Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

 

Så du kaller xbox-tilhengere xbots men "andre siden" for "ps4 eiere", hva med å kalle de medlem av SDF? ;)

Hva med å la være å sette folk i bås?

For å svare så liker denne brukeren å flere her inne å sette folk i bås. Det har jeg blitt uttallige ganger av disse såkalte "gamerene".

 

PS3 på verdensbasis selger bedre en Xbox One noe som er merkelig, da alle her sier Xbox One selger mye.

PS4 har vel nådd snart 6 millioner solgte.

 

Som det resulterer at det er snart 10 mill nye konsoller med PS4/Xbox One der ute og da burde tredjepartspill fokusere mer på dem nye konsollene når brukerbasen vokser hver dag.

 

 

Denne brukeren liker å sette folk i bås? Hæ?! Når har jeg så gjort det? Tror du var en smule Kjapp på avtrekkeren din gitt.

 

Tror kanskje du skal lese posten en gang til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du kaller xbox-tilhengere xbots men "andre siden" for "ps4 eiere", hva med å kalle de medlem av SDF? ;)

 

Ikke så vanskelig å få med seg at Sony fans kaller Xbox eiere for Xbots, derav ble det brukt i anførselstegn. Beklager, men hva står SDF for?

Jeg kunne skrevet noe annet enn PS4 eiere, men var ingen bås plassering som visse andre skriver :)

 

edit: skal lære meg å bruke multisitat neste gang.

Endret av kaieivindm
Lenke til kommentar

Kan ikke de siste sidene her flyttes over til PS4 vs xbox one tråden ?

 

Forresten ingen vits i å være hårsår angående xbots. Han sa jo bare at follk i et forum kalte xbox eier for xbots.

 

Sony defence force ? Hehe bra at noen får meg til å smile. Husker noen greier om det på dette forumet (eller var det spillegal forumet) som var "medlemmer" av den mafian der når Sony gang på gang trynet, rundt og etter lansering av PS3.

 

Men sånn salgsmessig, om Xbox one selger bedre enn alle andre konsoller tidligere unntatt Wii og PS4, så betyr det at den selger bedre enn PS2 til nå, og da kan den ikke kalles en flopp.

Selv tror jeg at konsollmarkedet går på ræva denne generasjonen. Som jeg skrev i en annen tråd for en del dager siden så tipper jeg minst en halvering av konsollmarkedet. Når gamerene har fått sine konsoller så tviler jeg på at salget går like kjapt.

Lenke til kommentar

Blir forundra om konsollsalget går på ein smell. At konsollsalget vil roe seg ned litt i sommar og ta seg opp att til høsten er forventa. Til sjuande og sist vil spilla bestemme dette. Dukker det opp nokre gode eksklusive spill kan det booste konsollsalget ganske så mykje. I tillegg kan VR bli stort viss det lar seg bruke på Wii U, PS4, XO eller SM.

Lenke til kommentar

 

Norge er vell et av de mest oppegående folkeslag, så ikke så løye vi er playstation nasjon ;)

 

Med den kommentaren viser du faktisk at du ikke er en av de oppegående...

 

Ellers gratulerer for å gjøre dette forumet til Neogaf 2 og N4G 2!

Regner med du følger flokken der også!

 

Hilsen en veldig fornøyd Xbox One eier :)

 

Neogaf er vel det eneste forumet hvor fornuften får råde og folk er litt redde for å slenge dritt, på grunn av de strenge reglene. Egentlig synes jeg reglene er litt for strenge, og kanskje fører til litt meningstyranni, men men. Vil man shitposte har man jo alltid /v/.

Lenke til kommentar

Titanfall med rett markedsføring kan booste Xone-salget til rundt 5 mill ved slutten av mars. De har også kuttet prisen i UK.

 

Jeg tror riktignok PS4 alltid vil være et stykke foran denne generasjonen, men ikke så stor forskjell som mange tror. Jeg tipper det ender 100 mill vs 70 mill til slutt.

 

Wii U har jeg store vanskeligheter med å se hvordan kan reddes nå. Best-case er 30 mill. Worst-case er at de dropper konsollen etter jul med 10 mill (Sega Dreamcast-scenario).

Lenke til kommentar

Titanfall med rett markedsføring kan booste Xone-salget til rundt 5 mill ved slutten av mars. De har også kuttet prisen i UK.

 

Jeg tror riktignok PS4 alltid vil være et stykke foran denne generasjonen, men ikke så stor forskjell som mange tror. Jeg tipper det ender 100 mill vs 70 mill til slutt.

 

Wii U har jeg store vanskeligheter med å se hvordan kan reddes nå. Best-case er 30 mill. Worst-case er at de dropper konsollen etter jul med 10 mill (Sega Dreamcast-scenario).

5 millioner? Det høres mye ut.
Lenke til kommentar

WiiU gjør det ikke bra, men det er ikke akkurat en flopp heller, i motsetning til hva enkelte sier.

Siden du tydeligvis vet bedre en flest, når er det en flopp? Har wiiu solgt bedre eller dårligere en dreamcast? Var dreamcast en flopp?

Nårtid er en konsoll en flopp?

 

Wiiu er en stor helvetes flopp, og det eneste som kan berge den er nintendo selv. Men den blir aldri noen wii eller nintendo 64. Er de heldige blir det en gamecube, men da må nintendo trekke både 1 og 2 kaniner opp av hatten slik at folk begynner å kjøpe wiiu og spillene.

Lenke til kommentar

Hvorfor så sint? Jeg anser ikke en konsoll som flopp når den har flere gode eksklusiver og selger flere millioner, selv om konkurrentene selger mye mer. Ouya er glemt, solgte lite og har så vidt jeg vet ingen gode eksklusiver. Da er den en flopp.

 

Som alle som leser mine post her vet, så anser jeg ikke WiiU som en stor suksess heller, men den er en god konsoll som komplimenterer en PS4 eller Xbone fint. Selv er jeg ikke interessert i noen av de to per i dag, men holder utkikk etter evt salgsargumenter.

Lenke til kommentar

Ja Wii u er en fin maskin med noen vra titler, men jeg må vel si meg enig i at den salgsmessig er en flopp. Om vi skal gå ut fra salgstall ved release så var den ikke en flopp, men basert på salgstallene de neste 8 månedene etter det så vil jeg karaktisere det som en katastrofe for Nintendo.

 

Men se på grafen til Kilik f.eks der virker det som den har fått en liten boost rundt juletider 2013, og om den fortsetter så blir den vel å komme seg opp på Gamecube nivå tilslutt.

 

I personlige kretser kjenner jeg faktisk en god del som tenker på å skaffe seg en Wii u (til nå vet jeg om 3 personer med wii u, meg selv inkludert) men de synes den fortsatt er litt for dyr i forhold til hva den tilbyr, eller de venter på Mario Kart.

Lenke til kommentar

En flopp er relativt til forventningene.

 

Om Kickstarter-prosjektet Oya hadde solgt 10 millioner ville det blitt regnet som en fantastisk suksess, mens om PS4 hadde solgt 10 millioner ville det blitt karakterisert som den største floppen i spillhistorien.

 

I dagens marked anser jeg en konsoll fra de tre store som ender opp med under 30 mill. som en klar flopp.

 

Det er ikke i nærheten av forrige generasjon hvor både PS3, 360 og Wii solgte godt over 80 mill. hver og ble en klar suksess (rent salgsmessig altså, ikke nødvendigvis økonomisk).

 

Havner f.eks. Wii U på 15 mill til slutt er det en megaflopp. Den er tross alt oppfølger til en konsoll som solgte over 100 mill.

 

Jeg likte Gamecube veldig godt og synes den er mange fantastiske spill, men vil likevel si den var en flopp salgsmessig med sine 21,7 millioner solgte. Samme med Dreamcast. Ufattelig mange bra spill med tanke på at den solgte ca. 10 mill og ble tatt av markedet etter to år.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

At Nintendo gidder..

All software now! La menneskene rundt om i verden få spille spillene deres, ikke bak det inn i en plattform få/ingen vil ha.

Hvor vellykket har denne strategien vært for Sega? Har det gagnet eller skadet Sega, kvalitets - og omdømmemessig?

 

Er Sega fortsatt regnet som en av de store spillselskapene? Når så vi sist en kritikerrost AAA tittel fra Sega som solgte så det monnet?

 

Hvilken utgiver/utvikler har solgt flest spill de siste 5 årene, noen som har tall på dette? Jovisst selger Wii-U dårlig, men Nintendos egne spill drukner i det minste ikke i et hav av halvgode/halvdårlige spill med fotorealistisk grafikk, som bringer intet nytt, bortsett fra fotorealistisk grafikk.

Endret av dracula
Lenke til kommentar

 

At Nintendo gidder..

All software now! La menneskene rundt om i verden få spille spillene deres, ikke bak det inn i en plattform få/ingen vil ha.

Hvor vellykket har denne strategien vært for Sega? Har det gagnet eller skadet Sega, kvalitets - og omdømmemessig?

 

Er Sega fortsatt regnet som en av de store spillselskapene? Når så vi sist en kritikerrost AAA tittel fra Sega som solgte så det monnet?

 

Hvilken utgiver/utvikler har solgt flest spill de siste 5 årene, noen som har tall på dette? Jovisst selger Wii-U dårlig, men Nintendos egne spill drukner i det minste ikke i et hav av halvgode/halvdårlige spill med fotorealistisk grafikk, som bringer intet nytt, bortsett fra fotorealistisk grafikk.

Det forfallet er ikke sammenlignbart. Da måtte sega ha laget gode spill som solgte godt i årene før de sluttet med hw. Såvidt jeg husker så skjedde ikke det. Men mulig jeg tar feil.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...