Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Uke 8 i 2014:

PS4 har passert Wii U og legger enda meir press på XO, salgsmessig. Japan drar opp salget for PS4 samtidig som XO forsatt taper i USA til PS4. Nå er det bare Titanfall eller enda meir prisreduksjon som kan få snudd XO-salget di nærmaste ukene. Derimot bør man forvente auke i salget av XO når den kommer ut i fleire markeder.

 

XO ca 3,54 mill

Wii U ca 5,77 mill

PS4 ca 5,84 mill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Tydelig at Nintendo har tabbet seg ut med Wii U?

Imponerende salg av PS4. Uten tvil. Kunne sikkert vært høyere, hadde de klart å levere flere konsoller.

Prisnedgang nært forestående for Xbox One?

Sony slår Microsoft i USA to måneder på rad.

Lenke til kommentar

Hadde Microsoft vært smarte, så hadde de fått XboxOne ut på resten av markedene i Europa nå.
I og med at vi har nextgen-tørke i form av PS4 er lite tilgjengelig. Ville de få solgt en del konsoller til dem som er ute etter en NextGen, men ikke får fatt i PS4.

 

Samtidig gjelder samme strategi for Sony.
Hvis de klarer å "mette" markedet for NextGen før XboxOne blir lansert. Så blir det stort sett kun dem som skal har XbobOne for de eksklusive titlene som kjøper den.

Lenke til kommentar

Norge er vell et av de mest oppegående folkeslag, så ikke så løye vi er playstation nasjon ;)

 

Med den kommentaren viser du faktisk at du ikke er en av de oppegående...

 

Ellers gratulerer for å gjøre dette forumet til Neogaf 2 og N4G 2!

Regner med du følger flokken der også!

 

Hilsen en veldig fornøyd Xbox One eier :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Norge er vell et av de mest oppegående folkeslag, så ikke så løye vi er playstation nasjon ;)

 

Med den kommentaren viser du faktisk at du ikke er en av de oppegående...

 

Ellers gratulerer for å gjøre dette forumet til Neogaf 2 og N4G 2!

Regner med du følger flokken der også!

 

Hilsen en veldig fornøyd Xbox One eier :)

 

 

NeoGAF er ikke noe Sony forum. Mer et AntiBS forum. Du skulle vært der i 2006. "Dritt slengingen" mot Sonys arroganse var helt sinnssyk på NeoGAF.

 

Ken Kutagari var visstnok djevelen selv da.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

 

 

Norge er vell et av de mest oppegående folkeslag, så ikke så løye vi er playstation nasjon ;)

 

Med den kommentaren viser du faktisk at du ikke er en av de oppegående...

 

Ellers gratulerer for å gjøre dette forumet til Neogaf 2 og N4G 2!

Regner med du følger flokken der også!

 

Hilsen en veldig fornøyd Xbox One eier :)

 

 

NeoGAF er ikke noe Sony forum. Mer et AntiBS forum. Du skulle vært der i 2006. "Dritt slengingen" mot Sonys arroganse var helt sinnssyk på NeoGAF.

 

Ken Kutagari var visstnok djevelen selv da.

 

 

Skal være enig at NeoGaf ikke er det verste Sony forumet, men ikke kom til meg å si at det er AntiBS forum! For da tror jeg du skal lese en gang til.

 

Folk forandrer mening der oftere enn jeg skifter boxershorts. Har ikke registrert meg der, men synes det er virkelig underholdende å lese idiot kommentarer som postes.

 

PS4 eiere har denne generasjonen kommentert at spill ikke er bra så fremt de er sub 1080p og syk bra grafikk... joda, alle er glad i flotte ting å se på. Men ikke kom til meg å si at 10 millioner WOW spillere, eller 14 millioner Minecraft spillere spiller for grafikken er så sinnsyk bra!

 

For å være ærlig har jeg bare lest Gaf de siste 2 årene, så er ikke så kjent med historien, men ja, har fått med meg at alle Sony eiere har ett eller annet å slå tilbake på pga 360.

 

Tingen er bare det at bashingen har gått så langt at det virker for meg som at PS4 eiere har lite spill, basher resolutiongate dagen lang, mens XBots (som de blir kalt) spiller spill og prøver å forsvare kjøpet sitt. Kommer aldri til å gå over... dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wii U har floppet. Om Xone flopper er det for tidlig å si. Den ligger an til å selge bedre enn Wii U, men så selger jo også Wii U langt, langt, langt under forventning.

 

Jeg tror konsollsalget totalt sett blir dårligere enn i forrige generasjon. De bra salgstallene til Xone og PS4 i starten tror jeg reflekterer blodfansen som har ventet 6-7 år på ny konsoll. Selv Wii U solgte sånn høvelig helt i starten.

 

Grunnen til at jeg tror dette er ikke at jeg har studert salgsstatistikken, for det har jeg ikke gjort så grundig som andre her.Grunnen er at jeg har barn på 9 og 12 år. Det som gjelder i den aldersgruppen er nettbrett og smartphone. Konsoll kommer lenger ned på lista.

 

PS4 gjør det nok tross alt bra på. Konsoll har jo et marked selv om det ikke er det som gjelder blant mindre barn.

Lenke til kommentar

 

Så du kaller xbox-tilhengere xbots men "andre siden" for "ps4 eiere", hva med å kalle de medlem av SDF? ;)

Hva med å la være å sette folk i bås?

For å svare så liker denne brukeren å flere her inne å sette folk i bås. Det har jeg blitt uttallige ganger av disse såkalte "gamerene".

 

PS3 på verdensbasis selger bedre en Xbox One noe som er merkelig, da alle her sier Xbox One selger mye.

PS4 har vel nådd snart 6 millioner solgte.

 

Som det resulterer at det er snart 10 mill nye konsoller med PS4/Xbox One der ute og da burde tredjepartspill fokusere mer på dem nye konsollene når brukerbasen vokser hver dag.

Lenke til kommentar

 

Så du kaller xbox-tilhengere xbots men "andre siden" for "ps4 eiere", hva med å kalle de medlem av SDF? ;)

Hva med å la være å sette folk i bås?

 

Jeg kalte ingen hverken SDF-medlemmer eller xbots. "kaieivindm" refererte til en gruppe forumdeltakere som "xbots", men lot være å kalle den "andre siden" for SDF. Deltakere på begge sider er minst like ille, så når han først satte nivået med Xbots kunne han godt fulgt opp med SDF.

 

 

Wii U har floppet. Om Xone flopper er det for tidlig å si. Den ligger an til å selge bedre enn Wii U, men så selger jo også Wii U langt, langt, langt under forventning.

 

Jeg tror konsollsalget totalt sett blir dårligere enn i forrige generasjon. De bra salgstallene til Xone og PS4 i starten tror jeg reflekterer blodfansen som har ventet 6-7 år på ny konsoll. Selv Wii U solgte sånn høvelig helt i starten.

 

Grunnen til at jeg tror dette er ikke at jeg har studert salgsstatistikken, for det har jeg ikke gjort så grundig som andre her.Grunnen er at jeg har barn på 9 og 12 år. Det som gjelder i den aldersgruppen er nettbrett og smartphone. Konsoll kommer lenger ned på lista.

 

PS4 gjør det nok tross alt bra på. Konsoll har jo et marked selv om det ikke er det som gjelder blant mindre barn.

Xbox One har solgt ekstremt mye bedre enn alle konsoller før den med unntak av Wii og PS4, så en flopp er det 100% sikkert at man ikke kan kalle den. Vel, med mindre alle konsollene brenner opp etter 6 mnd, men det samme kan man si om PS4. ;)

 

 

 

 

 

Så du kaller xbox-tilhengere xbots men "andre siden" for "ps4 eiere", hva med å kalle de medlem av SDF? ;)

Hva med å la være å sette folk i bås?

For å svare så liker denne brukeren å flere her inne å sette folk i bås. Det har jeg blitt uttallige ganger av disse såkalte "gamerene".

 

PS3 på verdensbasis selger bedre en Xbox One noe som er merkelig, da alle her sier Xbox One selger mye.

PS4 har vel nådd snart 6 millioner solgte.

 

Som det resulterer at det er snart 10 mill nye konsoller med PS4/Xbox One der ute og da burde tredjepartspill fokusere mer på dem nye konsollene når brukerbasen vokser hver dag.

 

Kaller du meg en gamer? hahaha, da har du ikke fulgt mye med. Jeg har aldri tid til å spille noe som helst. Sist jeg spilte på konsoll var nok noe slikt som Rockband hos en kompis, og det er månedsvis siden. Har ikke en konsoll koblet opp i stua en gang.

 

Fokuset vil dreie mot PS4/Xbox One etter hvert, ja. Men 10 mill samlet er fortsatt en dråpe i havet sammenlignet med 160 millioner Xbox 360 og PS3er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...