Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Nå hadde ikke Sega noen plattform slik som Nintendo som kunne gi dem så mange millionselgere, i og med Saturn feilet hardt. Men jeg synes det er lite å si på kvaliteten på spillene til Sega på Dreamcast, med spill som Shenmue, Sonic Adventures, Crazy Taxi, Virtua Fighter, Skies of Arcadia, House of the Dead, Jet Set Radio og sikkert fler også. Jeg vil påstå at Sega representere det aller beste av spillutviklere i årene rundt Dreamcast. Shenmue var jo også lenge tidenes dyreste spill, først forbigått av GTA4 i 2008, så Sega hadde absolutt viljen til å satse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er litt merkelig at dere er så kritisk til Wii u allerede. Ikke bare er det tidlig, men Man ser også på de seneste grafene at det allerede nå peker gradvis oppover og det er før mk8 etc er slipt. Jeg tror at ps4 + Wii u blir det hotte denne generasjonen. Den grafen vil bøye seg mer og mer oppover så fort stortitlene til Nintendo slippes, prisene går litt ned, frontingen og omjusteringen de driver med kommer mer på plass, og mange ps4 eiere ser lommebøkene fylles opp igjen og kan tømmes på en Wii u som blir nr2 i hjemmet.

 

Ser for meg Wii u klare fint minst 60-70 mill.

Lenke til kommentar

 

 

At Nintendo gidder..

All software now! La menneskene rundt om i verden få spille spillene deres, ikke bak det inn i en plattform få/ingen vil ha.

Hvor vellykket har denne strategien vært for Sega? Har det gagnet eller skadet Sega, kvalitets - og omdømmemessig?

 

Er Sega fortsatt regnet som en av de store spillselskapene? Når så vi sist en kritikerrost AAA tittel fra Sega som solgte så det monnet?

 

Hvilken utgiver/utvikler har solgt flest spill de siste 5 årene, noen som har tall på dette? Jovisst selger Wii-U dårlig, men Nintendos egne spill drukner i det minste ikke i et hav av halvgode/halvdårlige spill med fotorealistisk grafikk, som bringer intet nytt, bortsett fra fotorealistisk grafikk.

Det forfallet er ikke sammenlignbart. Da måtte sega ha laget gode spill som solgte godt i årene før de sluttet med hw. Såvidt jeg husker så skjedde ikke det. Men mulig jeg tar feil.

Salgsmessig så solgte vel storspillene helt ok ut ifra brukerbasen på Saturn og Dreamcast, men omdømmemessig og kvalitetsmessig så lå Sega på et helt annet nivå da de utviklet spill til sine egne konsoller enn det de har fjort som tredjepartsutvikler.

 

Sier jo seg selv at de fikk den kreative friheten de ønsket, og kjente hardwaren inn og ut.

 

Nintendo ville vel aldri ha solgt 30 millioner Mario kart på X360 eller PS3, som de gjorde på Wii i forrige generasjon.

 

Nintendo slet med GC, men fant plutselig en genial måte å selge sin hardware på, hvem vet om de ikke klarer det samme etter Wii-U. MS og Sony burde vel egentlig bekymre seg mer med tanke på generasjonen etter denne, da forskjellen på deres konsoller og pc blir mindre og mindre. Muligens den viskes helt ut i neste generasjon.

Lenke til kommentar

Japan - Uke 10

PS4  - 35.2943DS - 35.068PSV - 33.287PS3 - 12.102WIU - 7.773PSP - 3.425

Som ventet faller PS4 kraftig etter debuten. Ingen japanske storspill må nok ta skylden. Sier det meste når Knack og Battlefield 4 er de mest solgte spillene hos japanske PS4-eiere.

 

Ellers jevnt mellom 3DS og Vita. 3DS har startet året relativt svakt og solgt bare halvparten av hva den gjorde i fjor.

 

Ellers er det ingen tvil om at Wii U sliter når PS3 fortsatt er klart foran. Ingen spill av betydning før Mario Kart 8 i slutten av mai, så dette blir nok verre før det blir bedre.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

February 2014 NPD: PlayStation 4 and Xbox One continue fighting it out

 

“PS4 led hardware sales in February 2014, but by a narrow margin with Xbox One selling over 90 percent of what the PS4 sold in terms of unit sales,” said Callahan. “However, with Xbox One’s higher price point, it led hardware sales on a dollar basis.”

 

PS4 - 284k
Xbone - 256k

 

http://n4g.com/news/1473554/february-2014-npd-playstation-4-and-xbox-one-continue-fighting-it-out

 

For overall console sales, the NPD reports, “PS4 led hardware sales in February 2014, but by a narrow margin with Xbox One selling over 90% of what the PS4 sold in terms of unit sales. However, with Xbox One’s higher price point it led hardware sales on a dollar basis.”

 

Microsoft also wrote that, combining the 360 and Xbox One, "The Xbox platform sold more hardware than any other home console platform," which would put it above the PS3/Vita/PS4 and Wii U/3DS combinations.

 

http://www.gamespot.com/articles/ps4-leads-us-hardware-sales-in-february-but-by-narrow-margin/1100-6418306/

Endret av soldatfrank
Lenke til kommentar

PS4: 258,000 / 0.9 = 286.7K (Though XB1 is "over 90%" of the PS4's sales, so it might be a bit lower.)
Xbox One: 258K
Xbox 360: 114K (-62.2%)
Wii U: Nearly 82.5K (+~25%)

 

 

Tror X1 vil ta igjen PS4 i USA og UK takket være Titanfall og at det blir ca. likt resten av generasjonen i de landene. I resten av verden vil nok PS4 være klart foran.

 

Wii U litt opp pga. Donkey Kong Country, men fortsatt laangt bak konkurrentene.

Lenke til kommentar

Hva har vi egentlig av ekslusive titler fremover for ps4 og xbox one? Som vi vet kommer ut i år.

Etter Titanfall og Infamous?

 

Kinect Sports Rivals (april)

MLB: The Show (mai)

 

Driveclub (TBA)

The Order (høsten 2014)

Uncharted (TBA)

 

Dersom ntkrnl-lekkasjen er ekte:

Forza Horizon 2 (høsten 2014)

Halo 2 Anniversary med Halo 5 beta (høsten 2014)

Quantum Break (høsten 2014)

Sunset Overdrive (høsten 2014)

 

En må også huske på at studioer som Media Molecule og Sony Santa Monica ikke har annonsert spill til PS4 ennå. Det er altså mye som er usikkert med lineupene til Sony og MS for resten av året.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser VGChartz har komt med en liste for uken som sluttet 15. mars

 

Dette var da uken Titanfall kom ut

 

Xbox One:

US: 113k

EU: 30K

Global: 155k

 

PS4:

US: 50K

EU: 37K

JP: 29K

Global: 132K

 

Grei boost i US for Xbox One der, men jeg syns det var merkelig lavt i Europa. Det var jo litt skriverier om en voldsom boost i salgstall for Xbox One I UK pga Titanfall.

 

Men syns det har blitt merkelig stille rundt hele Titanfall etter lanseringen.

 

Det var mye fokus de første 2 dagene eller noe, med mye viewers på Twitch og mye prat, men så døde det helt vekk. Nå ser man Titanfall med i skrivende stund 1800 viewers på twitch. Sier ikke at Twitch er be all end all av popularitet av et spill, men hadde trodd at seertallene skulle vare litt lenger enn som så.

 

Er nå veldig spent på å se hva Titanfall har solgt, men det er nok tydelig at det har flyttet litt konsoller i USA, men resten av verden virker det ikke som det har hatt en så veldig stor påvirkning som det Microsoft kanskje håpte på.

Lenke til kommentar

Cod Ghost ligger rundt 5-7 k i snittet, Infamous ligger jo på 26k nå men det er lanseringsdag, og titanfall var oppe i dette også første dagen eller to. Men trudde jo at Titanfall var et spill som kunne være noe som slo an på Twitch, man konkurransespill som gjør det bra der, er mange spill av lignende art som gjør det bra som er eldre.

 

LoL og Dota er jo kongene på twitch som sjelden dupper under 50k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...