Gå til innhold

PS3 storms ahead of 360....


Knebel

Anbefalte innlegg

PS3 ligger sist i salgstall.

Link

7490355[/snapback]

 

Det der er ikke salgstall. Sony's og Nintendos tall er bare produksjonstall. Microsoft sine er salgstall dog.

 

Det som er artig er at Microsoft har fallt fra 100% marketshare, til 82% nå.

7490472[/snapback]

Hvor har du det fra at MS sine tall er salgstall? Tviler på det..

 

Kan forøvrig ta med denne siden som jeg for min del velger å forholde meg til. De går i det minste ut med hvilke kilder de har for statistikken sin i motsetning til Nexgenwars..

http://www.vgcharts.org/ngwars.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der er ikke salgstall. Sony's og Nintendos tall er bare produksjonstall. Microsoft sine er salgstall dog.

 

Det som er artig er at Microsoft har fallt fra 100% marketshare, til 82% nå.

7490472[/snapback]

Det er salgstall... men ikke helt korrekt. Det er mer et anslag.

 

Såklart faller MS, forventet du noe annet. Når man har 100% så kan man vel ikke gjøre noe annet enn å falle...

Lenke til kommentar
On topic: En av grunnene som blir oppgitt for at Sony knuste Nintendo med PS1 var nettopp at spillutvalget appelerte til så mange fler enn det Nintendo sitt utvalg gjorde.

7490179[/snapback]

Som er grunnet at Nintendo valgte kasetter. Utviklerene foretrekte CD-er pga. større lagring, CG-filmer og billigere produksjon.

7490295[/snapback]

 

Jepp. For eksempel i en FF VII reklame i USA, der en overskrift gikk noe sånt som:

 

"If you wanted to play this on your Nintendo, it would take 2.700 cartridges"

 

Men jeg tenkte også på at Sony klarte å markedsføre konsollen sin til et eldre publikum. og skapte et større marked.

Lenke til kommentar
Joda, men de som da kjøper en ps3 privat, burde jo fortsatt kjøpe spill til den. Så jeg synes fortsatt den statestikken er skremmende.

7484229[/snapback]

 

Jeg tror det har noe med spillutvalget å gjøre.. En kjøper ikke 2-3 spiller for bare å ha det, en kjøper fordi en faktisk har lyst på det. Det var vel det samme med Launch'n til 360.. Ingen jeg kjenner kjøpte mer en ett spill fordi ingen av de appelerte noe særlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ein anna grunn til at Microsoft gjer det dårleg i Japan er at Microsoft er generelt ikkje veldig populært i det heile tatt. Fleire og fleire der skjønner jo at Microsoft sjeldent leverer eit godt produkt i det heile tatt. Open source alternativer og Linux er ENORMT! stort i det landet. Windows er enda mest populært for vanlege personer men i bedrifter så dominerer Linux idag. Mest grunnet kor godt det er tilpassa embeded systems.

Og det igjen går på japanske spelutviklere som då ikkje trenger å setja seg inn i eit MS basert rammeverk men kan heller halde seg til åpne standarder.

 

At PS3 markedsføres for at du kan innstallere Linux på den trur eg kan vera ein skikkeleg genistrek som vil gi MS ein skikkeleg smekk på baken deiras.

Lenke til kommentar
Litt off-topic, men det nye kampsystemet (og slutt på random encounters) i FF12 løfter serien betraktelig, ingen grunn til å være bekymret. Faktisk er det sånn at jeg etter å ha spilt FF12 i mange timer har store problemer med å gå tilbake til eldre spill som bruker det originale tur-baserte systemet.

7490149[/snapback]

 

For min del er det komplett motsatt, men... Hater det nye systemet noe så ekstremt :p

Endret av Kadaju
Lenke til kommentar
PS3 ligger sist i salgstall.

Link

7490355[/snapback]

 

Det der er ikke salgstall. Sony's og Nintendos tall er bare produksjonstall. Microsoft sine er salgstall dog.

 

Det som er artig er at Microsoft har fallt fra 100% marketshare, til 82% nå.

7490472[/snapback]

 

Da skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager det står CONSOLES SOLD. Kanskje jeg har misforstått betydningen av ordet SOLD...?

Lenke til kommentar
Det som er artig er at Microsoft har fallt fra 100% marketshare, til 82% nå.

7490472[/snapback]

Ja, det er ganske rart.

Ei side som viser "sals-tal" fra Next-generation consoles. Microsoft var først ute på bana. Om dei så berre hadde solgt 4 stk XBOX 360 i heile verda, ville dei fortsatt hatt 100% av "neste generasjons marknaden" - greit å tenke før ein skriv :)

Lenke til kommentar
PS3 ligger sist i salgstall.

Link

7490355[/snapback]

 

Det der er ikke salgstall. Sony's og Nintendos tall er bare produksjonstall. Microsoft sine er salgstall dog.

 

Det som er artig er at Microsoft har fallt fra 100% marketshare, til 82% nå.

7490472[/snapback]

Hvor har du det fra at MS sine tall er salgstall? Tviler på det..

 

Kan forøvrig ta med denne siden som jeg for min del velger å forholde meg til. De går i det minste ut med hvilke kilder de har for statistikken sin i motsetning til Nexgenwars..

http://www.vgcharts.org/ngwars.php

7490537[/snapback]

 

Og kildene deres er "three tracking companies in Japan which produce weekly sales charts based on polling a proportion of total retailers and extrapolating their data up to represent the data for the whole country"

 

Så du følger de bare fordi at de opplyser om kildene sine, og tar ikke hensyn til at kildene mest sansynlig ikke vil kunne gi et representativt bilde av resten av verden?

Lenke til kommentar
On topic: En av grunnene som blir oppgitt for at Sony knuste Nintendo med PS1 var nettopp at spillutvalget appelerte til så mange fler enn det Nintendo sitt utvalg gjorde.

7490179[/snapback]

Som er grunnet at Nintendo valgte kasetter. Utviklerene foretrekte CD-er pga. større lagring, CG-filmer og billigere produksjon.

7490295[/snapback]

Pluss at Nintendo var litt for godt vant til å "sitte på toppen", og tredjepartsutviklere så seg lei av behandlingen de ble utsatt for.

7490417[/snapback]

 

Jepp, Nintendo kan ikke skylde på andre enn seg selv for at de mistet markedet til Sony. Dårlig behandling av tredjepartsutviklere over lang tid og total skivebom på formatet, håvmod står for fall. Hadde ikke Nintendo vært så grådige og dolket Sony i ryggen hadde vi kanskje aldri hatt Playstation.

 

Er ganske tydelig at Japan ikke er hovedfokuset til MS, der ser de seg nok allerede slått av Nintendo og Sony.

Lenke til kommentar
Fordi japsar ser på det som direkte landssvik å kjøpe eit utanlandsk produkt - spesielt når dei får noko "tilsvarande" som blir produsert i Japan.

Rare folk, grusomt nasjonalistiske.

7482282[/snapback]

Det var jo rart! Ehh, nei? Hadde X360 vært norsk hadde den også vært mye mer populær i Norge enn det den er i dag. Du kan rett og slett ikke si noe annet. Da hadde vi hatt flere spill med "norsk smak" og ikke minst flere spill med norsk språk. Hvor mange japanske RPG har Xbox360 til nå da? Blue Dragon (som forøvring gjorde at konsollen solgte godt). Var det noen flere? Konsollen har rett og slett ingen spill som interesserer japanerne enda. Da er det jo KJEMPErart at den selger dårlig. Herregud :thumbdown:

7483906[/snapback]

 

lurer på om xnox hadde solgt i japan hvis den kostet bare 500,-

av en eller annen grunn tviler jeg :cry:

Lenke til kommentar

En viktig ting med marketshare som de fleste glemmer.

 

Samtidig som MS helt logisk faller i marketshare etter hvert som Sony og Nintendo selger øker også totalmarkedet. Det betyr at det relativt sett blir stadig vanskeligere å opprettholde en høy markedsandel, og ikke minst, man kan ikke bare se på marketshare isolert sett.

 

MS solgte bare i USA 511.000 maskiner i USA i løpet av november, og målt i kroner og øre hadde MS faktisk så mye som 26% av den totale omsetningen. Totalmarkedet var for USA 1.7 mrd. dollar for november.

Endret av Heales
Lenke til kommentar
En viktig ting med marketshare som de fleste glemmer.

 

Samtidig som MS helt logisk faller i marketshare etter hvert som Sony og Nintendo selger øker også totalmarkedet. Det betyr at det relativt sett blir stadig vanskeligere å opprettholde en høy markedsandel, og ikke minst, man kan ikke bare se på marketshare isolert sett.

 

MS solgte bare i USA 511.000 maskiner i USA i løpet av november, og målt i kroner og øre hadde MS faktisk så mye som 26% av den totale omsetningen målt i kroner og øre. Totalmarkedet var for USA 1.7 mrd. dollar for november.

7499163[/snapback]

 

511.000 maskiner på én måned, nesten 1 år etter release er jo faktisk ganske bra da.

Lenke til kommentar

Wow

 

xbox har kun solgt 6.6 mill konsoller så langt..

skulle ikke de selge 10 mill før ps3 kom ut?

Og har ikke MS gjentatte ganger hintet til 8 mill soklgte konsoller?

Hmm, Microsoft med en blank løgn? :hmm:

 

hvis ps3 klarer shipment target til mars så kan xbox360 virkelig ligge "dead in the water"

 

tenk deg hvilken flause det hadde vært hvis ps3 utselger xbox etter bare 6 måneder på markedet.. haha jeg ser industrien danse etter sony-fløyta allerede ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...