Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Gonzo Imperial Porter kan jeg også slenge med og da begynner jeg å få meg en passe grei handleliste i første omgang. Har hørt mye bra om Samuel Smith Imperial Stout, og det står da sannelig at denne kan bestilles på polet? Dere har kanskje smakt Samuel Smiths Taddy Porter også siden du er så begeistret for Imperial Stout'en?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Lycantrophe sier er forsåvidt rett om man tenker på irsk og engelsk stout. Desverre har Stout og Porter blitt brukt om hverandre blant mange, og folk sier gjerne at om man spør 100 bryggere om forskjellen får man 100 forskjellige svar.

 

Om det er rikelig med ristet/brent bygg i øllet, er det gjerne klassifisert som Stout.

 

Videre har man jo mange forskjellige typer stout og porter, så disse typene kan fort overlappe hverandre en hel del.

Lenke til kommentar

Rakk akkurat innom en handlerunde i ettermiddag, men fikk ikke med meg alt jeg hadde planlagt, grunnet dårlig oppdatering av Vinmonopolets nettside :(

Men det jeg fikk med var følgende:

 

Altså: Mikkeller Beer Geek Breakfast, Rogue Shakespeare Stout, Midtfyns Imperial Stout, Nøgne Ø Imperial Stout & Dark Horizon 3rd. Edt.

 

Har nettopp smakt på Mikkeller sin Beer Geek Breakfast og den falt ikke helt i smak. Var for mye bitterhet i denne og hadde heller ønsket meg mer søtlige toner. Lukten var tildels også litt ekkel, med hint av "våt hund".

Lenke til kommentar

Rakk akkurat innom en handlerunde i ettermiddag, men fikk ikke med meg alt jeg hadde planlagt, grunnet dårlig oppdatering av Vinmonopolets nettside :(

Men det jeg fikk med var følgende:

 

Altså: Mikkeller Beer Geek Breakfast, Rogue Shakespeare Stout, Midtfyns Imperial Stout, Nøgne Ø Imperial Stout & Dark Horizon 3rd. Edt.

 

Har nettopp smakt på Mikkeller sin Beer Geek Breakfast og den falt ikke helt i smak. Var for mye bitterhet i denne og hadde heller ønsket meg mer søtlige toner. Lukten var tildels også litt ekkel, med hint av "våt hund".

 

Listen på nettet er nok ikke helt live. Regner med at de kjører jevnlige oppdateringer, eksempelvis hver natt. I tillegg har en det faktum at listene ikke alltid stemmer med det som er fysisk til stede.

 

Har forøvrig det meste av det du avbildet stående i kjellerne. Mangler kun Rogue Shakespeare.

Er ikke helt enig når det gjelder Geek Breakfast, men det er litt av sjarmen med det hele.

 

 

Lenke til kommentar

Har forøvrig det meste av det du avbildet stående i kjellerne. Mangler kun Rogue Shakespeare.

Hehe, sjekket bloggen din og så kjellersamlingen. Mye godt å finne der ja. Personlig må jeg passe meg litt da jeg har en liten tendens til å kjøpe inn ølen litt fortere enn jeg kan konsumere, og det er slettes ikke alt øl jeg har som kan lagres i årevis.(Og ikke har jeg en temperert kjeller heller..) Fikk dog gjort et bra innhogg i samlingen i Julen, så nå kan jeg tillate meg noen shoppingrunder. :)

Lenke til kommentar

znip

znip

znip

Jeg fant den ikke på nettlisten til polet. Derfor spørsmålet.

Jeg tolker det grønne ikonet "legg i handlekurv" som at den er tilgjengelig for bestilling via nettbutikken deres. Nå har jeg aldri handlet noe på nett, men fikk ingen feilmeldinger da jeg la den i handlekurven.

Lenke til kommentar

Rakk akkurat innom en handlerunde i ettermiddag, men fikk ikke med meg alt jeg hadde planlagt, grunnet dårlig oppdatering av Vinmonopolets nettside :(

Men det jeg fikk med var følgende:

 

Altså: Mikkeller Beer Geek Breakfast, Rogue Shakespeare Stout, Midtfyns Imperial Stout, Nøgne Ø Imperial Stout & Dark Horizon 3rd. Edt.

 

Har nettopp smakt på Mikkeller sin Beer Geek Breakfast og den falt ikke helt i smak. Var for mye bitterhet i denne og hadde heller ønsket meg mer søtlige toner. Lukten var tildels også litt ekkel, med hint av "våt hund".

 

Når var det jeg skulle komme på besøk sa du? :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...