Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

At Brewdog kjører hardt på image er det ikke tvil om, men de lager også et særegent og i mange tilfeller veldig godt øl.

 

Alice Porter er f.eks en ganske så herlig sak. Sjokolade, vanilje, kaffe og noe fruktsødme.

 

Hardcore IPA synes jeg er en mye mer balansert øl enn Punk IPA, men den er selvfølgelig også endel kraftigere da det er en Imperial IPA.

 

Nanny State er et fantastisk lav-alkohol øl. 0.5%. Perfekt om man må holde seg kjørbar.

 

Om man ikke liker kraftige humlesmaker, bør man nok styre unna de fleste av Brewdogs øl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig mener jeg faktisk at Nanny State er et av Brewdogs aller beste øl(som jeg har smakt hittil). Her kommer virkelig den overdrevne humlesmaken til rette, nettopp fordi i et alkoholfritt øl har man svært lite av andre smaker i utgangspunktet.

I alkoholholdig øl er smakene man får fra malten og gjæren nærmest ølets sjel & hjerte og disse bør ikke druknes bort med humle. Humle bør kun fungere som krydder, og ikke som hovedrett. Det skal utfylle et godt øl! Men om målet er hovedsaklig å overdrive så skjønner jeg at Brewdog velger å overdrive med humle. Jeg skulle egentlig ønske at Brewdog forsøkte å lage et veldig komplekst og balansert øl, så man fikk se om det faktisk er spennende grunnprodukter som ligger under all humlen deres, eller om det faktisk er kjedelig "industriøl" som de "redder" med humle.

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ønske at Brewdog forsøkte å lage et veldig komplekst og balansert øl, så man fikk se om det faktisk er spennende grunnprodukter som ligger under all humlen deres, eller om det faktisk er kjedelig "industriøl" som de "redder" med humle.

 

 

Prøvd Paradox?

Min vurdering

 

 

Jeg mener forøvrig at BrewDog har mye bra, men legger meg ikke flat for alt. Eksempelvis likte jeg ikke Alpha Dog, utfra for mye humle og lite annet, men den har jeg ikke skrevet vurdering av. Noe jeg selvsagt kommer til å gjøre.

 

Har testet tre stykker i tillegg til de som ligger ute i skrivende stund, disse legges ut etterhvert*. Første 12:00 i dag. Tre andre står i kjelleren klare for testing.

cool.gif

 

 

StoreMy

 

 

*Jeg legger ut en test/kommentar per dag

Lenke til kommentar

Har en Paradox Smokehead stående. Fikk tak i den i Aalborg for en stund siden. Herlig øl.

 

Jeg synes også Alice Porter er veldig fin og balansert med mye gode smaker. Vet ikke om den er tilgjengelig her i landet enda, men vi bestilte en kasse rett fra Brewdog. Tok ikke mer enn en drøy uke så lå den på Posten og ventet.

 

Jeg er forøvrig veldig glad i humle, spesielt endel av de som kjennetegner en amerikansk IPA. Siden det er mange av disse Brewdog bruker, er jeg stort sett glad i det meste som kommer derfra.

 

Dog kan jeg si meg enig i at det kan bli litt endimensjonalt i lengden. Er mye de samme smakene i øllene derfra.

Lenke til kommentar

Skal innrømme at jeg er litt misunnelig på flaskene deres med AB:01 & Smokehead. :yes:

Skulle gjerne smakt AB:01 igjen, og ikke minst skulle jeg gjerne ha smakt resten av Abstrakt serien. Eneste måten å få tak i disse på er vel å være raskt ute og bestille rett fra bryggeriet? Ser at det kommer ut et nytt brygg på onsdag så kanskje jeg skal vende meg over og importere et noen flasker. Litt avhengig av hva det kommer til å bli selvsagt, men forrige brygg AB:04 så svært interessant ut: "Imperial stout brewed with Coffee, loads Cacao and Chilli". :love:

"Imperial Ale Aged for over 2 years in whisky casks with raspberries and strawberries" høres også ut som en veldig spennende smaksopplevelse.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Har en Paradox Smokehead stående. Fikk tak i den i Aalborg for en stund siden. Herlig øl.

 

Jeg synes også Alice Porter er veldig fin og balansert med mye gode smaker. Vet ikke om den er tilgjengelig her i landet enda, men vi bestilte en kasse rett fra Brewdog. Tok ikke mer enn en drøy uke så lå den på Posten og ventet.

 

Røykhodet skulle jeg gjerne smakt, men jeg vet ikke engang om den produseres lenger.

 

Hvordan var prosessen med å importere selv?

Hva ble kostnaden per flaske/liter før du hadde den på bordet?

(har tenkt samme tanker selv om andre produkter)

 

BD er forøvrig tom for Alice

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

 

Røykhodet skulle jeg gjerne smakt, men jeg vet ikke engang om den produseres lenger.

 

Hvordan var prosessen med å importere selv?

Hva ble kostnaden per flaske/liter før du hadde den på bordet?

(har tenkt samme tanker selv om andre produkter)

 

BD er forøvrig tom for Alice

 

Usikker på status på Smokehead, men den står ikke som retired på Ratebeer i alle fall.

 

Vi bestilte 24 øl, og totale skulle det da ha kommet på rundt 1600,- inkl frakt, avgifter osv. Det er bare å bestille, så får man beskjed om hvordan man betaler og sånt i posten.

 

Nå skal de sies at vi sannsynligvis traff på en ølelskende toller, da esken, som det stod "Brewdog - Beer for punks! i STORE! feite bokstaver på, ble sortert som ikke tollpliktig... :new_woot:

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Nå skal de sies at vi sannsynligvis traff på en ølelskende toller, da esken, som det stod "Brewdog - Beer for punks! i STORE! feite bokstaver på, ble sortert som ikke tollpliktig... :new_woot:

 

Det var egentlig den delen med toll jeg var mest interessert i. Resten av drillen kjenner jeg.

 

Husker du hva som stod på forsendelsespapirene?

Lenke til kommentar

Er ikke sikker, lurer på om det stod "glassware"

 

Det er litt knotete å regne ut hva avgiften blir da den avhenger av mengde, emballasje osv. Viregnte oss frem til følgende, basert på 24 x 0,33l glassflasker:

 

528,- for øllen fra Brewdog

373,- frakt

212,- alkoholavgift (7,92 liter * vol % * 4,31,-)

147,- emballasjeavgift (6,10,- pr glassflaske, miljøavgift og grunnavgift på engangsemballasje)

315,- mva (25% av summen av varer + frakt + avgifter)

 

Fortollingsgebyr kommer da i tillegg. Det er vel 120,- som er gjeldende sats fra Posten?

Lenke til kommentar

Er ikke sikker, lurer på om det stod "glassware"

 

Det er litt knotete å regne ut hva avgiften blir da den avhenger av mengde, emballasje osv. Viregnte oss frem til følgende, basert på 24 x 0,33l glassflasker:

 

528,- for øllen fra Brewdog

373,- frakt

212,- alkoholavgift (7,92 liter * vol % * 4,31,-)

147,- emballasjeavgift (6,10,- pr glassflaske, miljøavgift og grunnavgift på engangsemballasje)

315,- mva (25% av summen av varer + frakt + avgifter)

 

Fortollingsgebyr kommer da i tillegg. Det er vel 120,- som er gjeldende sats fra Posten?

 

Takker uansett.

1600,- virker som et brukbart overslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...