Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å prøve Nøgne DH 4th edition, men de 0,25 flaskene er ganske håpløse spør du meg. For liten å nyte alene, for liten å dele med en kompis og så sier det jo stopp veldig fort. Prisen er jo også ikke spesielt hyggelig, men regner med jeg prøver en flaske likevel :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst til å prøve Nøgne DH 4th edition, men de 0,25 flaskene er ganske håpløse spør du meg. For liten å nyte alene, for liten å dele med en kompis og så sier det jo stopp veldig fort. Prisen er jo også ikke spesielt hyggelig, men regner med jeg prøver en flaske likevel :wee:

 

Jeg mener størrelsen er rett. Vi snakker tross alt om en øl på 16% med rikelig med smak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og der var bestilling nummer 2 i hus, litt mindre enn forrige gang:

Hornbeer Winterporter

Slottskällans Imperial Stout

Ægir Tors Hammer Barleywine

Hornbeer The Fundamental Blackhorn

Anchor Porter

Nøgne Ø #500

 

Så nå er det vel bare å glede seg til helgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har forlslag til noen gode American Pale Ale som ikke er veldig vanskelig å få tak i?

 

Jeg prøvde BrewDog - Dead Pony Club og den var veldig bra, men finner den ikke i så mange butikker. Var gjerne litt lite alkohol i den også (3.5%).

Lenke til kommentar

Noen som har forlslag til noen gode American Pale Ale som ikke er veldig vanskelig å få tak i?

 

Jeg prøvde BrewDog - Dead Pony Club og den var veldig bra, men finner den ikke i så mange butikker. Var gjerne litt lite alkohol i den også (3.5%).

Lervig Lucky Jack burde være ganske grei å få tak i mange steder.
Lenke til kommentar

Lucky Jack er en av de ølene jeg kjøpte uten å forvente noe annet enn en øl på nivå med en Carlsberg. Jeg ble mildt sagt overrasket.

 

Har kjøpt den noen ganger senere, men den har aldri smakt like godt. Tror nok sjokket over at jeg fikk noe bra uten å forvente noe gjorde det.

 

Minner meg på at jeg snart må drikke den siste Abstrakten (AB:10). Har vært i kjelleren noe for lenge nå mistenker jeg.

Lenke til kommentar

Smakte meg gjennom to fra bestillingen i dag:

Hornbeer The Fundamental Blackhorn

Anchor Porter

 

Jeg begynte med flasken fra Hornbeer, og den var veldig god! Kan absolutt anbefale den videre for de som liker den slags øl. Når det gjelder Anchor Porter er jeg litt mer usikker på hva jeg skal si, den var litt smakløs etter mine preferanser. Jeg vet ikke om Hornbeer'en jeg drakk før har noe å si, eller at jeg begynte å drikke Porteren for kald, men jeg hadde større forhåpninger. Kanskje festrøyken også døvet ned smaksløkene litt, det kan man jo ikke se bort i fra. Har heldigvis en flaske til av den, så jeg skal prøve den med helt ubesudlet gane neste gang :wee:

Lenke til kommentar

Men på ankomst kan du ikke kjøpe mer enn kvoten din.. I hvert fall ikke på Gardermoen. :nei:

Godt poeng. Hysteriet og alkoholpanikken til "de ansvarlige" satte det vel faktisk som et krav at dersom de kriminelle landsborgerne skulle få lov til å kjøpe alkohol på vei hjem så måtte de passes på, i god gammel sosialistisk barnehagestil, av de som solgte det til dem. Ergo, du får ikke kjøpe mer enn din nøye tilmålte kvote. Den er tilmålt til det beste for deg selv.
Lenke til kommentar

Nå som sommervarmen har ankommet så er eg på leiting etter gode øl som er fine å ta med ut i sola.

 

Sidan eg vil ha med meg flaskene ut så må eg nesten ha ølflasker som enten er utan sedimentering eller som har sedimentering som skal være med i ølet.

Eg har smakt meg gjennom mykje forskjellig øl, problemet er berre at eg no ikkje lenger husker kva øltyper som må stå i ro i eit par dagar før ølet kan sjenkast opp i eit glass, og kva øltyper som er uten sediment. Vanligvis når ølet er omtalt så blir ikkje eventuellt sediment nevnt.

 

Eg kunne gjerne tenkt meg nokre fine (indian) Pale Ale som eg kan putte i sekken og nyte i skjærgården eller liknande.

 

Så finnes det ei liste ein plass som lister opp godt øl som tåler litt "røff" behandling slik at den kan nytast utandørs? Eventuellt har noken anbefalninger til gode "skjærgårds-øl"?

Lenke til kommentar

Brewdog lager i hvert fall mye øl som er uten sedimenter, feks. Punk IPA. Ikke den beste IPA'en på markedet, men helt grei. Butikkalternativ er Trashy Blonde.

 

Ellers er jo hveteøl et alternativ. Disse serveres med sedimentene. Har selv planer om å sette en hveteøl nettopp pga. dette.

 

Men nå er det jo gjerne slik at man mister ganske mye av smaken ved å drikke rett fra flaska dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...