Gå til innhold

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?


sp0ck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker tittelen på emnet.

 

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?

 

Hurra, du har "bevist" at man kan få lov til å betale over 5000 kroner for en X360 om man absolutt vil, og samtidig skal ha med alskens kuriositeter.

 

PS3 koster jo ikke mindre av den grunn.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Jeg liker tittelen på emnet.

 

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?

 

Hurra, du har "bevist" at man kan få lov til å betale over 5000 kroner for en X360 om man absolutt vil, og samtidig skal ha med alskens kuriositeter.

 

PS3 koster jo ikke mindre av den grunn.

7544099[/snapback]

 

Poenget mitt, hvis det var vanskelig å forstå, er at 360 og PS3 stiller rimelig likt prismessig hvis man ønsker å "oppgradere" 360en for å få de samme mulighetene som PS3. Nå synes ikke jeg at HD DVD og wi-fi adapter er "alskens kuriositeter", men deg om det...

Lenke til kommentar

Klaget ikke når jeg betalte 4500 kr for ps2, og jeg klager heller ikke når jeg kjøpte ps3 til 5500 kr. Hvorfor ikke? Nei for det er ett valg jeg tar og en prioritering jeg gjør.

 

Hvorfor kjøper jeg playstation 3?

 

1. Jeg har hatt de to tidligere konsollene (ps1 og ps2) og har psp. Har aldri hatt problemer med konsollene som har gjort at jeg måtte sende den inn til reperasjon osv osv. Så jeg er veldig fornøyd med bygge kvaliteten.

 

2. De Playstationene jeg har hatt har alltid vært stabile i spill, har meget sjeldent krasjet og har ellers innfridd mine forventninger. Det kan godt hende at mitt bildet av xbox 360 er forvrengt av alle rapportene man ser på nettet om xboxer som sluter å funke etter ny oppdatering og alle rapportene om overoppheting, men det er nå det bildet jeg får.

 

3. Jeg har hatt alle mine beste spill opplevelser på playstation 1 og 2. Final Fantasy VII, VIII, IX og X. Gran Turismo 1,2,3,4. Metal Gear Solid. God of war. etc etc etc.

(Har også eid og spilt på de fleste andre konsoller(NES, SNES, N64, GAMECUBE, XBOX, MEGADRIVE, Dreamcast, Gameboy Advanced og Nintendo DS).

 

4. Ser fram til mange av titlene som kommer til ps3 de neste 2 årene. Heavenly Sword, MGS4, God of War 3?, Killzone 2, Motorstorm, Gran Turismo 5, Burnout 5, Grand Theft Auto IV, Final Fantasy XIII, Final Fantasy Versus XIII, Eight Days, WarDevil, L.A. Noire, Devil May Cry 4, Brothers in Arms: Hell's Highway og mange mange fler. Ja noen spill kommer også til xbox 360.

 

5. Synes sony's online del virker veldig lovende. Singstore kommer til å bli kult. Eyetoy HD gleder jeg meg til å prøve. Sony vil også selge film og musikk direkte på Sonystore og det er vel noe de har nok av ;)

 

6. Mulighetene mellom psp og ps3 er spennende.

 

7. Og selvfølgelig så vil jeg ha muligheten til å se favoritt filmene mine på blu-ray disker med HD kvalitet på bilde og lyd. Og det for en billig penge.

 

8. Muligheten for linux er ett stort pluss.

 

9. Ps3 som mediasenter er noe jeg ser fram til.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Jeg liker tittelen på emnet.

 

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?

 

Hurra, du har "bevist" at man kan få lov til å betale over 5000 kroner for en X360 om man absolutt vil, og samtidig skal ha med alskens kuriositeter.

 

PS3 koster jo ikke mindre av den grunn.

7544099[/snapback]

 

Poenget mitt, hvis det var vanskelig å forstå, er at 360 og PS3 stiller rimelig likt prismessig hvis man ønsker å "oppgradere" 360en for å få de samme mulighetene som PS3. Nå synes ikke jeg at HD DVD og wi-fi adapter er "alskens kuriositeter", men deg om det...

7544176[/snapback]

Man kommer opp i den prisen ja, men forskjellen er at dersom man ikke bryr seg om å se HD filmer eller ha trådløst internettilkobling til sin konsoll så trenger man det ikke, hos PS3 er man dønn nødt til å velge det, for man har ikke en versjon som appelerer til de som bare vil spille.

Lenke til kommentar
Jeg liker tittelen på emnet.

 

Er PS3 så dyr som vi vil ha det til?

 

Hurra, du har "bevist" at man kan få lov til å betale over 5000 kroner for en X360 om man absolutt vil, og samtidig skal ha med alskens kuriositeter.

 

PS3 koster jo ikke mindre av den grunn.

7544099[/snapback]

 

Poenget mitt, hvis det var vanskelig å forstå, er at 360 og PS3 stiller rimelig likt prismessig hvis man ønsker å "oppgradere" 360en for å få de samme mulighetene som PS3. Nå synes ikke jeg at HD DVD og wi-fi adapter er "alskens kuriositeter", men deg om det...

7544176[/snapback]

 

Hva i alle dager skal jeg med HD-DVD-spiller på en spillkonsoll?

Jeg har ikke bruk for denslags, ergo er strategien til Sony angående PS3 bortkastet på meg. Med en PS3 ville jeg betalt mye for noe jeg ikke hadde bruk for, mens Microsoft lar meg velge.

 

PS3 er og blir for dyr.

Lenke til kommentar

Så har du kjøpt hd dvd addonen? Er bra sikker på at om Microsoft hadde gitt dere valget med å sende inn deres xbox 360 for så å få en ny tilbake med innebygd hd dvd og bedre kjøleløsning istedet for å kjøpe hd dvd addon så hadde nok mange gjort det. Hvorfor? Fordi det ser bedre ut å ha den innebygd.

 

@Zealuu: Se heller lengre opp for å se hvorfor jeg skal ha ps3 istedet for å komme med slike dårlige kommentarer.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Når begynte folk å bry seg om hvor "stilreine" konsoller er? Det står ikke i stil med noe annet i et hjemmekino anlegg uansett? Er vel ikke seriøst folk som vurderer å bruke PS3 som midtpunkt i sitt hjemmekinoanlegg?

 

Standalone spiller vil alltid være i en helt annen klasse enn hva spillerene som står i konsoller er.

Lenke til kommentar
der tror jeg du tar feil... i følge teknologiens framgang, har ting altid tatt mindre plass, ikke mer... så GT kan man nok få på 1 stk DVD9 hvis man vill.

7543945[/snapback]

Det vil vise seg om det holder med DVD9 i 3-4-5-6 år fremover. Alt etter når neste generasjon kommer.

Jeg har hørt at det som fordelen er med mye plass(blu-ray til spill) er at de kan lagre forskjellige versjoner av spill som hver har forskjellig oppløsning. Og det skulle visst nok bedre kvaliteten for dem som ikke har HD.

Og så virker det logisk for meg virker det logisk at ukomprimert spill har kortere loadetider? Men nå er vel ikke blu-ray-leseren like rask som DVD-leseren. Men personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot å ha spill med 2 DVD-er så lenge skiftet skjer på rett plass.

 

Når begynte folk å bry seg om hvor "stilreine" konsoller er? Det står ikke i stil med noe annet i et hjemmekino anlegg uansett? Er vel ikke seriøst folk som vurderer å bruke PS3 som midtpunkt i sitt hjemmekinoanlegg?

 

Standalone spiller vil alltid være i en helt annen klasse enn hva spillerene som står i konsoller er.

7544320[/snapback]

Jeg vurderer det. Og hva er så galt med det?

Den har DVD-spiller, den har blu-ray spiller(noe jeg ikke kommer til å få råd til på lenge), den har HDMI, kan vise bilder, spille musikk osv. osv. Og sist men ikke minst; man kan jo spille på den! Syns en PS3 hadde tatt seg VELDIG godt ut i et hjemmekinoanlegg. Entusiaster som bygger egne rom dedikert til dette foretrekker å ha alt i svart så jeg skjønner ikke hvorfor du sier den ikke står i stil til noe annet i en hjemmekinoanlegg.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
@Zealuu: Se heller lengre opp for å se hvorfor jeg skal ha ps3 istedet for å komme med slike dårlige kommentarer.

7544249[/snapback]

 

De fleste har vel fått med seg hvorfor du kjøper PS3.

Snappy comebacks synes heller ikke å være din sterke side, i og med at det var du som dro fram stilreinheten til konsollen som et slags argument for å måtte betale mer for å få ekstra dilldall innebygget, enten det var nå meg spesielt eller allmennheten du snakket til. :]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...