Gå til innhold

Neste levering av Nintendo Wii (Elkjøp)?


eikum

Anbefalte innlegg

Tror neppe Ninntendo spekulerer i dette. Hadde hypen den 8. des blitt fulgt opp av smekkfulle butikker så ville jeg trodd på det. Men Nintendo taper penger og kunder så lenge tilgangen er så lav. Jeg kjenner mange "non-gamere" i 30- og 40 åra som vil ha Wii, og disse synes ikke det er gøy å vente.

 

PS1 Dette er post 1000 i denne tråden :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kun dama på kundesenteret til expert som tror dem får på mandag. ingen av butikkene jeg har vært i tror det... :(

7710630[/snapback]

Datoene de på kundesenteret sitter med er vel de bekrefta og ubekrefta datoene på varer inn til hovedlageret. Hvis varen kommer inn mandag så er de nok tidligst i butikkene onsdag/torsdag (avhenger av hvilke dager de ulike butikkene får varer).

Lenke til kommentar
Tror neppe Ninntendo spekulerer i dette.  Hadde hypen den 8. des blitt fulgt opp av smekkfulle butikker så ville jeg trodd på det.  Men Nintendo taper penger og kunder så lenge tilgangen er så lav. Jeg kjenner mange "non-gamere" i 30- og 40 åra som vil ha Wii, og disse synes ikke det er gøy å vente.

 

PS1 Dette er post 1000 i denne tråden :D

7710589[/snapback]

Men tilgangen er jo ikke lav - den er høy! Det har kommet laaangt flere wii til norge feks enn xbox360 på samme tid i fjor, selv om sistnevnte hadde en måneds forsprang.

 

Etterspørselen er rablende sinnsvak. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Husk at men å drøye en lansering så kan folk bli sure også da.
Sure, ja. men ikke så sure at de har glemt det når kløen har lagt seg. All markedsundersøkelse viser at forbrukere har en fenomenal evne til tilgivelse.

 

Tror ingen av de som kjøper wii bare kjøper den fordi det er kult å eie noe som er sjeldent akkurat i en måned eller 2 og så kommer til å bli totalt vanlig.
Tja, du kan jo saktens spørre hvorfor flere tusen har giddet å ligge i soveposer i regn og storm for å få en Wii på lanseringen! Spørs om ikke kulhetsfaktoren er overveldne, men om man innrømmer dette er et annet spørsmål.

 

Hadde wii kommet og hatt nok konsoller, så hadde de solgt mer enn med dette tullet de driver med nå. Tror de taper folk ved å la folk vente i flere måneder.
Det er ikke interessant å dekke etterspørsel, det som teller er å høyne markedsandelen. Når bransjene har hard konkuranse så må man fighte på flere plan, og den som våger noe nytt, eller finner på noe nytt vil ligge i forkant.

 

 

Har selv en wii og har aldri tenkt på at det er noe sjeldent. Bruker den til å spille spillene jeg har kjøpt til den på jeg.
Kom ikke her å fortell at du aldri har sett på Wiien din med et temmelig fornøyd glis om kjeften.... :D Endret av astroleif
Lenke til kommentar

Tja, du kan jo saktens spørre hvorfor flere tusen har giddet å ligge i soveposer i regn og storm for å få en Wii på lanseringen! Spørs om ikke kulhetsfaktoren er overveldne, men om man innrømmer dette er et annet spørsmål.

 

De som ligger i soveposer osv er mennesker med en sykelig trang til å få noe først da. Dette er ikke mange menneskene vi snakker om, men om de er syke ett eller annet sted inni hodet er det lite tvil om.

 

Kom ikke her å fortell at du aldri har sett på Wiien din med et temmelig fornøyd glis om kjeften.... :D

 

Har aldri sett på wiien min med et temmelig fornøyd glis nei. Jeg ser på den som en konsoll som jeg putter spill inni. Ser egentlig mest på tv'en jeg da. Der det foregår! :!:

Lenke til kommentar
Hypen som omgir wii akkurat nå, er utvilsomt med på å skape den store etterspørselen.

7713467[/snapback]

Heldigvis er ikke hypen fullstendig ute av proposjon med produktet, og derfor ganske rettferdiggjort. Etter å ha hatt min noen dager, og tilbrakt en hel kveld hvor kjæresten min (som ikke har spesielt stor tolmodighet med tradisjonelle tv-spill) vil jeg si at Wiis kontrollopplegg fungerer overraskende bra, og at appellen er oppsiktsvekkende bred.

 

Som jeg nevnte i en annen tråd hadde i alle fall undertegnede forventet et realt antiklimaks etter kjøp, men har så langt ikke opplevd dette (spill: Zelda, Sports + div. vico) :)

Lenke til kommentar
Hypen som omgir wii akkurat nå, er utvilsomt med på å skape den store etterspørselen.

 

Hvilken hype? Har du sett store reklame kampanjer for Wii her i Norge? Det var en liten hype opp mot 8.desember, men det er jo å forvente når en lanserer en ny konsoll.

 

Eneste som tar del i "hypen" nå er spesielt intresserte. Det er faktisk ikke lenger noe problem å få tak i Wii, det går vel heller mer på viljen til å faktisk gå å finne en, en annen plass enn på elkjøpen midt i Oslo hvor alle handler. Og til å betale over 2500 for den, og ikke ønske seg den til spottpris.

 

Så lenge som elkjop.no hadde opp sitt netttilbud uten å bli utsolgt på forsiden, er en indikasjon på at det ikke lenger er en skrikende etterspørsel etter Wii, men heller en skrikende etterspørsel etter billige Wii til under 2300,-.

 

De som ikke vil betale 2500,- for en Wii, må nok vente til påske engang.

Lenke til kommentar
Eneste som tar del i "hypen" nå er spesielt intresserte. Det er faktisk ikke lenger noe problem å få tak i Wii, det går vel heller mer på viljen til å faktisk gå å finne en, en annen plass enn på elkjøpen midt i Oslo hvor alle handler. Og til å betale over 2500 for den, og ikke ønske seg den til spottpris.

7724918[/snapback]

 

Eh...jeg er veldig interessert i å få meg en Wii uavhengig i pris. Kjenner ikke helt igjen situasjonen du beskriver der. Bor i Grenland, hvor går jeg? (og ikke kom med noen nettløsning, jeg vil ha den NÅ)

Lenke til kommentar
Eh...jeg er veldig interessert i å få meg en Wii uavhengig i pris. Kjenner ikke helt igjen situasjonen du beskriver der. Bor i Grenland, hvor går jeg? (og ikke kom med noen nettløsning, jeg vil ha den NÅ)

7724979[/snapback]

 

Enig. Jeg har kr 2.722,- på kontoen og bruker gladelig hver eneste krone for en Wii. Faktisk, om noen sender meg en epost på robbiegee82 at gmail dot com om hvor jeg kan finne en Wii i dag innenfor et par-tre kilometer av Oslo sentrum, skal vedkommende få det som gjenstår etter jeg har betalt for maskinen.

Endret av RobbieGee
Lenke til kommentar

Må si meg enig med siste 2 talere. Jeg har heller ikke problem med å kjøre litt utenfor Oslo, men kan ihvertfall ikke finne noe i rimelig avstand til Oslo på Elkjøp sine lagerstatus-sider.

 

Så farballa, det hadde vært fint om du hadde underbygget din påstand med å gi noen eksempler på hvor de har konsollen inne, så hadde ihvertfall noen her på forumet blitt glad!

Lenke til kommentar
Hypen som omgir wii akkurat nå, er utvilsomt med på å skape den store etterspørselen.

 

Hvilken hype? Har du sett store reklame kampanjer for Wii her i Norge? Det var en liten hype opp mot 8.desember, men det er jo å forvente når en lanserer en ny konsoll.

 

Eneste som tar del i "hypen" nå er spesielt intresserte. Det er faktisk ikke lenger noe problem å få tak i Wii, det går vel heller mer på viljen til å faktisk gå å finne en, en annen plass enn på elkjøpen midt i Oslo hvor alle handler. Og til å betale over 2500 for den, og ikke ønske seg den til spottpris.

 

Så lenge som elkjop.no hadde opp sitt netttilbud uten å bli utsolgt på forsiden, er en indikasjon på at det ikke lenger er en skrikende etterspørsel etter Wii, men heller en skrikende etterspørsel etter billige Wii til under 2300,-.

 

De som ikke vil betale 2500,- for en Wii, må nok vente til påske engang.

7724918[/snapback]

 

Det er faktisk så og si umulig å få tak i wii nå desverre.

Lenke til kommentar

Enig. Hvor får jeg tak i en Wii i Tromsø? Har vært på jakt etter en siden før jul. Takket riktignok nei til å betale 3500 kroner for en hos Elkjøp et par dager før jul, men 2500 er ikke noe problem.

 

Noen som vet om det kommer en ny versjon av Mariokart til Wii? Begynner å bli lei banene på Gamecuben.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Enig. Hvor får jeg tak i en Wii i Tromsø? Har vært på jakt etter en siden før jul. Takket riktignok nei til å betale 3500 kroner for en hos Elkjøp et par dager før jul, men 2500 er ikke noe problem.

 

Noen som vet om det kommer en ny versjon av Mariokart til Wii? Begynner å bli lei banene på Gamecuben.

 

Ørjan...

7725287[/snapback]

 

Kommer alltid en versjon av super mario og mariokart samt zelda på alle nintendo's konsoller. Så blir nok annonsert en ny mariokart om noen måneder.

Lenke til kommentar
Eneste som tar del i "hypen" nå er spesielt intresserte. Det er faktisk ikke lenger noe problem å få tak i Wii, det går vel heller mer på viljen til å faktisk gå å finne en, en annen plass enn på elkjøpen midt i Oslo hvor alle handler. Og til å betale over 2500 for den, og ikke ønske seg den til spottpris.

 

Så lenge som elkjop.no hadde opp sitt netttilbud uten å bli utsolgt på forsiden, er en indikasjon på at det ikke lenger er en skrikende etterspørsel etter Wii, men heller en skrikende etterspørsel etter billige Wii til under 2300,-.

7724918[/snapback]

Elkjøp og Lefdal's pakketilbud ble utsolg på under en halv dag, og nettbutikkene ser ut til å ha ca. to ukers leveringstid. Jeg vil si dette er "vanskelig å få tak i", dog tolmodighet er en dyd...

 

Når det gjelder butikkene i Oslo er alle utsolg, og mange har fortsatt ventelister. Lagersjekkverktøyet til Elkjøp viser oxo at maskinene er utsolgt i butikkene.

 

At det er Wiitørke er reèlt. At det er Hype er også reèlt. Et ras av positive artikler før landsering, stor oppbygging av forventninger hos spillmagasinene helt siden konsollen først ble avduket, og sist men ikke minst produktets egne appell gjennom å være anderledes gir unektelig masse hype.

Lenke til kommentar

tja.. bestillte wii på elkjøp den 11.01 og ble litt overrasket over at det dumpet inn en pakkeseddel fra posten lørdag 13.01.. tuslet bort til og hentet den..

 

Måtte dog kjøpe "pakken" med zelda og ekstra kontroller til 4k da.. Har ikke testet Zelda enda siden jeg ikke gidder å pakke den ut i tilfelle jeg skal returnere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...