Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Noen andre som skal ned til København og MBCC om to uker?

 

Ca 3/4 av alle ølene er sluppet og her er det veldig mye å glede seg til.

 

Av ting jeg har sett meg ut, så er dette noen av de bryggeriene jeg er mest klar for å smake fra

- Horus Aged Ales : Verdens nest høyest ratede bryggeri på Untappd med 8 øl spesifikt for festivalen

- Hoof Hearted: Konkey Dong; fatfermentert DIPA med verdens beste navn

- Civil Society: Har hørt enormt mye bra om camo-serien deres

- Bottle Logic: Brygger noen av verdens beste stouts. De har og en Beer Geek + Fundamental Observation miks

- Angry Chair: Favoritten min fra fjoråret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som skal ned til København og MBCC om to uker?

 

Ca 3/4 av alle ølene er sluppet og her er det veldig mye å glede seg til.

 

Av ting jeg har sett meg ut, så er dette noen av de bryggeriene jeg er mest klar for å smake fra

- Horus Aged Ales : Verdens nest høyest ratede bryggeri på Untappd med 8 øl spesifikt for festivalen

- Hoof Hearted: Konkey Dong; fatfermentert DIPA med verdens beste navn

- Civil Society: Har hørt enormt mye bra om camo-serien deres

- Bottle Logic: Brygger noen av verdens beste stouts. De har og en Beer Geek + Fundamental Observation miks

- Angry Chair: Favoritten min fra fjoråret. 

 

Jepp, jeg skal nedover for en session! 

 

Gleder meg til de du nevner, og blant annet J Wakefield. Håper appen til Jon Packer (brukte den ikke i fjor) gjør at man får sortert etter blant annet ABV, stil og Untappd-rating (sistnevnte ikke spennende på festival-eksluvise øl før en gjennomsnittsrating er oppe og går, men det går fort).

Lenke til kommentar

Skulle Lervig LSR bli tilgjengelig på polet?

 

Kommer i tilleggsutvalget, ref. her.

 

Så vidt meg bekjent så opererer polet med kolli-begrensninger på varer i tilleggsutvalget. Jeg er ikke så rutinert på dette, så hørte med VP. De sa:

 

 

Hei. Fra vårt tilleggsutvalg så bestemmer den enkelte butikk om de ønsker produkter i sin lokale liste for "lokal" etterspørsel. Så vi har ikke noe oversikt om dette før etter produkter er lansert. Hvis produktet blir synlig uken etter nyhetslippet på vår web side så tyder dette på at butikk/ er har tatt inn dette. Er det ikke ditt utsalg som eventuelt kan dukke opp så må minste kavantumet bestilles. Mvh kundesenteret

 

Deretter hørte jeg med VP Asker, og de sa at:

 

 

Hei

 

Så sant jeg klarer å få tak i disse, kommer de inn på butikken i uke 19. Vi får ikke lov å bestille de før kl 12, 4 mai. Så da blir leveringen torsdag/fredag uka etter. Følg med på nettsidene våre.

 

Velkommen til en hyggelig øl handel hos oss.

Lenke til kommentar

 

SNIP

Jepp, jeg skal nedover for en session!

 

Gleder meg til de du nevner, og blant annet J Wakefield. Håper appen til Jon Packer (brukte den ikke i fjor) gjør at man får sortert etter blant annet ABV, stil og Untappd-rating (sistnevnte ikke spennende på festival-eksluvise øl før en gjennomsnittsrating er oppe og går, men det går fort).

Den offisielle MBCC appen har mulighet nå til å sjekke inn via UT, men er langt fra like god som Jon sin web-app.

 

Snakket med han og den er på vei med forbedringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den jeg hele tiden kommer tilbake til er Nøgne Ø sin IPA, som av en eller annen grunn heter Global Pale Ale i butikk og India Pale Ale på polet. Denne har akkurat den riktige smaksbalansen for min del. Ellers er deres Asian Pale Ale perfekt til sushi.

NØ sin "Global Pale Ale" og deres "IPA" er to forskjellige øl, derav forskjellige navn ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den jeg hele tiden kommer tilbake til er Nøgne Ø sin IPA, som av en eller annen grunn heter Global Pale Ale i butikk og India Pale Ale på polet. Denne har akkurat den riktige smaksbalansen for min del. Ellers er deres Asian Pale Ale perfekt til sushi.

Ja glad de har betynt å selge denne på taxfree!

Lenke til kommentar

Mangel på +ØL-utsalg i Oslo er utrolig frustrerende! :realmad:

På dette punktet har Vinmonopolet underlevert i en årrekke. Noe som er ekstra irriterende all den tid de er monopolister og ikke trenger bry seg om konkurranse. De to siste årene har jeg stadig mast på deres distriktssjef og bl.a. fått følgende info:

  • 11.2016. "Når det gjelder øl – pol er jeg helt enig med deg. Det må vi få på plass så fort som mulig. Vi leter intenst etter lokale i Oslo."
  • 11.2016. "Forskjellen fra Sandnes og Trondheim er at vi ønsker eget lokale for øl – pol i Oslo. Ikke shop-in-shop som de to andre butikkene."
  • 10.2017. "Jeg skjønner at dette er etterlengtet. Vi er frustrerte over å ikke finne lokale vi også."
  • 10.2017. "Vi er imidlertid i dialog med en gårdeier nå. Jeg har stor tro på at det skal ordne seg. Med alle mulige forbehold håper jeg at vi kan åpne en flott øl-butikk i Oslo sentrum før påske neste år."
  • 02.2018. "Jeg venter spent på om dette går i orden i nærmeste framtid. Vi er i forhandlinger og det er jo positivt."

Jeg har også snakket med et par andre i systemet, og det virker helt klart som de ønsker lokale i området Torggata-Grünerløkka. Har også fanget opp at de var interessert i lokalet Gulating nå har i Markveien, men åpenbart ikke var villig til å betale markedspris...

 

Det jeg virkelig ikke forstår er hvorfor de ikke kan konvertere 1 av de 33-34 eksisterende butikkene til ren øl-butikk?! Kast ut all vin og brennevin fra f.eks. butikken på Oslo City, installer 30 meter kjølevegg og rykk inn med de 6-7-800 sortene de har lovet oss og vi fortjener. Vipps!

 

Dersom flere ønsker å presse på er dette rett mann:

Trond Idar Nilsen

Distriktssjef

[email protected]

41619203

 

 

"Purret" på han Trond nå.

Unnskyldningen er den samme fremdeles, de leter etter lokaler.

Men sa også at om de ikke finner noe kan du gjøre om ett eksisterende pol.

Nå har de jo holdt på lenge med dette, skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan gjøre om ett av de 29 polene de har i Oslo i dag til ett +ØL pol.

 

Tror det ingen bryr seg om det er ett nytt pol eller ett eksisterende som blir gjort om...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

En jeg snakket med på polet på Løkka sa at bl.a Lervig var veldig kritiske til polet fordi de ikke kunne tilby nedkjølt lagring av ølet, og at ølet blir dårligere av å stå på varme lagre. Dette visste jeg ikke!

Lenke til kommentar

En jeg snakket med på polet på Løkka sa at bl.a Lervig var veldig kritiske til polet fordi de ikke kunne tilby nedkjølt lagring av ølet, og at ølet blir dårligere av å stå på varme lagre. Dette visste jeg ikke!

Kommer an på øltypen.

Polet på Aker Brygge har svalerom, som er temperert til øl. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...