Gå til innhold

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?


sp0ck

Anbefalte innlegg

Prisen er jo et gjengangstema når PS3 vs xbox 360 (vs Wii) diskuteres. Mange mener at 5500 for en konsoll rett og slett er alt for mye, og 360 premium som tilbyr en tilnærmet lik spillopplevelse til en lavere pris er å foretrekke. Men så kom jeg til å tenke på et lite regnestykke:

 

xbox 360 premium: ca. 3000

Trådløs adapter: ca. 800

HD DVD add-on: ca. 1500-2000

Totalt: 5500

 

Hvis man kjøper alt dette tilbehøret er vi oppe i samme pris som en PS3, og da har fremdeles PS3 en 60GB harddisk, mot xbox360 sin 20GB. :hmm: PS3 har også hdmi, men mangler HD kabler ut av esken som premium har (component).

 

Nå er det jo et poeng at med xbox360 så har man muligheten til å velge selv hvor mye penger man vil legge ned i dette, men jeg tror de fleste går for premium for å få mest mulig ut av spillopplevelsen. Personlig har jeg også kjøpt den trådløse adapteren, og kommer sikkert til å gå for HD DVDen etterhvert. Så er egentlig PS3 så dyr som vi vil ha den til?

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ved tanke på at det koster mer og produsere 1 ps3  enn salgspris så har de vel ikke noe valg  bortsett fra at de kan  senke kvaliteten og ta i bruk billigere deler sånn som .......

7543422[/snapback]

Og hvis disse "kvalitetsvarene" koster 10 ganger mer enn å produsere enn de i 360, og alikevel ikke engang leverer halvparten mer, så sier det seg selv at det ikke er verdt det.

Lenke til kommentar
egentlig enig med trådstarter der ja.

x360 koster ca like mye som ps3 med de addonene som ps3 har "innebygd"...

Men det er jo ingen som tvinger en til å kjøpe x360 eller ps3.

Jeg gleder meg til jeg får min ps3 ivvertfall :wee:

7543456[/snapback]

 

Hvis man likevel ender opp med en 360 med add ons er det jo jævlig mye kulere

å ha alt integrert i 5 lag svart pianolakk.

Lenke til kommentar
egentlig enig med trådstarter der ja.

x360 koster ca like mye som ps3 med de addonene som ps3 har "innebygd"...

Men det er jo ingen som tvinger en til å kjøpe x360 eller ps3.

Jeg gleder meg til jeg får min ps3 ivvertfall :wee:

7543456[/snapback]

 

Hvis man likevel ender opp med en 360 med add ons er det jo jævlig mye kulere

å ha alt integrert i 5 lag svart pianolakk.

7543467[/snapback]

jepp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det blir like dyrt ja, hvis man vill ha alt dillet også. men det er et VALG!.

for og spille xbox 360 spill koster det litt under 2000kr.

 

for og spille PS3 spill koster det over 6000kr.

 

 

så ja PS3 er så dyr vi skal ha det til....

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Litt artig å legge merke til retorikken til noen her, 360 er under 2000 og PS3 er over 6000. Core går for 2395 på elkjøps nettbutikk nå, og det kan godt hende at PS3 kommer opp i 6000 når den kommer, men det snakkes vel for det meste om 5500. Umulig å vite, men syntes det var litt morsomt å legge merke til :) Konsoll tilhørigheten skinner subtilt igjennom retorikken :!:

 

Men tilbake til saken. Ja, for de som kun ønsker en konsoll hvor de sitter og spiller singleplayer med ledning håndkontroll (så sært), uten HD og uten harddisk så er det jo klart billigere. Men det er da ikke next gen eller hva? Men det som er problemet med PS3 er at de presser på deg et format (blu-ray) som man kanskje ikke ønsker, eller som kan bli utdatert av HD DVD. De fleste holder seg nok uansett til DVD en stund. Så ja, om ikke PS3 er så dyr som vi vil ha det til, så mener jeg at PS3 løsningen er dårligere enn til xbox360. Men forskjellene er ikke så store som mange vil ha det til. Vil igjen trekke frem at PS3 har 40GB mer, og med inntoget av Video marketplace ser vi jo begrensningene som ligger i 360en sin harddisk.

Lenke til kommentar
Prisen er jo et gjengangstema når PS3 vs xbox 360 (vs Wii) diskuteres. Mange mener at 5500 for en konsoll rett og slett er alt for mye, og 360 premium som tilbyr en tilnærmet lik spillopplevelse til en lavere pris er å foretrekke. Men så kom jeg til å tenke på et lite regnestykke:

 

xbox 360 premium: ca. 3000

Trådløs adapter: ca. 800

HD DVD add-on: ca. 1500-2000

Totalt: 5500

 

Hvis man kjøper alt dette tilbehøret er vi oppe i samme pris som en PS3, og da har fremdeles PS3 en 60GB harddisk, mot xbox360 sin 20GB.  :hmm:  PS3 har også hdmi, men mangler HD kabler ut av esken som premium har (component).

 

Nå er det jo et poeng at med xbox360 så har man muligheten til å velge selv hvor mye penger man vil legge ned i dette, men jeg tror de fleste går for premium for å få mest mulig ut av spillopplevelsen. Personlig har jeg også kjøpt den trådløse adapteren, og kommer sikkert til å gå for HD DVDen etterhvert. Så er egentlig PS3 så dyr som vi vil ha den til?

7543374[/snapback]

 

 

men poenget er at med x360 så har man hvertfall et valg. ikke med ps3. jeg har en 360, og jeg kan velge om jeg vil betale for det andre.

Lenke til kommentar

Den enkelte får jo selv vurdere hva man er villige til å betale for en konsoll, men rent objektivt er enhver konsoll for dyr når prisen kommer opp i kr 5500,-.

 

Dette viser spillhistorien til fulle.

 

På sikt vil selvsagt PS3 falle i pris, så den høye startprisen betyr ikke at Sony ikke kan vinne kampen om kundene, men det skjer ikke med en pris på kr 5500,-.

Lenke til kommentar
det er jo hva folk vil ha som til slutt avgjør  hvem som vinner

7543552[/snapback]

 

Det er vel egentlig ikke det som ble diskutert her da.. :roll:

 

Men som sagt, jeg mener ikke at ps3 er verdt den prisen. Hva gir den meg som jeg vil ha som 360 min ikke kan?

 

trådløst nett er jeg glad jeg slapp og betale for, og er irritert over at wii ikke hadde inngang til vanlig nett. dette fordi jeg liker å ha stabilt nett når jeg spiller, noe det trådløse nettet hos meg desverre ikke er.

 

HDMI: Hadde jo vært fint om 360 hadde hatt det, for kan godt hende bildet hadde blitt bedre på min tv da, men får jo ikke testet det enda så. Hdfilmer gjennom 360 ser likevel sinnsykt bra ut så jeg er fornøyd.:)

 

Større harddisk og hadde vært fint, men ser ikke behovet mitt for det egentlig. Liker jeg demoer så kjøper jeg spillet, hvis ikke så sletter jeg de. Og da holder harddisken enda lenge.

 

Blu ray eller HD DVD har ikke tatt av skikkelig enda noen av dela, så er jo for de litt mer interesserte. Jeg har enda pc og internett så får mine hd filmer der ;) Og hadde jeg vært skikkelig int. så hadde jeg vel hatt standalone spiller nå.

 

 

Nå får jeg jo ikke rumble med ps3 da, noen som jeg er veldig glad i , kommer sikkert en update, og en spes kontroll som støtter det etterhvert, og som man kan kjøpe for en halv million.

 

Ellers så synes jeg det er synd at PS3 ikke har imponert meg noe særlig i det hele tatt enda, og det er faktisk den eneste konsollen som jeg ikke kommer til å kjøpte til release men heller se litt an.

 

 

Og til slutt:

 

Jeg kjøper en konsoll for å spille spill, resten av oppgavene tar pcn ved tvn seg mye bedre av:D og 6000(er vel det PS3 koster?) er litt mye å betale for en konsoll som ikke leverer noe mer enn det 360 og wii kan gi meg til sammen eller hver for seg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...