Gå til innhold

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?


sp0ck

Anbefalte innlegg

Vel, det er vel liten tvil om at første shipment av PS3 kommer til å bli utsolgt med en gang. Det er ikke hardcore fans som står for mesteparten av konsollsalget, så det spørs vel om gjennomsnittsgameren har behov for en pakke som inkluderer wifi, 60gb harddisk og hdmi. Når man kjøper en konsoll så kjøper man den fordi man vil ha enkel underholdning,skru på boksen så kan man spille mot hverandre, alene osv osv, jeg tror ikke at gjennomsnittsgameren bryr seg om at man kan innstallere linux ++. Når man står i butikken og skal velge mellom to konsoller, man ser at spillutvalget er nogenlunde det samme men prisen er det gigantisk forskjell på. For gjennomsnittskjøperen så spørs det om man er interessert i å betale nesten 3000kr mer for tilnærmet samme underholdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange nevner mediasenter som den store fordelen med ps3. Jeg bruker i dag (ikke om tre måneder ...) xbox360en som mediasenter mot projektoren min. jeg streamer nesten hva det skal være over nettverket til 360en ved hjelp av mediacenter pc og transcode og vlc360. Blant de formatene som er fetest er ts streams. Utrolig digg med lost og prison break i 720p. Dette er litt gråsone nå, men om et par år vil det være HD tv i norge også som gjør xboxen meget anvennelig. Det kan godt hende at ps3 også vil få denne funksjonen, men jeg nyter godt av det nå! Ikke kanskje om en stund, men nå.

 

Ms har også en fordel med at de leverer OS til 90% av alle verdens pc'er. Derfor må Sony være særdeles begavede for å kunne lage like gode programvareløsninger som MS lager for sine egne OS. Men jeg skjønner jo at ps3 folka er optimistiske med tanke på den eminente softwaren som Sony laget til mp3 spillerene sine :tease:

 

Men tilbake til topic:

Ps3 er en dyr konsol og en billig blu-ray spiller. Men tenk over dette: La oss si at du tenker på å få deg en skikkelig fet tv om 1-2 år. Hva tror du en stand alone blu-ray spiller koster da?

Lenke til kommentar
Mange nevner mediasenter som den store fordelen med ps3.  Jeg bruker i dag (ikke om tre måneder ...) xbox360en som mediasenter mot projektoren min.  jeg streamer nesten hva det skal være over nettverket til 360en ved hjelp av mediacenter pc og transcode og vlc360.  Blant de formatene som er fetest er ts streams.  Utrolig digg med lost og prison break i 720p.  Dette er litt gråsone nå, men om et par år vil det være HD tv i norge også som gjør xboxen meget anvennelig.  Det kan godt hende at ps3 også vil få denne funksjonen, men jeg nyter godt av det nå!  Ikke kanskje om en stund, men nå.

 

Ms har også en fordel med at de leverer OS til 90% av alle verdens pc'er.  Derfor må Sony være særdeles begavede for å kunne lage like gode programvareløsninger som MS lager for sine egne OS.  Men jeg skjønner jo at ps3 folka er optimistiske med tanke på den eminente softwaren som Sony laget til mp3 spillerene sine  :tease:

 

Men tilbake til topic:

Ps3 er en dyr konsol og en billig blu-ray spiller.  Men tenk over dette: La oss si at du tenker på å få deg en skikkelig fet tv om 1-2 år.  Hva tror du en stand alone blu-ray spiller koster da?

7551390[/snapback]

 

Tull og tøys, sludder og vås.. :nei:

 

Løsninger med transkoding hører ikke hjemme noe sted, og man bør kunne streame fra en PC uavhengig om den har Windows eller ikke.

 

XBMC var en MYE bedre løsning enn det 360'en leverer i dag og hadde ikke behov for transkoding.. PS3 med linux etterhvert vil kunne gjøre det samme som XBMC.. Den kjører jo VLC direkte i dag, og kan streame fra et hvilket som helst filsystem.

 

Du kan jo eksempelvis kikke på hva en mediasenter løsning med MS XP media og BD eller HD DVD spiller koster.. Der er PS3 verd pengene..

 

MS bruker forøvrig sin programvareekspertise til å begrense hva man kan gjøre med 360'en.. Man må da fatte og begripe at 360 har potensiale til å gjøre det samme som XBMC på xbox?

 

Men åpner MS for det? :w00t:

Lenke til kommentar

Det er jo ingen som kjøper den, hvis den koster 10000 kr. Det er faktisk noen som har spart penger og har RÅD til PS3, som visse andre! ( De som ikke har RÅD til PS3, de kjøper Xbox 360) Det er også mange som har råd til PS3 som kjøper Xbox360, men jeg tror at de som driver å klager på prisen til PS3 er litt misunnerlige på de som skal kjøpe PS3, fordi de ikke har råd! Jeg har selv spart siden jul ifjord, så jeg har råd til en PS3! Det er alt som skal til!

Lenke til kommentar
mens vi diskuterer dette, noen som vet om lagg problemet til 360'n er fiksa i en patch nå? er jo umulig å se film på den. og det er noe kjipt da 5.1 anlegget mitt er kobla til den.

7546580[/snapback]

 

hø? merkelig.... ikke noe lagg eller hakking hos meg (har 2stk 360), sikkert noe galt med boksen din... ring support

7546951[/snapback]

dette var et kjent problem til å begynne med, at det var lagg på lyden i forhold til skuespillerne sine lepper, omtrent som dårlige dubba japsefilmer. men er langt over 6 mnder sia jeg så en film på den, så mye mulig det er fiksa med en patch.

 

LOL. Til dere PS3 lovers, maskinen er jo drit  stygg! Den er stor og uhamslig og ligner mest på en blank brødboks.

 

Dere liker kanskje den svarte finishen nå, men bare vent til det blir kladdemerker på den osv.

 

Den peneste av konsollene som er nå er uten tvil Wii. 360 kommer på en veldig svak 2.plass mens PS3 ikke er med i vurderingen engang.

7548566[/snapback]

er lett å slenge dritt om en ting du ikke liker. personlig synes jeg at sony gjorde det rette når de lakka ps3 svart. den dagen garantien på 360'n min går ut skal de monteres et svart casekit for å bli kvitt den stygge hvirfargen. jeg har da jaggu ikke 360'n på kjøkkenet heller

 

dessuten har jeg ikke for vane å klasse for mye på konsollene mine, så fettmerker er ikkno problem her.

 

og en ting til, den er ikke så stor som du vil ha det til. faktisk så er den bare littegrann større en 360'n, som faktisk er minst like stor som gamle ps2'en.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Det er jo ingen som kjøper den, hvis den koster 10000 kr. Det er faktisk noen som har spart penger og har RÅD til PS3, som visse andre! ( De som ikke har RÅD til PS3, de kjøper Xbox 360) Det er også mange som har råd til PS3 som kjøper Xbox360, men jeg tror at de som driver å klager på prisen til PS3 er litt misunnerlige på de som skal kjøpe PS3, fordi de ikke har råd! Jeg har selv spart siden jul ifjord, så jeg har råd til en PS3! Det er alt som skal til!

7551793[/snapback]

 

Har du spart 1 år for en PS3 ? Ikke rart du forsvarer PS3 med nebb og klør og prøver å overbevise deg selv og andre om det du sier der da.

Lenke til kommentar

next gen tar plass...hehe

 

 

eg skal lage plass til både 360 og ps3..

 

og nei ps3 er ikke for dyr, ps2 blir solgt for 1500kr noen plasser, DET er dyrt. ps3 vil selge i bøtter og spann til den prisen..

 

Skal uansett bli spennende og se så bra den vil selge i norge når den kjem hit i mars. Eg bare håper Sony kan stille med et realistisk tall med konsoller til lansering i europa..men i følge denne linken ser det ut som ting ser ut til og ta seg opp for sony..

 

Ps3 sales rise in Japan!

Lenke til kommentar

jeg tror ps3 blir utsolgt på launch, og så vil salget stoppe litt opp føre prisen synker.

 

etterhvert som den blir lavere så tipper jeg den vil selge ganske bra. det er en del høyere snittalder på gamere i dag enn det var for noen år sia, ergo er det litt høyere snitt på hvor mye penger en gamer har å rutte med i dag enn for noen år sia også.

 

pg i europa, og spesielt her i norge er vi vant til at ting er dyrt, og betaler vanligvis uansett. eneste vi gjør er stort sett bare å småklage litt for så å kjøpe den neste dyre delvis unødvendige tingen som dukker opp.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen som kjøper den, hvis den koster 10000 kr. Det er faktisk noen som har spart penger og har RÅD til PS3, som visse andre! ( De som ikke har RÅD til PS3, de kjøper Xbox 360) Det er også mange som har råd til PS3 som kjøper Xbox360, men jeg tror at de som driver å klager på prisen til PS3 er litt misunnerlige på de som skal kjøpe PS3, fordi de ikke har råd! Jeg har selv spart siden jul ifjord, så jeg har råd til en PS3! Det er alt som skal til!

7551793[/snapback]

 

Har du spart 1 år for en PS3 ? Ikke rart du forsvarer PS3 med nebb og klør og prøver å overbevise deg selv og andre om det du sier der da.

7551938[/snapback]

 

Jeg har "spart" et år ja... men jeg har ikke spart med nebb og klør. Jeg har en "boks" der jeg legger alle småpengene mine, som jeg ikke bruker og der har jeg rundt 3000 kr nå pluss at jeg har tatt vare på litt penger fra jul/ bursdag! Og jeg skal også ha ny TV! Det koster litt det og!;)

Lenke til kommentar
PS3 med linux etterhvert vil kunne gjøre det samme som XBMC.. Den kjører jo VLC direkte i dag, og kan streame fra et hvilket som helst filsystem.

 

Folk flest kan ikke bruke linux PUNKTUM.

 

Grunnen til at MS ikke åpner for all funksjonaliteten som xbmc har er fordi MS må følge lover og regler.

 

Du kan jo eksempelvis kikke på hva en mediasenter løsning med MS XP media og BD eller HD DVD spiller koster.. Der er PS3 verd pengene..

 

Hvem har ikke en pc fra før av? En ps3 vil aldri erstatte en pc så den må du kjøpe uansett.

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke holdningen at de som kjøper xbox360 bare gjør det pga at de ikke har råd til å kjøpe ps3.

 

Hva med denne:

De som kjøper xbox360 vil spille gøye nextgen spill i 2005/6 ikke i 2007.

 

Og:

De som kjøper ps3 om 3 måneder (minimum 3 måneder) kan se frem til å betale mye penger for å spille spill som er underlegne det som tilbys i dag for xbox360.

 

...

Lenke til kommentar
Det er jo ingen som kjøper den, hvis den koster 10000 kr. Det er faktisk noen som har spart penger og har RÅD til PS3, som visse andre! ( De som ikke har RÅD til PS3, de kjøper Xbox 360) Det er også mange som har råd til PS3 som kjøper Xbox360, men jeg tror at de som driver å klager på prisen til PS3 er litt misunnerlige på de som skal kjøpe PS3, fordi de ikke har råd! Jeg har selv spart siden jul ifjord, så jeg har råd til en PS3! Det er alt som skal til!

7551793[/snapback]

 

Eg har faktisk spil med next-gen konsoll i snart 1 år no, hatt mange gode opplevelser med spill og ein herlig online-del. Mange gode tier her altså, det hardbarka PS3 folket sitter på gjerdet enda :) Misunnelig? Absolutt ikkje, koser meg den dag i dag eg :wee:

Lenke til kommentar

At noen skal være misunnelige på folk som skal kjøpe PS3 er jo latterlig. Ser ikke hvorfor jeg som 360 eier skal være misunnelig. Spilt next-gen spill i HD i et år og hatt mange gode spillopplevelser. Kan ikke fatte at jeg går glipp av noe spesielt hvis jeg ikke kjøper PS3.....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...