Gå til innhold

Nå er iPhone lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har aldri likt apple (bare den vi kan spise og drikke)

Og har ikke tro på mobilen heller, jeg tenker på problene med ipoder og at flere selskaper ikke selger disse lengre.

 

Du ser når det kommer leker som kan skade barn så fjernes de fra butikker, så fjerner butikker ett produkt før staten har sakt noe... hmmm :roll:

 

Hvordan er garantien på denne? slik som F.B.I. på nrk viste hvordan itunes er i praksis. Du kjøper telefonen men du får den ikke med deg og får besjed om å gå?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Tviler på at den kan bli så dyr... det vil jo omtrent ikke være salgbart
Tja. PS3 -> $599 -> NOK 5495 (original lanseringspris). I Norge er ett års binding verdt NOK ~1200/år, og med to års binding er vi ikke så langt unna 8000.

 

Nå er kanskje ikke mobilmarkedet i USA helt sammenliknbart, men det ville overraske meg om den koster mye under 5K med en 'vanlig' norsk bindingsavtale til et ugunstig Telenorabbonnement.

 

Skjønt. nå er det bortimot et år til den kommer hit (hvis den i det hele tatt kommer - det vil nok avhenge av leverandøravtaler, tipper jeg) og det øvrige mobimarkedet vil nok ikke stå stille frem til da. Vi får se, men personlig tror jeg Apple har misforstått mobilmarkedet litt med denne (enn så lekker den er).

Lenke til kommentar

Det sies at maskinen kommer med OS X? Nå har jeg ikke brukt mac før, men dersom dette er en fullblods versjon av OS X, vil ikke dette ta veldig stor plass? På en 4 gigs harddisk kan jo dette bli et problem.

 

Ellers et meget spennende produkt! Og det at det kommer med OS X betyr vel at den nesten kan brukes som en PDA, eller kanskje det blir mulig å koble til et tastatur. I så fall blir det nesten en fullgod bærbar :) Hvor rask er prosessoren?

 

Til slutt; selv om jeg synes dette var et veldig spennende produkt lurer jeg på om Apple har bommet litt likevel. Rett og slett på grunn av prisen, den virker til å bli veldig høy(høyere enn noe annet iPodprodukt ved lansering, såvidt meg bekjent). Tror mange ville fortrukket noe mindre funksjonalitet mot en lavere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
:dribble: Den var fin! Men var den ikke litt stor?

7684950[/snapback]

Nei, ikke hvis man sammenligner med f.eks. skjermen :)

7684958[/snapback]

Neida, er den er veldig liten sånn sett. Men hadde jo gått fint med en mindre skjerm tenkte jeg. Men skal det være pda, video-avspiller osv så er det nok fin.

 

Får håpe på en iPhone Nano da :D

Lenke til kommentar

Den ser unektelig kul ut! Vil den begrenses på noen måte slik som iPod gjør?

 

Prisen er helnknall, forstår heller ikke de som mener den er dyr. Men.. den er et 1 år frem i tid? Det skjer mye på et år...

 

Jeg likte konseptet veldig godt, eneste drawbacket er at den ikke kommer nå i 1Q 2007. Jeg tror absolutt det er et stort marked for denne i skandinavia.

 

Hadde den kommet ut nå ville de kuppet markedet på samme måte som de gjorde med ipod. Om nesten 1 år vil slike apparater være vanlig kost.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
:dribble: Den var fin! Men var den ikke litt stor?

7684950[/snapback]

Jo litt stor med sine 11,5cm * 6,1cm men det synes jeg ikke gjør noe når arealet utnyttes så effektivt til en diger skjerm.

 

Spesifikasjonene er jo ikke mindre enn imponerende så dette tror jeg blir en slager og et produkt folk kommer til å sikle etter i lang tid. Jeg spår suksess selv med en så høy pris som 8000 kr nå og kanskje 6000kr til høsten.

 

Jeg håper denne gir resten av mobilprodusentene et realt spark bak slik at de setter i gang utvikling av tilsvarende mobiler. 9-11 måneder fra annonsering til lansering i Europa bør jo være god nok tid til at Nokia, SE, Samsung osv klarer å komme med motangrep allerede rundt lanseringen. Forhåpentligvis med GPS som Apple har glemt i denne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...