Gå til innhold

PS3 storms ahead of 360....


Knebel

Anbefalte innlegg

Fordi japsar ser på det som direkte landssvik å kjøpe eit utanlandsk produkt - spesielt når dei får noko "tilsvarande" som blir produsert i Japan.

Rare folk, grusomt nasjonalistiske.

7482282[/snapback]

Det var jo rart! Ehh, nei? Hadde X360 vært norsk hadde den også vært mye mer populær i Norge enn det den er i dag. Du kan rett og slett ikke si noe annet. Da hadde vi hatt flere spill med "norsk smak" og ikke minst flere spill med norsk språk. Hvor mange japanske RPG har Xbox360 til nå da? Blue Dragon (som forøvring gjorde at konsollen solgte godt). Var det noen flere? Konsollen har rett og slett ingen spill som interesserer japanerne enda. Da er det jo KJEMPErart at den selger dårlig. Herregud :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi asiater er vanedyr uten like. Og Sony har en sterk posisjon i det asiatiske markedet.

7482278[/snapback]

 

Sony har nok en sterk posisjon i Asia. Men Asiater er ikke mere vanedyr enn deg og meg. :)

7483411[/snapback]

 

Enig med doktoren. Hvis de var så vanedyr, hvordan klarte Sony å bryte Nintendos dominans med PS1? Mitt inntrykk av asiater, ihvertfall Japanerne, er at de er veldig positive til å prøve ut ny teknologi.

 

Ellers må jeg riste litt på hodet av de som reduserer japanske spill til anime og rgp. Ok, de har laget noen spill som jeg ikke skjøner mye av. Men de har også laget Super Mario, Zelda og Tekken.

Lenke til kommentar
Men noe å ta med seg i regnestykket per dags dato er jo dette.

 

i snitt har PS3-kjøperne kjøpt med seg ett spill hver.

 

kilde

 

Må si at jeg er overrasket over hvor dårlig det er, burde jo ligge på minst 2-3.

7483170[/snapback]

 

Noe man også må ta med i regnestykke er at mange har kjøpt kun for å selge videre. Og derfor blir det få spill salg.

7483302[/snapback]

 

Joda, men de som da kjøper en ps3 privat, burde jo fortsatt kjøpe spill til den. Så jeg synes fortsatt den statestikken er skremmende.

Lenke til kommentar
Hvis de var så vanedyr, hvordan klarte Sony å bryte Nintendos dominans med PS1? Mitt inntrykk av asiater, ihvertfall Japanerne, er at de er veldig positive til å prøve ut ny teknologi.

7484158[/snapback]

Nintendo var veldig arrogant på denne tiden med N64. De ville bare kjøre sitt løp og ikke høre på hva andre sa. Valget av kasetter var også et stort feilsteg som gjorde at Nintendo mistet mye støtte fra tredjepartsutviklere. CD-en som Sony kom med PS1, muliggjorde FVM-scener med veldig pen grafikk. Kasettene til N64 kunne stort sett bare kjøre via spillmotoren, pga mindre plass og dårlig kvalitet grunnet kompresjon.

 

Nintendo fortsatte dette på mange måter med Gamecube, som introduserte mini-DVD som hadde langt lavere lagringsinnhold. Samtidig gjorde introduksjonen av DVD-spillere hos PS2, at Playstation fortsatte sin dominans fra PS.

 

Når det gjelder Blu-Ray, er det noe som ikke er så sikkert som CD og DVD. Det skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg i løpet av et års tid. På mange måter har Sony blitt den nye Nintendo når det gjelder arroganske. Kanskje kan de også falle ned fra tronen som også Nintendo falt ned fra for 10 år siden.

Lenke til kommentar

Hadde Japsene likt spill som Gears Of War og Halo (generelt sett, sikkert noen japser som også liker slike spill), hadde jo X360 solgt mye bedre i Japan. Men denne "undersøkelsen" viser bare nok en gang at Microsoft og X360 er de som satser mest på Europa og USA. Jeg liker ikke langtekkelige RPG-spill og anime, derfor velger jeg heller en produsent som lager "mine" typer spill, og som også faktisk ikke utsetter Europa-releasen med flere mnd, til fordel for Japan og USA.

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

...for meg høres det ut som heaven. laaaange CGI pleier som regel å gi meg følelsen av at spillet har en bra historie, og så er det forbanna bra å se på da.

 

dette f.eks : http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=15565 , er bare japanerne som lager sånt, synd. Hvorfor i all verden har ikke vesten åpnet seg opp for mer Anime, Jorden hadde vært et bedre sted!

7482480[/snapback]

Ja til turnbased RPG, nei til barnslige characters med store øyne. CGI filmer er greit nok, men vil ha ikke for mye av det.

 

Er skeptisk til Final Fantasy nå som de har gått bort fra turnbased combat

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Ja til turnbased RPG, nei til barnslige characters med store øyne. CGI filmer er greit nok, men vil ha ikke for mye av det.

 

Er skeptisk til Final Fantasy nå som de har gått bort fra turnbased combat

7484832[/snapback]

 

Samme her! Skulle ønske de gjorde FF spillene mer like FF VII. ATB og Materia systemet er det mange som forelsket seg i og det var mange som ble mindre happy når junction systemet var presentert i FF VIII. Det virket som om de var på bedringens vei med magi og level designet på FF IX, men fortsatt langt unna FF VII. Men er det ikke slik at du kan velge mellom real time fighting og "wait mode" på FF XII?

Lenke til kommentar
Ja til turnbased RPG, nei til barnslige characters med store øyne. CGI filmer er greit nok, men vil ha ikke for mye av det.

 

Er skeptisk til Final Fantasy nå som de har gått bort fra turnbased combat

7484832[/snapback]

 

Samme her! Skulle ønske de gjorde FF spillene mer like FF VII. ATB og Materia systemet er det mange som forelsket seg i og det var mange som ble mindre happy når junction systemet var presentert i FF VIII. Det virket som om de var på bedringens vei med magi og level designet på FF IX, men fortsatt langt unna FF VII. Men er det ikke slik at du kan velge mellom real time fighting og "wait mode" på FF XII?

7485007[/snapback]

jeg likte egentlig det de hadde gjort med FF X. Spheregriden var skikkelig fin

Lenke til kommentar

Japanerene er mye mere fokusert på selve spill-historien, i forhold til grafikk, som er viktigst i vesten.

 

Hvis du har sett japanske filmer, så er du sannsynligvis fullstendig klar over at det er en heelt annen opplevelse en Amerikanske filmer.

 

Det er ikke japanerene sin oppgave å kjøpe fra Microsoft, det er Microsoft sin oppgave å lage ett produkt som også japanerene ønsker å kjøpe.

 

Man må tilpasse seg markedet, selv om du heter Microsoft.

Japanerene var på feil side i krigen, så ett FPS-spill som du spiller en Amerikaner som slåss mot Japanerene, vil være mere populært i USA enn i Japan, f.eks.

Ett håndballspill, ville sannsynligvis ha hatt livets rett i Norge og Danmark, men ingen andre plasser. :-/

 

Sony har flere studioer i Japan, Europa, og USA, som hovedsakelig prøver å lage spill som passer til 'sin' region, og samarbeider med andre studioer i de regionene. Singstar og Buzz f.eks, kommer ikke ut engang i USA, utrolig nok.

Kanskje pga. fest-kulturen i USA er annerledes enn i Europa.

 

Mistwalker er vell Microsoft sitt første seriøse forøk på å etablere ett spillstudio i Japan, isåfall er det de som vil være de viktigeste personene for Microsoft i å bedømme hva Japanerene vil ha, og de kan også være samarbeidspartnere for andre japanske studioer, uten at folk må reise rund halve verden for å kunne komme i personlig kontakt med eventuelle decisionmakers, eller folk med kompetansen som trengs.

Lenke til kommentar
Samme her! Skulle ønske de gjorde FF spillene mer like FF VII. ATB og Materia systemet er det mange som forelsket seg i og det var mange som ble mindre happy når junction systemet var presentert i FF VIII. Det virket som om de var på bedringens vei med magi og level designet på FF IX, men fortsatt langt unna FF VII. Men er det ikke slik at du kan velge mellom real time fighting og "wait mode" på FF XII?

7485007[/snapback]

 

Litt off-topic, men det nye kampsystemet (og slutt på random encounters) i FF12 løfter serien betraktelig, ingen grunn til å være bekymret. Faktisk er det sånn at jeg etter å ha spilt FF12 i mange timer har store problemer med å gå tilbake til eldre spill som bruker det originale tur-baserte systemet.

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men det nye kampsystemet (og slutt på random encounters) i FF12 løfter serien betraktelig, ingen grunn til å være bekymret. Faktisk er det sånn at jeg etter å ha spilt FF12 i mange timer har store problemer med å gå tilbake til eldre spill som bruker det originale tur-baserte systemet.

7490149[/snapback]

 

Ditto. Etter å ha spilt FF XII var det litt stusselig å spille FF III med turn-based slossing. Ikke det at FF III sugde altså.

 

On topic: En av grunnene som blir oppgitt for at Sony knuste Nintendo med PS1 var nettopp at spillutvalget appelerte til så mange fler enn det Nintendo sitt utvalg gjorde.

Lenke til kommentar
On topic: En av grunnene som blir oppgitt for at Sony knuste Nintendo med PS1 var nettopp at spillutvalget appelerte til så mange fler enn det Nintendo sitt utvalg gjorde.

7490179[/snapback]

Som er grunnet at Nintendo valgte kasetter. Utviklerene foretrekte CD-er pga. større lagring, CG-filmer og billigere produksjon.

Lenke til kommentar
On topic: En av grunnene som blir oppgitt for at Sony knuste Nintendo med PS1 var nettopp at spillutvalget appelerte til så mange fler enn det Nintendo sitt utvalg gjorde.

7490179[/snapback]

Som er grunnet at Nintendo valgte kasetter. Utviklerene foretrekte CD-er pga. større lagring, CG-filmer og billigere produksjon.

7490295[/snapback]

Pluss at Nintendo var litt for godt vant til å "sitte på toppen", og tredjepartsutviklere så seg lei av behandlingen de ble utsatt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...