Gå til innhold

Nå er iPhone lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Multitouchscreen kan jo bli bra, men det gjenstår å se hvordan det virkelig fungerer i praksis. F.eks. om skjermen blir ripete og møkkete. Men dette er utvilsomt det mest spennende med telefonen.

 

Men alt i alt synes jeg ikke iPhone innfrir med tanke på prisen. Ja, den har pent design selv om jeg selv foretrekker et mer tradisjonelt design som Nokia N95.

 

Angående kameraet; jeg brukte min første kameratelefon (T610) et par ganger den første uken. Det var fullstendig ubrukelig! Men med K800i ble saken en helt annen. Da går det faktisk an å ta bilder som er helt brukbare. Mobilene, eller skal vi si "mobilene", kommer utvilsomt til å ta over kompaktkameraenes rolle om få år. Så vil heller de av oss som krever litt mer ha et speilrefleks i tillegg.

 

Slik jeg ser det gir ikke iPhone meg noe funksjonalitet som ikke f.eks. N95 gir meg (minus multitouchscreen). Dessuten kan det godt vise seg at iPhone mangler mye funksjonalitet som regnes som standard i dag (f.eks. SyncML). Og den har hverken radio eller GPS!

Lenke til kommentar
qtek 9000 eller i-mate jasjar

7685744[/snapback]

Sjekket ut begge disse to men at ingen av de var fristende.

 

Mobilene, eller skal vi si "mobilene", kommer utvilsomt til å ta over kompaktkameraenes rolle om få år. Så vil heller de av oss som krever litt mer ha et speilrefleks i tillegg.
Det håper jeg virkelig ikke blir et fokus, og jeg tror det skal ganske mye til for å slå de beste kompaktkameranen som finnes selv i dag. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Lovende maskinvare og ser stilig ut. Men hvor god er den i praksis? Min qtek 9000 har det desidert beste tastaturet jeg har prøvd. Hvordan kan man erstatte det med den løsningen de har valgt her?

 

For meg virker dette som en typisk ipod løsning. Stilig å se på, men der stopper det også.

Lenke til kommentar

Dette var stas.

Endelig noe virkelig nytt, lenge siden noen har lansert en mobil som tente meg. Denne gjør det definitivt. ;)

 

Dette kan bli et stort år for Apple, intel- basert MacBook, så denne lekkerbisken.

Men …. man må regne med å bla opp, kjenner jeg dem rett.

Endret av baahhh
Lenke til kommentar

Forøvrig tyder ingenting på at kameraet har autofokus. De ofisielle spesifikasjonene til Apple sier bare 2.0 MegaPixels og det er veldig sannsynlig at de hadde nevnt dette hvis kameraet hadde det. Men det er selvsagt bare velbegrunnede spekulasjoner ;)

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at denne er et sterkt alternativ om et års tid. Det de største problemene jeg opplever på min Qtek 9100 er dårlig prosessorkraft og knotete grensesnitt, og det virker som om Apple har svaret på begge disse. Et bedre mediabibliotek for avspilling av både audio og video samt mulighet for tastatur på skjermen frister godt i forhold til alternativene og om da er det bare mulighetene for å skrive og kjøre egne 3rd party programmer som blir spørsmålet.

 

EDIT: Jeg vil også bare skyte inn at jeg personlig håper ingen vil begynne med den dumme "x brukere leser denne tråden"-spammingen. :nei:

Lenke til kommentar
Johndoe:

Hva slags CPU kraft har du i 9100 og hva er den for dårlig til?

7685896[/snapback]

En dualcore TI OMAP850 på 200 MHz. Ikke nok til å kjøre skype, har ikke nok CPU-kraft til å spille normale XviDs (624x352, jeg må kjøre de gjennom mencoder til 320x240), er generelt ganske uresponsiv i det meste av GUI og bruker f.eks to-tre sekunder på å tegne skjermen på nytt når jeg bytter fra liggende til stående format. Etter de fleste store handlinger må du vente 0.5-2 sekunder før GUI svarer og ting skjer.

Lenke til kommentar
nei, den passer vel ikke for alle. angående at ipod banker denne med batteritiden sin.

7685818[/snapback]

bare for å være heeelt sikker, qtek 9000 passer ikke for alle. og jeg synes ikke at Iphone banker de i sin klasse f.eks qtek 9000 på batterilevetid.

men det er jo tåpelig at de ikke kan implementere a2dp, trengs det ikke bare en software-endring?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...