Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Her er svar fra nintendo.no (bergsala):

 

Det er dessverre fortsatt begrenset med antall Wii som kommer i Europa og noen av disse når også veien til Norge. Disse maskinene sendes ut til butikkene så fort vi får dem på lager og det er vanskelig å si eksakte tidspunkter da dette varierer fra butikk til butikk og fra sted til sted. Uansett, vi vet det er et par partier på vei ut fra slutten av uken og en til i slutten av januar. Så er du på utkikk kan det nok være lurt å ta en titt i butikken eller prate med din lokale forhandler i slutten av uken.

 

Hilsen

Nintendo Support

 

Fikk svar på ca. 10 minutter. ;) Men spurte litt om HVORFOR det er så få konsoller, men det er akkurat som om det spørsmålet blei borte for dem tror jeg :thumbdown: Det er sikkert utrolig vanskelig å si noen ting for de stakkars nintendo folka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er svar fra nintendo.no (bergsala):

 

Det er dessverre fortsatt begrenset med antall Wii som kommer i Europa og noen av disse når også veien til Norge. Disse maskinene sendes ut til butikkene så fort vi får dem på lager og det er vanskelig å si eksakte tidspunkter da dette varierer fra butikk til butikk og fra sted til sted. Uansett, vi vet det er et par partier på vei ut fra slutten av uken og en til i slutten av januar. Så er du på utkikk kan det nok være lurt å ta en titt i butikken eller prate med din lokale forhandler i slutten av uken.

 

Hilsen

Nintendo Support

 

Fikk svar på ca. 10 minutter. ;) Men spurte litt om HVORFOR det er så få konsoller, men det er akkurat som om det spørsmålet blei borte for dem tror jeg  :thumbdown: Det er sikkert utrolig vanskelig å si noen ting for de stakkars nintendo folka.

7742890[/snapback]

Snakker vi da fredag eller lørdag?

Lenke til kommentar
Her er svar fra nintendo.no (bergsala):

 

Det er dessverre fortsatt begrenset med antall Wii som kommer i Europa og noen av disse når også veien til Norge. Disse maskinene sendes ut til butikkene så fort vi får dem på lager og det er vanskelig å si eksakte tidspunkter da dette varierer fra butikk til butikk og fra sted til sted. Uansett, vi vet det er et par partier på vei ut fra slutten av uken og en til i slutten av januar. Så er du på utkikk kan det nok være lurt å ta en titt i butikken eller prate med din lokale forhandler i slutten av uken.

 

Hilsen

Nintendo Support

 

Fikk svar på ca. 10 minutter. ;) Men spurte litt om HVORFOR det er så få konsoller, men det er akkurat som om det spørsmålet blei borte for dem tror jeg  :thumbdown: Det er sikkert utrolig vanskelig å si noen ting for de stakkars nintendo folka.

7742890[/snapback]

Snakker vi da fredag eller lørdag?

7743145[/snapback]

 

Slutten av uken er vel på fredag ja. Egentlig er jo slutten på uken søndag, men da er jo ingenting åpent ;)

Lenke til kommentar
Fikk svar på ca. 10 minutter. ;) Men spurte litt om HVORFOR det er så få konsoller, men det er akkurat som om det spørsmålet blei borte for dem tror jeg  :thumbdown: Det er sikkert utrolig vanskelig å si noen ting for de stakkars nintendo folka.

7742890[/snapback]

Det Nintendo of America sa før launch var at baserte seg på tidligere salg, altså: Butikker og land som har tidligere kjøpt mye Nintendo får mye Wii'er.

 

Noe som kan forklare hvorfor det er så tomt i Norge.

 

Men det er ikke sikkert at Nintendo of Europe bruker samme måte å distribuere, så dette er ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Her er svar fra nintendo.no (bergsala):

 

Det er dessverre fortsatt begrenset med antall Wii som kommer i Europa og noen av disse når også veien til Norge. Disse maskinene sendes ut til butikkene så fort vi får dem på lager og det er vanskelig å si eksakte tidspunkter da dette varierer fra butikk til butikk og fra sted til sted. Uansett, vi vet det er et par partier på vei ut fra slutten av uken og en til i slutten av januar. Så er du på utkikk kan det nok være lurt å ta en titt i butikken eller prate med din lokale forhandler i slutten av uken.

 

Hilsen

Nintendo Support

 

Fikk svar på ca. 10 minutter. ;) Men spurte litt om HVORFOR det er så få konsoller, men det er akkurat som om det spørsmålet blei borte for dem tror jeg  :thumbdown: Det er sikkert utrolig vanskelig å si noen ting for de stakkars nintendo folka.

7742890[/snapback]

 

 

Takker :) Er på 4 plass i ventelisten hos expert no, håper virkelig eg kjem med neste levering...

Endret av jon-t
Lenke til kommentar
Jeg tror at Japan og Usa har blitt litt mer prioritert enn Europa. Tilstanden i butikkene er tragisk her iallfall.

Dessverre er det like ille i Japan og USA. De er som regel utsolgt der og. I japanske butikker henger det bare plakater med "UTSOLGT" på Wii.

 

Det er rett og slett slik at etterspørselen er enorm og tydeligvis umettelig. Det overgår nok Nintendos villeste fantasier.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Ikke så rart med tanke på at maskinen appellerer til alle aldersgrupper. Faren min, som aldri har vært interessert i spill, bortsett fra kabal og Space Cadet flipperspill på den gamle PC-en, spurte meg når Nintendo'n jeg hadde bestilt kom. Han sa til mora mi at "den kommer sikkert vi til å ha det mye morro med, spille tennis og sånn." Ikke rart det ikke er noen igjen til de som "virkelig" trenger det :p

Lenke til kommentar
Ikke så rart med tanke på at maskinen appellerer til alle aldersgrupper. Faren min, som aldri har vært interessert i spill, bortsett fra kabal og Space Cadet flipperspill på den gamle PC-en, spurte meg når Nintendo'n jeg hadde bestilt kom. Han sa til mora mi at "den kommer sikkert vi til å ha det mye morro med, spille tennis og sånn." Ikke rart det ikke er noen igjen til de som "virkelig" trenger det :p

7744972[/snapback]

 

Ja er nok derfor. Alle skal ha. Ikke bare gamere og sånn liksom.

Lenke til kommentar

Får håpe det kjem noko posetivt ut av denne enorme etterspørselen i form av at spillprodusentene får augene opp for wii. Spillene som er ute no er jo på grensen til søppel, det er jo stort sett bare dårlige ps2/psp/gc port'er ute no(med nokon unntak). Gleder meg til det kommer nokon gode spel til wii som er laget til wiimote'en og ikkje bare tilpassa. Eit starwars spill hadde passa wii perfekt!

Lenke til kommentar

Vel Red Steel har fått en god del negativ kritikk for en del ting, men nå er Red Steel blant de første spillene til konsollen og siden det var en lanseringstittel så har utviklerene fokusert mest på å bli ferdig enn å levere tidenes beste FPS spill... Men ta det med ro people, godbitene kommer! Ubisoft har fallt for Wii og jobber bl.a. med et Prince of Persia spill til konsollen. Og du kan banne på at med denne sinnsyk store etterspørselen så kommer flere til å sperre øynene opp... Alt vi må gjøre er å vente...

Lenke til kommentar

Ja tror nok spillprodusenter ser hvor mye wii selger og at den selger til alle mennesker og ikke bare gamere. Jeg tipper det vil komme MYE spill til wii. Vil ikke bli som med gamecube der det nesten ikke gikk ann å kjøpe spill til liksom. Var bare 3-4 spill i et hjørne på elkjøp. Dessuten så har wii noe ingen andre har, nemlig unike og mye mer morsomme kontrollere. Det blir jo 1000 ganger enklere å spille FPS spill. I stedet for å knote med tommelen for å sikte, kan man bare peke.

 

Gleder meg spesielt til det nye resident evil spillet som de har annonsert. :dribble:

Lenke til kommentar
Ja tror nok spillprodusenter ser hvor mye wii selger og at den selger til alle mennesker og ikke bare gamere. Jeg tipper det vil komme MYE spill til wii. Vil ikke bli som med gamecube der det nesten ikke gikk ann å kjøpe spill til liksom. Var bare 3-4 spill i et hjørne på elkjøp. Dessuten så har wii noe ingen andre har, nemlig unike og mye mer morsomme kontrollere. Det blir jo 1000 ganger enklere å spille FPS spill. I stedet for å knote med tommelen for å sikte, kan man bare peke.

 

Gleder meg spesielt til det nye resident evil spillet som de har annonsert.  :dribble:

7747824[/snapback]

Det er ikke bare Wii som har spennende kontrollmekanismer. Se på EyeToy og Guitar Hero. Sony og Microsoft ser nok nå at "dette selger" og vil ha sin del av kaken. Jeg håper for Nintendos del at de har patentene på sin side!

 

Når det gjelder FPS er jeg ikke sikker på at det er så mye enklere på Wii enn hos de andre. Når jeg spiller GoW eller Halo fungere det fint med to tommelstikker på kontrollen, særlig fordi jeg kan holde de inne så lenge jeg vil i en hvilken som helst rettning. Wii kontrollen har presisjon til tusen, men jeg føler ingen har spikret en god FPS mekanisme for den enda.

 

La oss håpe Metroid 3 får det til! (:

Lenke til kommentar
Ja tror nok spillprodusenter ser hvor mye wii selger og at den selger til alle mennesker og ikke bare gamere. Jeg tipper det vil komme MYE spill til wii. Vil ikke bli som med gamecube der det nesten ikke gikk ann å kjøpe spill til liksom. Var bare 3-4 spill i et hjørne på elkjøp. Dessuten så har wii noe ingen andre har, nemlig unike og mye mer morsomme kontrollere. Det blir jo 1000 ganger enklere å spille FPS spill. I stedet for å knote med tommelen for å sikte, kan man bare peke.

 

Gleder meg spesielt til det nye resident evil spillet som de har annonsert.  :dribble:

7747824[/snapback]

Det er ikke bare Wii som har spennende kontrollmekanismer. Se på EyeToy og Guitar Hero. Sony og Microsoft ser nok nå at "dette selger" og vil ha sin del av kaken. Jeg håper for Nintendos del at de har patentene på sin side!

 

Når det gjelder FPS er jeg ikke sikker på at det er så mye enklere på Wii enn hos de andre. Når jeg spiller GoW eller Halo fungere det fint med to tommelstikker på kontrollen, særlig fordi jeg kan holde de inne så lenge jeg vil i en hvilken som helst rettning. Wii kontrollen har presisjon til tusen, men jeg føler ingen har spikret en god FPS mekanisme for den enda.

 

La oss håpe Metroid 3 får det til! (:

7748061[/snapback]

 

Hvorfor skulle ikke FPS være enklere på wii? Man kan peke der man skal skyte jo. Har selv spilt GoW og det er helt håpløst å sikte på det spillet. Tenk deg en wii kontroller i GoW da! Det hadde vært noe!

 

EyeToy og guitar hero er sånne gimmiks som virker til kun ett spill. Wiimote skal jo brukes til alt liksom.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke FPS være enklere på wii? Man kan peke der man skal skyte jo. Har selv spilt GoW og det er helt håpløst å sikte på det spillet. Tenk deg en wii kontroller i GoW da! Det hadde vært noe!

7748412[/snapback]

Som jeg sa, presisjonen er høy, problemet ligger i å bruke wiimoten til å snu deg. Noen får det sikkert til før eller siden, men så langt er det knotete.

 

Når det gjelder Eye Toy vs. Wiimoten er det klart Wiimoten vinner på grunn av universialitet (som nevnt...), jeg bare kommenterer at vi ikke må forvente at Microsoft og Sony ikke koker på ting i sine R&D avdelinger for å ta opp kampen. Nintendo har ikke monopol på innovasjon, men det er normalt sett de som setter en standard.

Endret av Knutsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...