Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

At PS2 selger enda er en gåte!

7729692[/snapback]

Hvorfor det egentlig?

Du får en spillmaskin til 1000-1300 kr. som også fungerer som cd-spiller og dvd-spiller. Den kan spille alt av spill nå og for barnefamilier er det neppe behov for PS3.

7729718[/snapback]

 

 

Guitar hero!! :w00t::w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Guitar hero!! :w00t:  :w00t:

7731931[/snapback]

....Buzz, Singstart, EyeToy for ikke å si en konsoll til 499,- kr på Elkjøp. Det er vanskelig å slå, og endrer dynamikken i konsollsyklusen en del. PS2 er nok med oss enda noen år... (:

7732537[/snapback]

 

PS2 til 500kr på Elkøp? Jaha?

Lenke til kommentar

Jaja... vil en spille på en gammal konsoll som ikke støtter flatskjerm engang så værsågod! hehe.

 

Jeg har selvfølgelig en ps2 hjemme, men det er fordi jeg kjøpte den for maaaange år siden. Ville aldri ha kjøpt en ps2 i dag liksom.

 

Men uansett så er vel dette rimelig OT.

Lenke til kommentar
Jaja... vil en spille på en gammal konsoll som ikke støtter flatskjerm engang så værsågod! hehe.

7733025[/snapback]

 

Vil ikke påstå at det er det beste argumentet akkurat, ettersom Wii, som er en splitter ny konsoll, heller ikke støtter noen HD-oppløsning.

 

Og du kjøpte jo den? :tease:

Lenke til kommentar
Jaja... vil en spille på en gammal konsoll som ikke støtter flatskjerm engang så værsågod! hehe.

 

Jeg har selvfølgelig en ps2 hjemme, men det er fordi jeg kjøpte den for maaaange år siden. Ville aldri ha kjøpt en ps2 i dag liksom.

 

Men uansett så er vel dette rimelig OT.

7733025[/snapback]

 

PS2 støtter samme som Nintendo Wii, altså max 480p.

Spill som støtter dette er fores, 24 the Game, Tekken Tag Tournament m.fl.

 

Så Nintendo Wii er da like "ræva" som PS2 ifølge deg når det gjelder støtte for flatskjerm.

Lenke til kommentar
Jaja... vil en spille på en gammal konsoll som ikke støtter flatskjerm engang så værsågod! hehe.

7733025[/snapback]

 

Vil ikke påstå at det er det beste argumentet akkurat, ettersom Wii, som er en splitter ny konsoll, heller ikke støtter noen HD-oppløsning.

 

Og du kjøpte jo den? :tease:

7733078[/snapback]

 

Wii støtter flatskjerm ja. Har du ikke følgt med i det hele tatt? PS2 har en stor svart ramme rundt bildet fordi den ikke støtte flatskjerm (fordi det ikke var flatskjerm når den ble laget)

 

Nei jeg snakker ikke om HD eller noe! Men vanlig SD oppløsning. Les hva jeg skriver neste gang du lager erte tryne ;)

Endret av xdim
Lenke til kommentar

 

Wii støtter flatskjerm ja. Har du ikke følgt med i det hele tatt? PS2 har en stor svart ramme rundt bildet fordi den ikke støtte flatskjerm (fordi det ikke var flatskjerm når den ble laget)

 

Nei jeg snakker ikke om HD eller noe! Men vanlig SD oppløsning. Les hva jeg skriver neste gang du lager erte tryne ;)

7733983[/snapback]

 

 

Ehm, nå er jeg ikke helt med her. Det skal ikke spille noen som helst rolle om det er flatskjerm eller ikke.

Både Wii og PS2 har samme oppløsning, det har vi konstantert.

 

Så det jeg lurer på er hvilken magisk teknologi du snakker om her..?

Har du noen kilde på at PS2 får svarte rammer på alle flatskjermer, mens Wii ikke gjør det?

Lenke til kommentar

Ehm, nå er jeg ikke helt med her. Det skal ikke spille noen som helst rolle om det er flatskjerm eller ikke.

Både Wii og PS2 har samme oppløsning, det har vi konstantert.

 

Så det jeg lurer på er hvilken magisk teknologi du snakker om her..?

Har du noen kilde på at PS2 får svarte rammer på alle flatskjermer, mens Wii ikke gjør det?

7734101[/snapback]

Tror han tenker på "Widescreen", noe som ikke alle spill støtter på noen av konsollene.

Lenke til kommentar

Tror han tenker på "Widescreen", noe som ikke alle spill støtter på noen av konsollene.

7734132[/snapback]

 

Godt mulig, men det finnes jo SD-skjermer som er Widescreen også. Og det pleier jo som regel å være opptil hvert enkelt spill om det støtter det eller ikke, uavhengig av konsoll.

Lenke til kommentar

 

Wii støtter flatskjerm ja. Har du ikke følgt med i det hele tatt? PS2 har en stor svart ramme rundt bildet fordi den ikke støtte flatskjerm (fordi det ikke var flatskjerm når den ble laget)

 

Nei jeg snakker ikke om HD eller noe! Men vanlig SD oppløsning. Les hva jeg skriver neste gang du lager erte tryne ;)

7733983[/snapback]

 

 

Ehm, nå er jeg ikke helt med her. Det skal ikke spille noen som helst rolle om det er flatskjerm eller ikke.

Både Wii og PS2 har samme oppløsning, det har vi konstantert.

 

Så det jeg lurer på er hvilken magisk teknologi du snakker om her..?

Har du noen kilde på at PS2 får svarte rammer på alle flatskjermer, mens Wii ikke gjør det?

7734101[/snapback]

 

Vanlig CRT tv'er har overscan og underscan. Derfor kommer det en svart ramme i ps2 spill (og nintendo gamecube spill) på en flatskjerm. CRT og flatskjerm har store forskjeller i over/underscan. En CRT har MYE av bildet bak plastikk i ramma og derfor må dette justeres slik at bildet ikke kommer der det er plastik. På en flatskjerm er det ikke sånn. Der er bildet helt perfekt ved siden av plasten på ramma og trengs ikke med lik over/underscan. Derfor kommer det svarte rammer på ps2, gc, ps1 osv.

 

En Wii har støtte for flatskjerm'ens over/underscan og kan dermed fylle hele bildet ut på en flatskjerm. Den støtter selvfølgelig også CRT. Og den har samma oppløsning, men kan fylle hele skjermen med denne oppløsningen.

 

Har 42" flatskjerm her og får svarte rammer rundt alle mine ps2 spill og gc spill. På wii'en så funker dette fint. Med Wii spill da åsså.

Lenke til kommentar

ok, denne posten begynner å kjeise av :nei:

noen som vet sikkert neste sending for wii?? :dribble:

en kamerat av meg stakk inn på by'n får å kjøpe BC..

å sa han så en Wii konsoll inne på Elkjøp i stavanger :dribble:

 

jeg forhondsbestilte konsoll på forus.. håper på å få den idag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...