Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Smakte en IPA fra Nøgne Ø på Samfundet i dag (har de bare en? Fikk ikke noe navn). Syrlig og god, men med en veldig klar bitterhet. Prøvde også Samuel Smith's Imperial Stout. Kraftig, tydelig sødme og gode hint av det jeg tror er bygget, sjokolade- pg kaffeorientert var det hvertfall.

 

De har en annen IPA også, jeg kommer ikke på navnet i farta, men skal oppdatere denne posten når jeg får sjekket notatene mine. Da du var på samfundet, er det nok høyst sannsynlig at det er den ordinære Nøgne Ø - IPA du fikk servert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg kost meg litt i kveld med to forskjellige øl.

 

Først ut var Wye Valley Dorothy Goodbody’s Wholesome Stout som ble kjøpt inn på Meny.

 

Men uansett over til ølen i seg selv. Ganske mørk og i følge produsenten selv inneholdt ølen "intense roasted barley", men kan ikke si jeg smakte så mye til det. Var litt i "starten" av ølen, men ellers ikke så mye. Totalt sett en helt grei øl som ikke gjorde så mye ut av seg, men er i bunn og grunn helt kurant.

 

Anbefales til de som vil ha en forholdsvis lett stout som ikke er Guinness, da jeg likte denne bedre enn førstnevnte.

 

Andre øl for kvelden ble Samuel Smith Nut Brown Ale. Føler ikke jeg har drukket så mye engelsk øl og den har vel vært i hyllene på polet lenge så derfor plukket jeg med meg denne.

 

Som "nut" i navnet på ølet gir en pekepinn på både lukter og smaker ølet litt nøtteaktig. Høres kanskje lit rart ut men jeg synes det funker godt. Totalt sett en ganske behagelig og lett brown ale. Kanskje litt tynn, men dette er en øl det går ann å drikke flere på rad av. (ABV 5%)

 

Og for øvrig har folk her inne prøvd seg på La Trappe Dubbel (bestillingsutvalg)? Har prøvd La Trappe Blonde og den var forøvrig en fin øl, men ikke spesielt markant.

Lenke til kommentar

Noen som har testet Proper Job Indian Pale Ale?

 

 

Dette (+ litt til) legges ut 27/2 på

http://wp.me/p1fWS0-p0

 

 

Gyllen, med et hint av rødt og en fin skumtopp. Frisk duft av honning og humle. Humlen er der med en gang i smaken og er også det som dominerer. Dette er imidlertid en rund og fin humle som varer gjennom hele smaken og etterlater en fin bitterhet på tungen.

 

KARAKTERER:

Øyne: 4

Nese: 5

Kropp: 4

Munn: 5

Total: 4,5

 

FAKTA:

Produsent: St Austell

Nasjonalitet: Engelsk

Kjøpt: Vinmonopolet

ABV: 5,5 %

Volum: 0,5 l

Pris: 49,90

Literpris: 99,80

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...