Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker det. Det viser at det lønner seg å ikke sette noen kompromisser. GTAV har levert langt mer enn noen kunne forvente, sannsynligvis mer enn folk kommer til å oppleve, og spillet har vært sinnsykt dyrt. Likevel lønner det seg i lange baner. På samme måte som Skyrims suksess er dette bra for spillindustrien. Kvalitet selger!

 

indeed it is, selv om jeg personlig ikke liker genren :p

Lenke til kommentar

Personlig er jeg glad det slår årlige Call of Duty ned fra tronen. Jeg ønsker det skal lønne seg å virkelig jobbe godt og grundig med et spill og ta den tiden man trenger (innen rimelighetens grenser selvsagt) i motsetning til CoD som representerer samlebåndsmentaliteten som preger spillindustrien for tiden.

Lenke til kommentar

Ser PC ligger på <1% på alle de andre også, så digitalt kan umulig være inkludert. Da har nok Wii u en enda større andel på konsollene siden, så vidt jeg vet, er det kun Wii u som som også har digital download.

Nup Vgcharts har ikkke steam salg da steam ikke offentliggjør salg.

Usikkert om digitalt salg til konsoller offentliggjøres, eg godt mulig at det er ulik praksis mellom Sony, MS og Nintendo her også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Japan - Uke 40 (Famtisu)

 

3DS - 117,739

PS3 - 11,152

Wii U - 3,853

Vita - 3,670
PSP - 3,557
Wii - 1,096
Xbox 360 - 362

 

3DS med totaldominans takket være Monster Hunter og kommende Pokémon. Ellers bare PS3 som selger noe. Ser ut som Vita og Wii U nesten kan bare legge inn årene i Japan. Nytt bunnivå for begge to.

Lenke til kommentar

Totaltallene til VGChartz nå:

 

Wii - 100,1 mill.

PS3 - 80 mill.

Xbox 360 - 78,9 mill.

 

Wii U - 3,7 mill.

 

PS3 har klart dratt fra X360. Nå er det ingen tvil om at den leder selv med en solid feilmargin på VGChartz-tallene (kan være de bommer opp mot 1 mill. på PS3 vs 360). Jeg er også bombesikker på at PS3 vil ta igjen Wii da sistnevnte selger omtrent ingenting.

 

Wii U vil vel ende på rundt 6 mill ved slutten av året da Nintendo bruker å ha et bra julesalg. Ikke noen flopp, men heller ikke bra. Den har en del lovende, eksklusive spill som kan løfte salget en del (3D Mario World, Mario Kart 8, Smash Bros. U).

 

Vita derimot er på stusselige 5,9 mill. uten noen stortittel i sikte. I beste fall 8 mill. ved slutten av året, noe som er floppnivå etter to år på markedet.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det kan man godt si. Wii var det motsatte. Fort opp og like fort ned igjen. Nå er det også klart at Nintendo har stoppet produksjonen av Wii for det japanske markedet.

 

For oss som er glad i grafer kom jeg over dette på GAF:

 

ninhwsales_ww.png

 

 

Nintendo kommer nok aldri til å oppleve den enorme suksessen de hadde i 2007-2010, hvor de solgte over 40 million konsoller/håndholdte i året! Mitt tips er at de nå er tilbake på "normalnivå" før 2007 med 3DS og Wii U.

 

nintendo_shipments_hoejjrp.png

 

nintendo_shipments_potvkzb.png

Lenke til kommentar

Japan - Uke 42

3DS  |    154.578PSV  |     25.763PS3  |     11.643PSP |      3.651 WIU  |      2.999WII  |        806

Wii U på 2000-tallet. Kommer heldigvis noen bundles ved slutten av måneden. De bør øke salget for dette er fiasko-nivå. Vita en del opp etter den nye utgaven kom ut for en uke siden, men blir fortsatt klart knust av 3DS.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nintendo har solgt 3,9 mill. Wii U til butikker per 1. oktober. 0,3 mill. i siste kvartal. Xbox 360 selger altså 4 ganger så mye for tiden... Nintendo pleier alltid å ha et svært godt julesalg, så 6-7 mill. er innen rekkevidde ved nyttår, men en viss fare for at den overskygges helt av hypen rundt PS4 og Xbox One. Blir spennende å se.

 

35 mill. 3DS er solgt inn. 2,5 mill. i siste kvartal. Klart bestselgende konsoll for tiden.

 

Wii ligger på 100,3 mill.

DS er oppe i 154 mill.

 

 

 

Ellers har GTA V allerede solgt inn 29 millioner (!). Med next-gen/PC-versjon tipper jeg dette bli tidenes mest solgte spill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Wii U Yearly Sales Projections / (Q1 & Q2 Results)

Hardware:

Q1 = 160,000 units
Q2 = 300,000 units
Q1 + Q2 = 460,000 units
9 million units (financial year target) - 460,000 = 8.54 million in remaining two quarters

Software:

Q1 = 1.03 million units
Q2 = 5.27 million units
Q1 + Q2 = 6.3 million units
38 million units (financial year target) - 6.3 million = 31.7 million in remaining two quarters

3DS Yearly Sales Projections / (Q1 & Q2 Results)

Hardware

Q1 = 1.4 million units
Q2 = 2.49 million units
Q1 + Q2 = 3.89 million units
18 million units (financial year target) - 3.89 million = 14.11 million units in remaining two quarters

Software

Q1 = 11.01 million units
Q2 = 16.39 million units
Q1 + Q2 = 27.38 million units
80 million units (financial year target) - 27.38 million = 52.62 million units in remaining two quarters

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Sony har solgt 81,5 mill. PS3 til butikker per 1. oktober. 2 mill. i siste kvartal. Sony slo sammen PS2+PS3 i forrige finansår, så totaltallet er et estimat basert på at PS2 solgte 2 mill. i 2012. Det gir at PS2 endte opp på 157,1 mill. Sony solgte 0,8 mill håndholdte i siste kvartal, en tredjedel antas å være PSP, så Vita solgte omkring 0,5 mill. Den selger altså bedre enn Wii U. PSP ligger på rundt 80,2 mill. og antas å greie et 1-2 mill til før det er slutt.

 

Da har alle tre levert de ofisielle salgstallene sine.

Så en oppsummering av totaltall pr. 1. oktober med tidenes mest solgte konsoller:

 

1. PS2 - 157,1 mill.

2. DS - 153,96 mill.

3. GameBoy - 118,69 mill.

4. PS1 - 102,49 mill.

5. Wii - 100,3 mill.

6. GBA - 81,51 mill.

7. PS3 - 81,5 mill.

8. PSP - 80,2 mill.

9. X360 - 79,4 mill.

10. NES - 61,79 mill.

 

Både DS og PS2 er nå ute av produksjon, så vi kan gratulere PS2 med å fortsatt være kongen på haugen og blir det trolig i lang, lang tid. PS3 klart foran X360 og økningen vil nok bare fortsette.

 

Salgstall fra siste kvartal (juli, august og september) for konsoller fortsatt i salg:

 

1. 3DS: 2,490,000

2. PS3: 2,000,000

3. Xbox 360: 1,200,000

4. Vita: 500,000

5. PSP: 300,000

5. Wii U: 300,000

7. Wii: 260,000

 

Oppdatert:

Sony med pressemelding om at PS3 har nådd 80 millioner pr. 2. november 2013. Det betyr at mye av antagelsene om at PS3 nå var klart foran ser ut til å være feil. X360 er som sagt på 79,4 pr. 1. oktober. Utfra dette tyder det på at det for øyeblikket er svært jevnt mellom de to. Uansett selger PS3 nesten dobbelt så mye som X360 for tiden, så alt tyder på at den drar fra og om den ikke er det nå, vil den være markedsleder ved slutten av året.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se salgstallene til PS4 og Xbox one fremover. Nå som det har blitt som det har blitt i denne moderne verden, med spillkonsoller som har forvandlet seg til multimedia bokser, så kan det hende vi vil se en rekord ved enden av denne nye generasjonen. Eller er det kanskje for mye kniving og jevn fordeling at det ikke vil skje... Hvem vet.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Jeg tror smarttelefoner, nettbrett, smart-TV-er, Steam machines, cloud gaming, oculus rift etc. vil føre til en nedgang i antall solgte konsoller, men blir spennende å se. Akkurat nå ser det ut til at PS4 seiler opp som vinneren utfra mottagelsene så langt, men det kan fort snu seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...