Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høh, kan dere sette dere på ventelister?  Da jeg var innom etter jul her omkring, fikk jeg beskjed av både Elkjøp og Expert at det gikk ikke.  Tullebutikker...  :huh:

7741336[/snapback]

 

Hvis man kjenner noen eller kjenner noen som kjenner noen, så kan man bli satt på ventelister. Oss vanlige, må bare vente gitt :no:

Lenke til kommentar
Høh, kan dere sette dere på ventelister?  Da jeg var innom etter jul her omkring, fikk jeg beskjed av både Elkjøp og Expert at det gikk ikke.  Tullebutikker...  :huh:

7741336[/snapback]

Praksisen ser ut til å variere noe fra butikk til butikk. Expert hadde ikke ventelister i utgangspunktet såvidt jeg fikk med meg, men endel opprettet det da de så den enorme etterspørselen (bedre å ha liste enn at potensielle kjøpere går tapt på andres lister).

 

Elkjøp har kjørt listeløst hele tiden, men det har vært nevnt her at de til tider har holdt igjen for kunder. Lekebutikkene har generelt hatt lister, og det samme gleder de fleste andre, som Spaceworld (:mad: ...la oss ikke glemme de stygge triksene deres) og EBGames.

Som en notis på siden her - Komplett har nå satt sin tilgjengelighet til 16. februar. Ganske fasinerende at Wii fortsatt generelt er utsolgt! Jeg oppleved dog at i Portugal fantes maskiner til overs ved landsering, men det er mulig disse forsvant etter at jeg reiste hjem. Kanskje det er en tanke å bestille fra kontinentet for dere som er utolmodige? Virker som Storbritania er utsolgt.

Endret av Knutsi
Lenke til kommentar

Grunnen til at Wii fortsatt er utsolgt er fordi det ikke har vært noen Wii å få tak i i butikkene.

Bor selv i Nederland, og tilgangen er enda verre her som Nintendo tar seg av forsyningen av Wii selv. Masnge butikker har fortsatt en haug med folk på venteliste som har stått på listen siden lenge før release. Wii konsoller kommer dettendes inn en gang i uken og som regel så er det mellom 1 og 3 konsoller som kommer inn om gangen. Større kjeder har begynt å sette Wii spill og utstyr i et hjørne for seg selv for de de føler at Nintendo svikter kraftig i sine leveranser. Nintendo gir heller ingen spesiell grunn for den uholdbare situasjonen, og jeg vet at klagelisten fra selgere til Nintendo er veldig lang. Dette er også tillfelle i Belgia og Tyskland.

Lenke til kommentar

"Hvis man kjenner noen eller kjenner noen som kjenner noen, så kan man bli satt på ventelister. Oss vanlige, må bare vente gitt"

 

Kjenner ingen på expert jeg. men spurte om å bli satt opp på en venteliste og det var helt greit. Måtte betale 200 kr i depositum.

Endret av Billy_Bob
Lenke til kommentar
Grunnen til at Wii fortsatt er utsolgt er fordi det ikke har vært noen Wii å få tak i i butikkene.

Bor selv i Nederland, og tilgangen er enda verre her som Nintendo tar seg av forsyningen av Wii selv. Masnge butikker har fortsatt en haug med folk på venteliste som har stått på listen siden lenge før release. Wii konsoller kommer dettendes inn en gang i uken og som regel så er det mellom 1 og 3 konsoller som kommer inn om gangen. Større kjeder  har begynt å sette Wii spill og utstyr i et hjørne for seg selv for de de føler at Nintendo svikter kraftig i sine leveranser. Nintendo gir heller ingen spesiell grunn for den uholdbare situasjonen, og jeg vet at klagelisten fra selgere til Nintendo er veldig lang. Dette er også tillfelle i Belgia og Tyskland.

7741710[/snapback]

 

Det var mildt sagt håpløst i spania og, tror virkelig nintendo må ha gjort en regnefeil på antall leveret eller noe, men som sagt, det skal ikke være så store problemer i østerrike. Kanskje nintendo skrev adressen feil og sendte alle dit? :p

Lenke til kommentar

Jeg tror at Japan og Usa har blitt litt mer prioritert enn Europa. Tilstanden i butikkene er tragisk her iallfall.

Det som er det aller verste er at Nintendo ikke kommer med noen grunn som f.eks produksjonsproblemer osv, så butikkene får all dritten.

I f.eks Eindhoven har de Mediamarkt som er en veldig stor elektrobutikk med en ganske stor spillavdeling, og de fikk 3 Wii konsolelr på release.

Lenke til kommentar

Hadde en runde i butikkene i Sandnes i dag. Elkjøp var tomme og hadde vært det lenge. De visste heller ikke når det kom inn flere. Samme svar fikk jeg fra endel andre plasser. Expert kunne fortelle at de siden lanseringen hadde vært så heldige å få hele 10 konsoller(!) og at de begynte å bli rimelig irriterte på Nintendo. Dårlig informasjon fra Nintendo gikk igjen i flere av svarene jeg fikk.

Lenke til kommentar

Begynner å bli litt sinna selv jeg. De kunne jo gått ut med noe informasjon HVORFOR ingen i norge får en wii liksom. Hvor vanskelig er det? De må vel ha pr folk som kan snakke?

 

Kanskje vi skulle begynne å mail spamme bergsala og kreve noen svar? Noen som er med?

Endret av xdim
Lenke til kommentar

Er litt enig i at det er rart at vi ikke får flere konsoller hit når det er så utrolig stor etterspørsel her. Men så sies det jo også at det ble sluppet flere Wii-er her enn noen annen konsoll tidligere på release-datoen, det var ikke i nærheten til å dekke metningsbehovet en liten tøddel en gang. Lurer på om det har skjedd noen gang at det fortsatt er utsolgt uten bekreftet leveringsdato 1 1/2 måned etter release...

Lenke til kommentar

Det virker som om elkjøp og lefdal har prioritert nettbutikkene sine... de har hatt inne to partier iløpet av januar.

 

Wii har store leveringsproblemer og det er kanskje ikke så rart med tanke på den noe overraskende enorme etterspørselen. Kan banne på at wii fabrikken(e) går 24/7..

Lenke til kommentar
Hvor lenge er det folket her har stått på ventelister i expert, lefdal og elkjøp? Nå snakker jeg ikke om bundle pakka.

7740915[/snapback]

 

Jeg satt meg på venteliste rett før desember, og fikk konsoll, zelda og komponentkabler i romjula. Pluss at jeg fikk en konsoll til som gikk som julegave. Fikk alt samtidig. Men dette var på platekompaniet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...