Gå til innhold

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?


sp0ck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud da. Snakket jo om hvor jeg heller vil ha blu-ray innebygget istedet for at Sony skulle være så snill med meg å gi meg muligheten å koble til ennå en boks ved siden av en annen boks for å spille av HD film. Hvor jeg synes det? Fordi det tar seg mye bedre ut(stilrent), det er praktisk og det passer meg ypperlig da jeg vil ha en blu-ray spiller.

Tester har vist at blu-ray spillerene i ps3 er av god kvalitet og er ofte bedre en diverse standalone spillere. Selvfølgelig vil det komme andre standalone spillere senere som har enda bedre bildekvalitet osv osv. Men det gjelder også om du kjøper standalone spiller om 1 år.

 

Og hvorfor i allverden er det så teit å skulle bruke ps3 som midtpunktet i tv stua? Tv-spill, blu.ray, dvd, cd, SACD osv osv + støyer lite og ser bra ut.

Lenke til kommentar

Ja nei pr. i dag er 360 alternativet for å spille gode spill billigst, og til tider bedre. Men PS3 har noen få titler som frister, men det suger litt balleknok å punge ut så mye penger for disse spillene. Kontrollen er i tillegg mye bedre og meir behagelig enn PS3 kontrolleren (baserer dette på PS2 sin) og den har rumble, som ihvertfall eg setter pris på. PS3 får vente til spillbiblioteket har fått noen gode spill.

 

Når eg ser på ein Wii eller 360, tenker er konsoll. Ser eg på PS3 tenker eg kjøkken og mat :huh: Alt er subjektivt.

 

EDIT: Men for HD entusiasten gir PS3 vanvittig mye for pengene, uten tvil.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
ja du vil vel heller ha noe som både ser og føles skikkelig billig ut stånede regner jeg med  + at ps3 tar seg bedre ut som mediesenter enn 360

7544401[/snapback]

Hva bryr det meg? Det er det på innsida av boksen som teller som ei spillmaskin for min del, og hvilke spill som hører med. Mediesenter har man PC for. Er akuratt dette Sony har gjort feil denne generasjonen mener jeg, det har kritisert Xbox for å være en PC, men det de gjør er å lage et enda verre udyr av en hybrid, som har et par dusiner baller for mye i lufta. Mens Xbox360 har gjort alt dette mediasenter tullet valgfritt og uten ekstra kostnader for de som bare vil spille spill. Betyr mediasenter funksjoner mer enn å spille nå på spillkonsoller?

Lenke til kommentar
Betyr mediasenter funksjoner mer enn å spille nå på spillkonsoller?

7544452[/snapback]

For mange gjør det det. Bare se på PSP. Og da velger de sannsynligvis en PS3 om de vil ha en kjekk hybrid og også en konsoll. Men for de som bare vil ha en spillmaskin må de desverre betale for noe de i utgangspunktet ikke har tenkt å kjøpe, men som muligens kan vise seg å være nyttig for mange.

Lenke til kommentar
Betyr mediasenter funksjoner mer enn å spille nå på spillkonsoller?

7544452[/snapback]

For mange gjør det det. Bare se på PSP. Og da velger de sannsynligvis en PS3 om de vil ha en kjekk hybrid og også en konsoll. Men for de som bare vil ha en spillmaskin må de desverre betale for noe de i utgangspunktet ikke har tenkt å kjøpe, men som muligens kan vise seg å være nyttig for mange.

7544476[/snapback]

Vel salgstall viser vel at folk vil heller ha en spillmaskin enn en "hybrid" dersom vi skal sammenligne med PSP sin konkurrent, DS. At de ikke lærte fra kampen i det håndholdte markedet. Men prøver seg på samme strategi igjen bare som en konsoll. Wii/PS3, kan vel i grunnn godt sammenlignes med DS/PSP, så det blir spennende å se da.

Lenke til kommentar
Jeg har fått tilbud om å kjøpe Motorstorm for kr 300,- inkludert frakt. Det er den japanske versjonen. Hva syns dere folkens? Kjøpe eller ikke?

 

Det som er dumt med den er at det ikke er muligheter for Online-spilling, men har hørt rykter om at det skal komme oppgradering til den så det går etterhvert.

7544523[/snapback]

Litt rar tråd å spørre i men tror du bør vente til USA versjonen slik at du er sikker på at du får online og ikke bare et rykte om det.

Lenke til kommentar
Og jeg som har en lydløs mediasenter pc allerede da. Ser ikke behovet for 4 mediasentre på rekke heller liksom. Bedre med en mediasenter pc og et par spillkonsoller ved siden av.

7544487[/snapback]

Flott du informerer oss om ditt personlige behov. Er ikke alle som har en lydløs mediasenter PC vet du. Og du må nok betale ganske mye for et blu-ray-drev til den lydløse mediasenter pc-en din

Lenke til kommentar

Kanskje litt OT her men mitt syn på alle disse konsollene er at:

 

Jeg har aldri likt sony sine maskiner.

En grunn kan vel være at de ikke har noen behagelige kontrollere. Og kanskje at jeg ikke liker de spillene som Sony har til KUN sin maskin.

 

Xbox 360 synes jeg er innmari bra, men har ingen klassikere jeg liker. En annen ting er at RareWare har blitt kjøpt opp av Microsoft, så Viva Piñata kommer ikke på en av Nintendos konsoller. :ermm::p

 

Wii derimot, har alt det man kan ønske seg av klassikere, muligheten til å laste ned gamle spill fra NES, SNES, Segamega, N64, osv. gjør seg veldig bra. Pluss det faktum at kontrolleren er genial i sitt konsept.

 

Jeg personlig ville gått for Wii, grunnen er jo selvfølgelig at man kan fekte med sverd, kaste med fiskestang, spille tennis, osv.

 

Og en ting til, dette må være kødd Wiimote destroys TV

Aner du hvor fort den kontrolleren må ha blitt kastet for at skjermen skulle gå i stykker?

Og den kontrolleren ser hel ut, hvis det der var sant så måtte jo kontrolleren ha gått i tusen knas.

Og så skjønner jeg ikke at man kan være så dum at man slipper kontrolleren.

Jeg har spilt mye Wii hos spiderman her i Trondheim, og jeg har ikke mistet taket i den en eneste gang.

Hvis man svetter på hendene så har et tørkle til å tørke av svetten med. Eller på buksa for den saks skyld.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...