Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

UK - uke 44

01 (NE) 360 ASSASSIN'S CREED IV: BLACK FLAG (UBISOFT)
02 (NE) 360 BATTLEFIELD 4 (ELECTRONIC ARTS)
03 (NE) PS3 ASSASSIN'S CREED IV: BLACK FLAG (UBISOFT)
04 (NE) PC FOOTBALL MANAGER 2014 (SEGA)
05 (NE) PS3 BATTLEFIELD 4 (ELECTRONIC ARTS)
06 (04) 360 FIFA 14 (ELECTRONIC ARTS)
07 (03) 360 GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
08 (01) 360 BATMAN: ARKHAM ORIGINS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
09 (NE) 360 WWE 2K14 (TAKE 2)
10 (05) PS3 GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
11 (02) PS3 BATMAN: ARKHAM ORIGINS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
12 (06) PS3 FIFA 14 (ELECTRONIC ARTS)
13 (NE) PS3 WWE 2K14 (TAKE 2)
14 (NE) PC BATTLEFIELD 4 (ELECTRONIC ARTS)
15 (09) 360 MINECRAFT: XBOX 360 EDITION (MICROSOFT)
16 (08) 3DS POKÉMON Y (NINTENDO)
17 (07) 3DS POKÉMON X (NINTENDO)
18 (13) WII JUST DANCE 2014 (UBISOFT)
19 (12) 360 SKYLANDERS SWAP FORCE (ACTIVISION BLIZZARD)
20 (14) WII SKYLANDERS SWAP FORCE (ACTIVISION BLIZZARD)

 

- Assassins Creed 4 mer populær enn Battlefield 4

- Ingen Wii U-spill i topp 40

- Ingen Vita-spill i topp 40

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

USA - Oktober (NPD) via NeoGAF:

3DS: 452k
Xbox 360: 166k
PS3: ca. 120k
Wii U: ca. 50k
Wii: ca. 35k
Vita: ca. 30k

3DS selger ikke uventet bra takket være Pokemon X/Y.

Wii U selger dårligere enn Dreamcast og klart dårligere enn Gamecube gjorde i sin andre høst. Kan se for meg en boost med 3D Mario World i november, men neppe nok til å slå PS3 og 360 og hvertfall ikke PS4 og Xbox One.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

PS4 med kjempeåpning i Nord-Amerika. Over 1 million enheter ble solgt i USA/Canda på 24 timer. Det er trolig ny rekord.

 

http://www.prnewswire.com/news-releases/playstation4-sales-surpass-1-million-units-in-north-america-in-24-hours-232248401.html

 

Til sammenligning solgte Wii U 300,000-350,000 første dag. PS3 solgte under 200,000 første dag, men det var fordi Sony ikke greide å levere flere til lanseringsdagen.

Lenke til kommentar

Da tikker det inn oversikt over antall solgte spill for konsollen, og sorgens kapittel leder ann. Ikke overaskende desverre.

 

http://www.vgchartz.com/article/251395/playstation-4-launch-sales-are-in-call-of-duty-ghosts-leads-the-pack/

 

 

1. Call of Duty: Ghosts - 703,638
2. Battlefield 4 - 396,187
3. Killzone: Shadow Fall - 355,148
4. Assassin's Creed IV: Black Flag - 345,176
5. Madden NFL 25 - 133,176
6. NBA 2K14 - 111,674
7. Knack - 102,749
8. Need for Speed Rivals - 94,157
9. FIFA Soccer 14 - 77,914
10. LEGO Marvel Super Heroes - 32,188
11. Skylanders SWAP Force - 18,681
12. Just Dance 2014 - 17,569
13. Injustice: Gods Among Us - 5,143
14. Angry Birds Star Wars - 2,274

Eksklusivene ligger bak, vil vi se samme trend ved Xbox One lanseringen?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lenge Call of Duty kan gjøre så og si det samme hvert år og likevel være klar toppselger.

 

Lurer på om det ender opp som Guitar Hero hvor salget bare kollapser til slutt eller som FIFA, altså en årlig oppdatering uten særlig nytt, men holder seg alltid i toppen.

Tror det må bli kollaps. Men det må konkurrenter som er soleklart bedre til. Det har vi ikke sett til nå, og heller ikke for FIFA.

Lenke til kommentar
MCV reports that Chart-Track has recorded some 150,000 Xbox One console sales across the UK since launch, which is double the launch week sales of Xbox 360 at 70,000.

 

An unnamed source has supposedly told the site that Xbox One is now just a few thousand consoles away from over-taking Wii U lifetime sales in the UK. MCV adds that Microsoft’s machine will over-take Nintendo before this week is through.

 

Så ja, Wii U og Xbox One allerede likt i UK.

 

PS4 lanseres som kjent i Europa på fredag og bare forhåndsbestillingene alene er trolig mer enn hva Wii U har solgt på ett år. Sier litt om ståa til Nintendos siste hjemmekonsoll på vårt kontinent.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

2D Mario er mest populært, men NSMBU greide ikke å pushe noe særlig med konsoller, så tviler på at et nytt 3D Mario gjør særlig forskjell. Et skikkelig priskutt + Mario Kart 8 er nok Nintendos beste kort neste år. Hvis ikke det øker salget kraftig, så vil nok Wii U bli en kortvarig affære.

 

 

Denne tråden er forresten snart 7 år. Den ble laget i sammenheng med starten på forrige generasjons konsollkrig. Nå som vi nå er i startgropa i konkurransen mellom åttende generasjon er det fristende å komme med en liten spådom som man kanskje ler av om 7 år...

 

PS4 - 100 millioner

Xbox One - 70 millioner

Wii U - 20 millioner

 

Mens det ble veldig jevnt mellom PS3 og X360 (ender på rundt 100 mill hver) tipper jeg at PS4 kommer ut klart best nå. Den lanseres ikke ett år senere og er heller ikke svindyr ved lansering denne gangen. Sony virker å ha lært av sine feil. X1 har fått en del negativ hype blant gamere i forkant, men det tror jeg den rister av seg fort. Jeg har riktignok mine tvil til Kinect. Salget blir veldig jevnt mellom de to i USA og UK, mens i Europa og Asia vil PS4 være det klare førstevalget.

 

Wii U har jeg ikke spesielt tro på for øyeblikket. De har utnyttet det året de hadde alene på markedet dårlig. Den får en del bra spill (Mario Kart, Smash Bros, Zelda), men også mye mer konkurranse, så jeg tviler på at de greier å øke salget på langt sikt. Det lukter litt Dreamcast/Gamecube av det hele.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg tror på en generell nedgang i konsollmarkedet. Sony er de eneste som greier å holde seg opp på sitt vante nivå. I rene markedsandeler vil altså PS4 få over 50%.

 

Tror også man skal være forsiktige med å trekke særlige konklusjoner utfra lanseringstall. Det er når lanseringshypen har lagt seg man virkelig ser hva en konsoll er god for.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Siste bonusround på Gametrailers så diskuterte de wii u og Nintendo.

Må si meg enig det han rødhåret deltakeren sa. Nintendo er som Disney, de har en verdenskjent merkevare, karakterer osv og burde være på Sony konsoller, ms konsoller, IOS, Android etc. Se for dere Mario angrybirds etc. Tror Nintendo hadde tjent mer penger på å selge kun sw.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...