Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom ved åpningstid og fikk med meg de kvoterte som jeg var interessert i å prøve. 

Utenom de obligatoriske 6 Sippin' BA endte jeg opp med 

8 Wired Brewing Co. - Bumaye (2013)
Amundsen Bryggeri - Fear the Reaper 2015
Amundsen Bryggeri - End of Darkness #1
Amundsen Bryggeri - End of Darkness #2
Brouwerij 3 Fonteinen - Oude Geuze Cuvée Armand & Gaston (2016-2017)
Brouwerij 3 Fonteinen - Oude Kriek (2016-2017) Blend No. 31
Brouwerij Alvinne - Fred Meets Freddy

Brouwerij Alvinne - Morpheus Vintage Sour Blend #1
Fourpure Brewing Co - Shape Shifter IPA
Qvart Ølkompani - Mango Madness Milkshake IPA
Siren Craft Brew - Draugen
Thornbridge Brewery - Cocoa Wonderland
Thornbridge Brewery - Love Among the Ruins
To Øl - Dangerously Close To Stupid Amount of Peach
Ægir Bryggeri - Mango-Habañero Bæver

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg likte BA versjonen av "sippin into darkness" bedre enn den vanlige. Smakte fjorårets og syntes den fremstod som litt skarp og "uferdig". Det myke preget som gjør den originale så bra hadde forsvunnet endel. Har hørt at årets BA versjon også lider av det samme så jeg droppet å vurdere denne. Var prisen helt absurd slik som på Lervig sin Barleywine?

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg likte BA versjonen av "sippin into darkness" bedre enn den vanlige. Smakte fjorårets og syntes den fremstod som litt skarp og "uferdig". Det myke preget som gjør den originale så bra hadde forsvunnet endel. Har hørt at årets BA versjon også lider av det samme så jeg droppet å vurdere denne. Var prisen helt absurd slik som på Lervig sin Barleywine?

To-tre kroner billigere enn barleywinen, så, ja, helt absurd.

 

Ser den har best før i ‘28. Kanskje la den stå noe først?

 

Forresten! Da jeg var innom Aker brygge i stad stod det 20 ish DDH Citra i kjøleskapet der, til tross for lager i 0 på nettsidene. Jeg tok med meg noen, så tipper det var 10 ca da jeg dro.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

 

Litt usikker på om jeg likte BA versjonen av "sippin into darkness" bedre enn den vanlige. Smakte fjorårets og syntes den fremstod som litt skarp og "uferdig". Det myke preget som gjør den originale så bra hadde forsvunnet endel. Har hørt at årets BA versjon også lider av det samme så jeg droppet å vurdere denne. Var prisen helt absurd slik som på Lervig sin Barleywine?

To-tre kroner billigere enn barleywinen, så, ja, helt absurd.

 

Ser den har best før i ‘28. Kanskje la den stå noe først?

 

Forresten! Da jeg var innom Aker brygge i stad stod det 20 ish DDH Citra i kjøleskapet der, til tross for lager i 0 på nettsidene. Jeg tok med meg noen, så tipper det var 10 ca da jeg dro.

 

 

Enig med at Lervig tar for godt i på prisingen nå, spesielt når den er tilgjengelig til under halvparten utenlands, mer eller mindre uavhengig av alkoholavgifter.

 

Har faktisk enda til gode å prøve 2018-varianten av BA. Men, den er basert på batch 3 og ikke den katastrofale batch 2, så jeg har høye forventninger. 

Lenke til kommentar

Hvordan ser jeg hvilken batch jeg har av Sippin?

Har 3 flasker i kjelleren.

 

Hva er galt med Batch 2?

 

Batch 1 og 2 har den gamle labelen (stjerne-label) og batch 3 har den nye (svømmebasseng). For å skille mellom 1 og 2 må du nesten se på produksjonsdato (2016 vs 2017)

 

Batch 2 hadde veldig mye mer bitterhet og jordaktig skarphet og mindre av sødmen og sjokoladepreget som jeg elsker med B1 og B3. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Enig med at Lervig tar for godt i på prisingen nå, spesielt når den er tilgjengelig til under halvparten utenlands, mer eller mindre uavhengig av alkoholavgifter.

 

Har faktisk enda til gode å prøve 2018-varianten av BA. Men, den er basert på batch 3 og ikke den katastrofale batch 2, så jeg har høye forventninger. 

 

 

Jepp, ingen tvil om at det går litt over styr nå.. Samme med Mikkeller slik jeg ser det, og. Greit nok at det koster med lønnesirup og bær, men her er det mye ville priser ute og går.

 

Ser Liquid Sex Robot kommer til å ligge på 64 kr blant annet, så får vel bare håpe at barleywinen og Sippin' ikke er hovedregelen. Men, med hypen som er rundt Lervig, who knows.

Ang LSR, forresten, den kommer jo i tilleggsutvalg.. Pleier vinmonopol å ta inn noe særlig derfra? Eller må man bestille 1 kolli med mindre man bor ved siden av Kvadrat? 

Lenke til kommentar

 

 

 

SNIP

 

 

Jepp, ingen tvil om at det går litt over styr nå.. Samme med Mikkeller slik jeg ser det, og. Greit nok at det koster med lønnesirup og bær, men her er det mye ville priser ute og går.

 

Ser Liquid Sex Robot kommer til å ligge på 64 kr blant annet, så får vel bare håpe at barleywinen og Sippin' ikke er hovedregelen. Men, med hypen som er rundt Lervig, who knows.

Ang LSR, forresten, den kommer jo i tilleggsutvalg.. Pleier vinmonopol å ta inn noe særlig derfra? Eller må man bestille 1 kolli med mindre man bor ved siden av Kvadrat? 

 

Er som regel de fatlagrede som har horrible priser. Lervig har vært for lavt priset, men syntes de tar litt for godt i nå. Toasted Maple Stout til 98 kr burde vært en tier billigere IMO.

 

Det er opp til ditt lokale pol å bestemme hva de ønsker å ta inn fra tillegg. Det enkleste er som regel bare å legge inn en bestilling på nettbutikken å legge levering til det polet. Du kan da bestille en og en øl med gratis frakt. Eneste som er at det som regel tar en god uke før det er på plass og du får hentemelding.

Lenke til kommentar

Men da må man bestille 1 kolli som oftest? Fuck me polet er kjipe på det greiene der i forhold til sin monopolbror i Sverige (med det sagt, mye "1 kolli"-opplegg der, og, absolutt. Men med intern sending osv er øllivet bedre, gitt).

 

Edit: Ang. BA virker det som om det hos noen drar prisen noe voldsomt opp, ja.

 

Forøvrig vitne til den sykeste utviklingen fra vanlig til BA her om dagen, nemlig i Haandbryggeriets collab med Cervisiam og Frontaal, Death by Disco. Den vanlige fremstår i alle fall for meg som noe uferdig akkurat nå, og følgelig noe "tynn" og "kantete/skarp" i smaken. Smakte BA-utgaven her om dagen, og ble helt, helt blown away av både hvor godt øl det er, i tillegg til forvandlingen. Er "double" BA (vært på både bourbon- og romtønner). Føler untappd-snittene illustrerer oppfatningen min (bear in mind at BA kun har 27 check ins - ikke akkurat noe grunnlag å bygge noe på). BA har 4.33 og vanlig har 3.85.

 

Kjøp den om dere ser den. Villt god var den!

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Hvordan definerer du 1 kolli? En flaske øl i en eske eller en kasse (24 flasker)? VInmonopolet opererer med at du kan bestille 1 flaske og få den utlevert på ditt lokale pol

 

Eneste avviket på dette er om du gjennomfører en spesialbestilling fra tillegsutvalget. Dette gjelder å bestille inn øl som ikke finnes i basis-, parti-, spesial-, test-, bestillingsutvalget. Her må du antageligvis bestille inn en hel kasse. Fant denne ganske greie videoen for de forskjellige utvalgene. 

 

En head's up til d'espresso: Jeg bestilte en kasse når Liquid Sex Robot var i tilleggsutvalget. Den 5. mai kommer den i bestillingsutvalget. 

Lenke til kommentar

Hvordan definerer du 1 kolli? En flaske øl i en eske eller en kasse (24 flasker)? VInmonopolet opererer med at du kan bestille 1 flaske og få den utlevert på ditt lokale pol

 

Eneste avviket på dette er om du gjennomfører en spesialbestilling fra tillegsutvalget. Dette gjelder å bestille inn øl som ikke finnes i basis-, parti-, spesial-, test-, bestillingsutvalget. Her må du antageligvis bestille inn en hel kasse. Fant denne ganske greie videoen for de forskjellige utvalgene. 

 

En head's up til d'espresso: Jeg bestilte en kasse når Liquid Sex Robot var i tilleggsutvalget. Den 5. mai kommer den i bestillingsutvalget. 

 

1 kolli som i en kasse/ett brett, ofte 24 stk, ja. Snakker da om tilleggsutvalget, og der har jeg opplevd "begrensninger" på kolli.

 

Takk for link til video! Skal sjekke ut.

 

Hmm.. Om Liquid Sex Robot kommer i bestillingsutvalget er det jo smal sak. Leser dog her at den kommer i tilleggsutvalget.. Både den og Coconuts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...