Gå til innhold

PS3 storms ahead of 360....


Knebel

Anbefalte innlegg

Jajajaja... I Japan selvfølgelig :D

 

PS3 storms ahead of 360 in Japan

15:30, Dec 11th by Ben Parfitt

After only a month on sale, Sony’s PS3 has already overtaken Xbox 360 in the Japanese market to cement an early second place in the next-gen battle in the Far East.

As Wii’s launch week sales of 400,000 make it the early leader in the Japanese market, Xbox 360 has sold fewer than 180,000 units in its first year on sale. PS3 recently surpassed this barrier, and already enjoys a lead of nearly 10,000 units, reports Spong.

 

Still, Microsoft has at least some good news to celebrate. Last week saw the release Microsoft’s hotly tipped RPG Blue Dragon, and Japanese gamers reportedly queued up to get their hands on the game or the hardware bundle.

 

Meanwhile, in a statement issued by Nintendo of America the company appears to have retracted its commitment to selling one million Wii consoles in North America by the end of the year.

 

According to GameDaily, the US arm of the hardware giant advised the media to ‘ignore’ a recent press statement that read “Despite shortages in some locations, well more than a million Wii systems will be available in the United States by the end of the year”.

 

Both gamers and retail alike had been made aware of the expected day one shortages of the console in the UK, but even so many retailers struggled to meet the day one allocations they had previously committed to.

 

Many gamers have now been left with an anxious wait to see if they'll receive their consoles in time for Christmas.

Link

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X360 solgte vel ok i forbindelse med Blue Dragon, men det var jo da et typisk japansk spill.

 

Personlig bryr jeg meg rimelig lite om hvor godt 360 selger i Japan. Jeg har ikke noe til overs for typiske japanske spill som Blue Dragon eller Final Fantasy uansett. Hvis vi går glipp av slike spill i Europa fordi 360 er uinteressant for japanske utviklere så kommer jeg ikke til å gråte av den grunn...

Lenke til kommentar
Fordi japsar ser på det som direkte landssvik å kjøpe eit utanlandsk produkt - spesielt når dei får noko "tilsvarande" som blir produsert i Japan.

Rare folk, grusomt nasjonalistiske.

 

Og såvidt eg veit, har vel du Fhj kommentert noko slik som; "Kva har dei sals-tala å seie for oss?" Osb.

Du får unnskylda hvis eg tar feil.

7482282[/snapback]

Feilen ligger i at dumme MS brukte akkurat samme strategi (selv om de sa dem ikke skulle det) som med Xbox med 360. Absolutt ingen spill for det asiatiske markedet. Nå kommer det heldigvis for MS, en rekke asiatiske spill.

 

Men noe av det ligger i det du nevner også.

 

Uansett ser jeg ikke dette som noen stor bombe akkurat. Nesten hver konsoll i Japan selger jo mer enn det pr. uke snart...

Lenke til kommentar

Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-) Lett overdrevet selvsagt.

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

Synes ikke det hørtes overdrevent ut idet hele tatt jeg :!:

 

For noen er såklart japanske spill viktige, men da er uansett 360 et dårligere valg. For japanske spill vil alltid de japanske konsollene til Nintendo og Sony være suverene....

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

Så spill som Dead Rising og Lost Planet er et tap for spillutvalget til Xbox 360?

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

Tror du virkelig japanske utviklere bare klarer å lage den type spill? Det japanske markedet konsumerer dette som godterier, derfor lages det spill av denne typen i Japan. Om de skal ta for seg vesten, så blir det såklart endret pga. "vi" har andre preferanser.

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

...for meg høres det ut som heaven. laaaange CGI pleier som regel å gi meg følelsen av at spillet har en bra historie, og så er det forbanna bra å se på da.

 

dette f.eks : http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=15565 , er bare japanerne som lager sånt, synd. Hvorfor i all verden har ikke vesten åpnet seg opp for mer Anime, Jorden hadde vært et bedre sted!

Lenke til kommentar

PS3 stormet foran Xbox360 i november.. i Desember ble bluedragon sluppet.. Det kan ha endret stillingen igjen.. Vi får se på nyåret..

 

Jeg skjønner godt at Xbox360 ikke har solgt særlig godt i Japan så langt.. Japan er et spesiellt spillmarked.. Japanske gamere liker ikke det samme som USgamers.. I europa derimot liker vi både det som spilles i USA (FPS og Action) og Japan (RPG og Partygames).. Men Uten Japansk orienterte RPGs og Party games vil ikke MS komme langt i Japan, men om det kommer mer som Blue Dragon fremover så kan de kanskje kapre noen fler Japanere også.. La oss håpe det.. For jeg vil ikke være foruten Japansk utviklede spill også denne generasjonen.. Katamari, Final Fantasy og så videre er vidunderlige spill vi går glipp av pga at MS gjør det så dårlig der borte.. og MS gjør det så dårlig der borte fordi de ikke får disse spillene.. ond sirkel.. Uansett vil vi se Blue Dragon og Lost Odessey.. skal ihvertfall ha disse to .. og et rykte i nyeste EGM vil ha det til at Katamari oppfølgeren "Sticky Balls" er på vei til Xbox LIVE arcade!! *håpe* *håpe*

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

Så spill som Dead Rising og Lost Planet er et tap for spillutvalget til Xbox 360?

7482396[/snapback]

 

De er forsåvidt utviklet i japan, men det er vel ikke spill som er myntet spesielt på det japanske publikumet. Capcom som selger såpass bra på det amerikanske marked vil nok neppe droppe 360 fordi den flopper i Japan.

Lenke til kommentar
Noen snakker om betydningen av godt japansk salg fordi da vil flere japanske spillutviklere satse på 360. Greit nok. Men når jeg ser hva slags spill de kommer med så føles det ikke som noe stort tap egentlig. Turn based RPG med anime grafikk og 10 minutter lange CGI sekvenser for hvert 5 minutt med spilling. Nei takk. ;-)  Lett overdrevet selvsagt.

7482330[/snapback]

 

Så spill som Dead Rising og Lost Planet er et tap for spillutvalget til Xbox 360?

7482396[/snapback]

 

Litt usikker på hva du mener? De titlene kommer jo ut til oss? Eller mener du at jeg mener at det er tap at de titlene kommer til oss? Eller mener du at det er et tap at de kommer til oss? Eller at de ikke kommer ? Eller mener du at jeg mener at det ikke ville vært noe tap om de ikke kom til oss? Eller er jeg bare trøtt? :)

 

Uansett - Dead Rising og Lost planet er etter det jeg har spillt av fullversjon (dead rising) og demo (Lost planet) ikke tur basert rpg med anime grafikk. Så hvorfor du trekker fram de som eksempel på den type spill jeg nevnte skjønner jeg ikke uansett hva du stilte spørsmålstegn med. :)

Lenke til kommentar

Er jo bare eksempler på spill laget av japanske utviklere. Det er klart at det blir lettere å få med seg flere japanske utviklere til å lage spill, dersom maskinen gjør det bra i hjemlandet til disse utviklerne.

 

Nå er det mange japanske utviklere som har snudd seg mer mot vesten, ettersom det er en relativt stor krise i det japanske spillmarkedet, så sånn sett har det kanskje ikke så mye å si.

 

Uansett er jeg bare glad for et mangfold på enhver konsoll, Xbox 360 har en overvekt av actionspill for actionspillere, japanske RPG-spill er velkomne i min bok.

Lenke til kommentar
Men noe å ta med seg i regnestykket per dags dato er jo dette.

 

i snitt har PS3-kjøperne kjøpt med seg ett spill hver.

 

kilde

 

Må si at jeg er overrasket over hvor dårlig det er, burde jo ligge på minst 2-3.

7483170[/snapback]

 

Noe man også må ta med i regnestykke er at mange har kjøpt kun for å selge videre. Og derfor blir det få spill salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...