Gå til innhold

instance raid: Naxxramas


Anbefalte innlegg

Naxxramas. bare lyden av ordet får deg til å grøsse.

Var på guild raid i dag og spurte sånn litt for morro skyld når vi skulle prøve oss på naxx. da lo alle sammen og sa at naxx kan vi bare glemme, det kommer aldri til å skje..er altfor vannskelig!

spurte senere på felleschatten om noen noen gang hadde vært der. og folk sa at det fortiden ikke finnes noen guild som raider naxx, det var visnok en guild tidligere som gjorde det. men de er nå oppløst.

dette fikk megtil å lure litt.

 

er naxx atm den vannskligste instancen i wow? jeg har hørt at det er så stort at folk bruker en en helg for å gjøre den ferdig..man tar en del..så er det kanskje pause en halv dag hvor folk gjør andre ting som å spise..gå ut..gjøre litt real life ting..også forsetter man.

folk gleder seg å kunne gjøre outland instancer..men er ikke outland isntancer vannskligere en naxx?

noen som har vært der som kan fortelle litt?

 

i mens for jeg så lenge nøye meg med å se naxx på youtube :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naxxramas er for tiden den vanskeligste instancen i WoW, ja. Alt, eller ihvertfall det meste av instancer i kommende ekspansjonspakke kommer til å være "vanskeligere" enn Naxx. Ting forandrer seg en del i BC, 40-manns raiding er f.eks slutt. 25 blir den nye maksgrensen.

 

Står veldig mye fint på wow-sidene til Blizzard om hvor og hva. Og i tillegg WoW-Wiki som er fin for å lese om spillet og historien.

Endret av Folcom
Lenke til kommentar

Vi raider Naxx 1-2 ganger i uka (farmer BWL annenhver torsdag fremdeles, vi raider torsdager og mandager). Det er egentlig ikke så mye man kan si om naxx, det er ikke utpreget mye vanskeligere der enn andre endgame instancer.

 

Alt var vanskelig de første gangene. Etter en stund vet alle hva man skal gjøre, og alt er plutselig enkelt igjen.

 

Aberet med Naxx imo, er at det er en diger instance. Guilden min tar hele BWL på ca. et par-tre timer, men vi rekker aldri over hele naxx.

 

Men nå er jo BC her snart, så who cares? ;)

Lenke til kommentar
Vi raider Naxx 1-2 ganger i uka (farmer BWL annenhver torsdag fremdeles, vi raider torsdager og mandager). Det er egentlig ikke så mye man kan si om naxx, det er ikke utpreget mye vanskeligere der enn andre endgame instancer.

 

Alt var vanskelig de første gangene. Etter en stund vet alle hva man skal gjøre, og alt er plutselig enkelt igjen.

 

Aberet med Naxx imo, er at det er en diger instance. Guilden min tar hele BWL på ca. et par-tre timer, men vi rekker aldri over hele naxx.

 

Men nå er jo BC her snart, så who cares? ;)

7669578[/snapback]

 

 

altså..selv om BC snart kommer..så betyr det ikke aldri med azroth instances uansett da..du kan jo ikke tro du er kul i BC bare du har kommet deg på 60.

skal du foreksempel ha tier5, så må du gjærne komme til tier5 instancen med tier 2 eller aller helst tier 3 for å i det hele tatt overleve der..og for å få tier 3 og 2 krever en DEL jobbing i azeroth. så jeg forstår ikke hva alle prater om at folk lenger ikke gidder å raide ony...MC..BWL osv...man må jo det for å få gears til å overleve ut i outland.

Lenke til kommentar
altså..selv om BC snart kommer..så betyr det ikke aldri med azroth instances uansett da..du kan jo ikke tro du er kul i BC bare du har kommet deg på 60.

skal du foreksempel ha tier5, så må du gjærne komme til tier5 instancen med tier 2 eller aller helst tier 3 for å i det hele tatt overleve der..og for å få tier 3 og 2 krever en DEL jobbing i azeroth. så jeg forstår ikke hva alle prater om at folk lenger ikke gidder å raide ony...MC..BWL osv...man må jo det for å få gears til å overleve ut i outland.

 

Tier3 blir ikke noe særlig å rope hurra for på lvl 70 etter hva jeg forstår.

If you're wearing tier 3 at level 70, you better have a really good sense of humor and the ability to accept being called names void of allowing yourself to be emotionally damaged.
For clarity, loot accessible at level 70 will exceed the quality of loot accessible currently.

 

The advantage for players in current tier-3 will be having a bit of an easier time leveling through the initial content. After that, the current tiers won't really qualify or be comparable as end-game loot.

Leveling-up gear will begin to replace current end-game raiding gear.

Kilde: http://blue.cardplace.com/cache/wow-general/9237405.htm

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Når folk dinger 70 vil noen ha byttet ut det meste av utstyret, mens andre vil knapt ha byttet ut mer enn våpen, ringer og trinkets. Har du tier3 kan jeg garantere at du vil starte raidingen på lvl 70 med det. Tier2 vil også være "godt nok" på lvl 70, særlig for rent healing-gear for prester og druids. Shadow, dps, feral etc. vil bli byttet ut underveis.

 

Det er en utbredt feiloppfatning av typen "omg, lvl 62 green is better than Naxx lewt". Søk på thottbot, allakhazam o.l. og se selv! Ja, det finnes klare forbedringer. Har du tier 1 kan du regne med å bytte det meste ut før lvl 65. Enkelte deler tier2 vil også bli byttet ut på veien til 70, men set bonuser, dyre enchants o.l. vil føre til at folk vil tenke seg om både en og to ganger før de bytter ut ting, selv om nytt utstyr har klart mer stamina.

 

Tier 4, som er "det beste" utstyret man vet hvor befinner seg i BC, og som folk vil starte å få umiddelbart etter ding 70 er såvidt svakere enn Tier 3 før gems er satt i sockets. Med gems blir det endel bedre.

Lenke til kommentar

Det som Eyonix sier i sitatene ovenfor er etter min oppfatning helt på trynet. Jeg spilte to karakterer til level 70 i beta, og det var utrolig få oppgraderinger til tier 3. Som level 70 har jeg fremdeles seks biter Faith, og de bitene jeg har oppgradert er chest, leggings og waist. Så langt har jeg funnet en del items jeg vil kalle "sidegrades" mer enn "upgrades" - de er bra, men ikke direkte bedre enn tier 3. Da vil jeg heller ha settbonusen. For øvrig har jeg oppgradert både våpen og wand.

 

Nå har jeg bare gjort 5-man instancer, og jeg vil nok oppgradere med utstyr fra for eksempel Karazhan og de andre raidinstancene. Men å si at tier 3 vil være verdiløst, er jeg helt uenig i.

Lenke til kommentar
Det som Eyonix sier i sitatene ovenfor er etter min oppfatning helt på trynet. Jeg spilte to karakterer til level 70 i beta, og det var utrolig få oppgraderinger til tier 3. Som level 70 har jeg fremdeles seks biter Faith, og de bitene jeg har oppgradert er chest, leggings og waist. Så langt har jeg funnet en del items jeg vil kalle "sidegrades" mer enn "upgrades" - de er bra, men ikke direkte bedre enn tier 3. Da vil jeg heller ha settbonusen. For øvrig har jeg oppgradert både våpen og wand.

 

Nå har jeg bare gjort 5-man instancer, og jeg vil nok oppgradere med utstyr fra for eksempel Karazhan og de andre raidinstancene. Men å si at tier 3 vil være verdiløst, er jeg helt uenig i.

7670118[/snapback]

Enig med deg, ble overasket over at en blå poster kommer med en såpass påstålig kommentar når den ikke en gang er sann!

Lenke til kommentar

Det betyr i bunn og grunn svært lite hvorvidt man kan bruke T2 på lvl 63 eller 69. Det som betyr noe er hva som er bra gear på lvl 70.

 

For meg som er warrior så er alt av tier armor rimelig waste før lvl 70 uansett. Joda...jeg kunne brukte det som tank i 5-mans instanser og kommer nok til å gjøre det til tider. Men den jobben kan jeg sikkert lett gjøre med rask jeg plukker med meg på vei opp gjennom levlene uansett. Det er på lvl 70 man begynner å samle opp til bra tank gear. På lvl 70 har man ikke bra gear om man har tier 1, 2 eller 3 vil jeg tro. Tier 4 er det beste vi vet om fra i TBC...men tier 5 kommer nok rimelig snart skal man se:)

Lenke til kommentar

Som en caster vil du miste rundt 100 spell dmg om du bytter ut ditt t3 før lvl 70, men du vil gaine litt crit & rundt 2000-3000 hp :p

 

 

Om du løper rundt med 6 faith er du pie i pvp.

 

Det spørs om man bytter ut gear når man lvler, om man går solo eller om man gjør mye instances (I teorien er det ganske lett å lvle fra 60>70 i kun instances)

 

Personlig har jeg blitt litt eid siden jeg dinga 70 noen dager etter de raisa cappen, jeg fikk masse items fra elite quests i netherstorm som ble gjort om til non elite quest og rewarden plutselig blitt grønn etter jeg allerde har solgt mine andre items : )

 

 

Gear er absoloute, om en lvl 67 full t2 mage møter en med grønt/blått lvl 64+ items er den full t2 magen totalt død. (rett og slett pga kanskje den andre har 3000+ mer hp, noe som er mye bedre enn 100 spell dmg)

 

 

Personlig liker jeg å møte mages som er så sta og skal abselutt ha sitt t2-3 på i lvl 70, de dør så fort og lurer på hvorfor de blir oom av å skyte på min 11k hp bar.

 

Jeg blir eid av grønne/blue/lvl 70 epic mages, men siden de har 7-8k hp mot de andre 5-6k hp folka, som en warr blir jeg frosta kjører på med deathwish trinket og om enrage er oppe gjør jeg 3.5k ms crits + 2.7k white crits, mao jeg trenger 0.5 sek til å drepe en med full t2-3, men derimot vil jeg trenger 2sec eller mer for å drepe en med grønt/blue gear, og da er jo magen langt borte og har begynt å kite meg for lenga sia :p

 

 

 

Bare et lite tips, om du ikke har fullt t3 bytt ut gearet ditt selvom du kanskje mister 10-15 ap for 30 sta eller lignende, man kan tenke "er jo bare 300 hp" men når man bytter ut alt ender man med MYE mer hp og veldig mye nært like AP.

 

Personlig har jeg ubuffa 1390 ap med warrioren min uten imp zerkstance, hvor mange på forumet har det med warriorn sin i lvl 60?

 

Dette er med grønt/blått gear.

Lenke til kommentar
Imo er AQ40 vanskeligere enn Naxx - Huhuran er garantert mer hodebry enn de 10 første bossene i Naxx. Eller, Patchwerk er litt småirr, men bortsett fra det :)

7670360[/snapback]

 

Pfft, guildet mitt brukte 2 tries på huhuran, og vi hadde 50% av oss blått/grønt gear :p (vi var gode med nature res & pala/mage shield/iceblock)

 

Nå 4 horsemen var litt vanskeligere ja.

 

 

 

Jeg kan lett si at magtheridons lair er ekstremt mye vanskeligere enn naxx :p

 

 

De første små guardsa _hitta_ meg for 3900 med shield wall oppe, og critta for 8k med shield wall oppe :p

 

Nå de skal bli morsomme ja :p (dette var med 10k ac bare dog)

Lenke til kommentar
Som en caster vil du miste rundt 100 spell dmg om du bytter ut ditt t3 før lvl 70, men du vil gaine litt crit & rundt 2000-3000 hp :p

 

Gear er absoloute, om en lvl 67 full t2 mage møter en med grønt/blått lvl 64+ items er den full t2 magen totalt død. (rett og slett pga kanskje den andre har 3000+ mer hp, noe som er mye bedre enn 100 spell dmg)

 

 

Det der skulle jeg gjerne ha sett, fordi jeg har sett på all gearet jeg har fått i drops, quest rewards osv, og jeg vil garantert ikke få 2-3k mer HP på det. Noe av det er sidegrades, men jeg mister +dam og +int av det, noe som er viktigere enn +sta for en mage.

Lenke til kommentar
Compare hp'n din med andre mages som har mistet litt +dmg.

 

Du har 2000-3000hp mindre.

 

(jeg har spilt beta i 5måneder og jeg har sett iallfalll 10 eksempler)

7671280[/snapback]

 

Og jeg inspecter de fleste mager jeg kommer forbi, fordi jeg vi se hva slags utstyr de har. Og det som går mest igjen er: T2, T2.5 og T3 som hovedutstyr, mens våpen, off-hand, ringer, trinkets, cloaks og neck blir byttet ut.

 

Jeg har fått bedre +sta utstyr av det jeg har skiftet ut, men det er bare fordi de har økt de statsene som faktisk er viktig for en mage: +dam/crit og +int.

 

For en PvE-mage er det (i synkende rekkefølge):

+dam (for frost)

+crit (for fire)

+int

+mana/5

+spi

+sta

+agi/str

 

PvP er for meg totalt irrelevant, jeg har fått ut av PvP-systemet det jeg ville ha for lenge siden (rank 11 mount og rank 14 våpen). Det er PvE som er mitt fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...