/snapback]

Multi-touch har veldig mange utrolig fete muligheter, f.eks. som i den videoen (har sett den før). Men er redd for at Apple ikke har utnyttet dette noe særlig. Det eneste jeg vet de har brukt det til er zooming av bilder. Nettsider zoomes f.eks. med ett klikk (ut/inn) ifølge Gizmodo.

 

Og en annen ting er hvor mange punkter kan man trykke samtidig? Bare 2? I den testvideoen bruker de alle 10 fingerene samtidig!

Lenke til kommentar

iPhone is not a smart phone

 

Må nesten si meg enig i denne artikkelen.

 

Exhange push mail er et must.

Egne programmer er et must.

imho.

 

Batteri. Ja ipod's pleier å holde 2-5 år uten noe stress. MEN de blir brukt MYE mindre iforhold til en mobiltelefon som er PÅ døgnet rundt.

Uten mulighet til å bytte batteri og exhange push mail er denne uaktuell for meg ihvertfall.

 

Ellers er den jo den mest sexy mobilen på lenge :)

Lenke til kommentar

Vil bare poengtere at i motsetning til det noen skriver i denne tråden, så støtter iPhone Push Imap. Steve gjorde faktisk et poeng av at de hadde et samarbeid med Yahoo om å gi en gratis Push Imap-konto til alle brukere.

 

Nå betyr ikke det at den støtter Push Imap mot Exchange servere, men det er jo ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det.

Lenke til kommentar

er mye gui sukker på denne mobilen ja. men jeg leser at den har samme problem som andre berørings-skjermer, bare glem å bruke tomlene på den...

 

alt i alt er det ett :hm: produkt i mine øyne.

 

ser forresten at det er en linux telefon på vei, openmoko:

http://www.openmoko.com/

 

kan bli mer spennende å se hva som dukker opp der siden den skal være åpen for alle å fikle med.

Lenke til kommentar
Nå betyr ikke det at den støtter Push Imap mot Exchange servere, men det er jo ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det.

7693451[/snapback]

Vil nå heller påstå at det er ingen grunn til at den skulle støtte det. Yahoo IMAP er en tjeneste Yahoo skulle tilby - og eksisterer ikke på Exchange, som har et eget push system. Siden Exchange er veldig lukket, er det vel heller tvilsomt at vi får noen gode exchange-funksjoner på iPhone.

Lenke til kommentar

Den så jævlig kul ut. Her er mine tanker om greia:

 

Positive sider:

Rask: Jævlig irriterende å vente på ting på Nokian min (6680, treg som faen)

Ringe funksjonen: Så super smart ut. Enkelt med konferanse og behandle kontaktlista.

Skjermen: stor, god oppløsning. kanskje jeg til og med begynner å kjøpe filmer og tv-serier

Media bibloteket: så raskt og enkelt ut. Bilde behandlingen så ut som en drøm.

Design: Et ord: sweet.

Bling bling- faktor: Innrøm at du liker å skryte av den nyeste gadshet din, og denne blir nok abselutt en dings du skryter av.

Widgets: liker widgets altså, har vel en million google og opera widgets.

Push-email: håper den får hotmail støtte, men kult med gmail og yhaoo støtte

 

Negative sider:

Batteriet: ganke bra egentlig, men kunne vært enda bedre, spesielt siden dem liksom skal "reinvent the phone"

Hardisken: 8 giga, ikke så altfor bra. dem kunne satt inn en separat harddisk-harddisk ved siden av flash-hardisken. Løser seg vel ved 2 generasjon av telefonen.

GPS og 3G: nja, hadde vært smart å hatt, men hvor ofte bruker du det egentlig.

Itunes: jævlig upraktisk program. Ikke noe mer å si om det. Synd at dem tvinger deg til å bruke det.

 

Annet:

Kamera: Et bra 2 mp kan jo være bedre en et dårlig 5mp kamera. For alt vi vet kan det være det beste mobil-kamera på markedet (litt optimistinsk men)

SMS: Veit ikke altså, sender ganske mange meldinger på en dag, veit ikke om det blir praktisk med trykkfølsomt qwerty tastatur da

Internett: Har Wi-fi hjemme, på jobb og på skolen så det kan jo bli brukt ganske ofte. Men spørs om det blir raskt nok, så jo ganske raskt up på demoen, men om det blir så raskt ut i praksis er et annet spørsmål.

 

 

Konkluksjon: Det blir nok en sånn når den kommer. Prisen blir det eneste hindringen, men vis du får den for under 5000 kommer jeg nok til å kjøpe den.

Som sagt før: Steve kunne solgt sand i sahara

 

Et spørsmål bare: Er det noen mulighet for å bestille den fra statene og få den til å funke her?

 

Mvh

Endret av Kong-king
Lenke til kommentar
Annet:

Kamera: Et bra 2 mp kan jo være bedre en et dårlig 5mp kamera. For alt vi vet kan det være det beste mobil-kamera på markedet (litt optimistinsk men)

Sant det du sier, et godt 2mp kamera kan være bedre enn et dårlig 5mp kamera. MEN dersom man ser på bilder av iPhone, ser man at linsa er veldig liten i forhold til dagens beste mobilkamera. Liten linse=lite lys, som betyr dårligere bilder. Dessuten er det nok ikke autofokus på kameraet, da ville det høyst sannsynligvis vært fokusert på som et salgsargument. Så jeg tror derfor at dette er et "dårlig" 2mp kamera som ikke kan sammenligne seg med dagens 3.2mp kamera (på f.eks. K800i), og hvertfall ikke med de 5mp kameraene vil komme på markedet før iPhone blir solgt i Norge.

Forøvrig vannvittig kjipt at det ikke kan brukes 3. parts programvare på mobilen. Når jeg først leste at mobilen kommer med OS X, begynte jeg å glede meg til å innstalere pokerklienter på den :p

Lenke til kommentar

ingenting har blitt nevnt om skype som jeg har fått med meg G...

 

så med mindre det skal vise seg at apple legger det inn i en update, eller en kan legge inn tredjepart likevel så tviler jeg stort...

 

jeg satt å plundra litt i tankene om hvordan det tastaturet vil fungere.

 

saken har tydeligvis noe tilsvarende T9.

 

gjetter meg til at om du treffer i nærheten av bokstaven du skulle ha men ikke selve bokstaven (eller treffer flere på en gang) så vil den prøve ut alle de nærliggende knappene og forkaste dem som ikke gir ett identifiserbart ord.

 

siden vi snakker qwerty layout så skal det mye til at samme treffområde gir flere brukbare bokstaver samtidig.

 

med andre ord. jeg tror faktisk det tastaturet vil fungere.

 

om det vil være like kjapt som to tommel sms på nokia for en som er innkjørt, lite sannsynlig. men det skulle kanskje funke for dem som skriver passelige eposter på blackberry og lignende i dag...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Uten å virke for skråsikker så tror jeg det er større sjanse for at BMW kommer med en mobil enn at iPhone vil støtte skype. Denne telefonen er laget i tett samarbeid med Singular, og både lock-in og pengestyrte muligheter er Apples mellomnavn, så jeg tviler på at de lanserer en telefon som kan sørge for mindre inntekter for de aktuelle tjenestetilbyderne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...