Gå til innhold

Windows Vista allerede knekt


Anbefalte innlegg

De har jo allerede gjort dette med windows XP. Både sp1 og sp2 hadde innebygd en funksjon som utelukket maskinen din for oppgradering hvis du hadde brukt en piratnøkkel til aktivering.. og dette var jo kritiske oppgraderinger..

7297180[/snapback]

 

Når har man riktignok inntil nylig klart seg fint sikkerhetsmessig med bare Sp1, men ja det er et poeng, selv om såvidt meg bekjent er det kun den kjente "devils own"-nøkkelen som ble sperret i SP2, har aldri fått bekreftet at noen andre nøkler er affisert. Det er også uheldig, men heldigvis et noe mer begrenset problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke at folk synes det er så forferdelig dyrt. Et operativsystem  er et verktøy som vil bli brukt mye. Med tanke på hva man kan få gjort med det forsvarer det prisen.  Med Windows er jo også support lagt inn i prisen du betaler. (noe som mange benytter seg av selv om storparten av brukerne her på forumet nok klarer seg uten)

7297290[/snapback]

Det er sant at det vil bli brukt mye, men tiden det tar å oppgradere og rette feil i et system som windows er ikke verdt prisen.

Lenke til kommentar

Før eller siden så må Microsoft skjønne det at ingen vil betale den summen som de forventer av kundene sine at de betaler for Windows.

 

Selges det ingen Microsoft lisenser?

 

Hvis MS (Microsoft) hadde vurdert å redusere prisene sammenlignet med annet software som ligger tilgjengelig rett og slett så tror jeg faktisk at de kunne tjene ganske mye penger.

 

Tjener ikke MS penger? MS er #49 på fortune 500 selskapene. De tjener *litt* penger for og si det slik. :cool:

 

Det er en av grunnene til at jeg tror at Microsoft kommer til å feile i framtide dessverre for se på den brukermassen som sitter på en ulovlig versjon av Windows og utifra min egen personlige erfaring så er den brukermassen UTROLIG stor.

 

Dette må være det som er blitt mest gjentatt siden windows 95, MS kommer til og dø ut, og bla bla bla..

 

Hvorfor skulle de feile? Fortsatt MS som blir brukt og det er ikke i hjemmemarkedet at det ligger mest lisens penger uansett.

 

 

Det som skjer er at mange av disse ungdommene som en vakker(?) dag kommer ut i arbeid i IT bransjen kjenner til microsoft og blir da et naturlig valg og jobbe med som konsulenter eller velge til foretrukket operativ system og andre programmer i MS porteføljen.

 

De som ikke nødvendigvis jobber som it-konsulenter, men bare med office pakker osv, kjenner også til disse produktene og GUI og trenger liten læringskurve for og jobbe med programmene til arbeidsgiver. Arbeidsgiver innser dette, og fortsetter og bruke MS videre istede for og gå til innkjøp av nytt operativ system eller office pakke som krever ny opplæring og et vedlikehold som det knapt finnes konsulenter til.

 

 

Du sier det i ditt innlegg, jeg sier det og dette vet microsoft om, de kjører nok en del slike analyser og inbefatter en del 'tap' på hjemmesiden med lisens inntekter på bedriftssiden. ;)

Lenke til kommentar

Det er sjelden man leser innlegg fra indignerte brukere som raser over de umoralske prisene på nye skjermkort, men det du må betale har veldig lite med produksjonsprisen å gjøre.

 

Produsentene kunne fint ha satt ned prisene og likevel tjent penger.

 

Et OS kan du regne med å bruke i 5 år - hvor mange er det som beholder et skjermkort i 5 år? (Sikkert veldig mange, men jeg vil tro at flertallet av disse ikke en gang har hørt om hardware.no)

Lenke til kommentar

Apropos produkter som ikke kan kjøpes enda man ønsker det; Jeg feks ønsker å kjøpe Office Access og KUN den fra Office pakka... Men MICROSOFT VIL IKKE selge meg den til den prisen jeg kan og vil betale .. Neida jeg må kjøpe hele pakka til tusenvis mer enn det er rimelig å betale for min bruk av det programmet ..

Derfor håper jeg databasefunksjonen i OpenOffice blir noeeee forbedret snart... !

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar

for meg  sier det seg selv at windows har vært overpriset lenge når man ser hvor mye profitt microsoft og bill gates har hatt opp gjenom årene, greit man skal kunne bli millionær på gode ideer(delvis stjålet fra andre) men verdens rikeste på ganske få år?

neppe noen i microsoft som hadde mista jobben eller ikke overlevd om det hadde priset det litt lavere, men igjen så har de jo så og si monopol så de gjør jo som de vil.

7297265[/snapback]

 

Så man skal altså underprise seg selv fordi man tjente mye på segSelv v. 1.0. Det blir jo bare for dumt. Man priser ting etter arbeidet det tar å utvikle etc. Bonusen til Gates er at nesten hele verden bruker OS'et hans. Skal man ha et "tak" da slik at om man selvger mange kopier skal man sette ned prisene til å matche dette taket? Det henger jo ikke på graip i det hele tatt. Hvor mye synes du et OS skal koste da? ( glem ikke tid, folk, krefter, penger, forskning etc. når du tenker deg om nå.)

Lenke til kommentar
Dette må være det som er blitt mest gjentatt siden windows 95, MS kommer til og dø ut, og bla bla bla..

 

Hvorfor skulle de feile? Fortsatt MS som blir brukt og det er ikke i hjemmemarkedet at det ligger mest lisens penger uansett.

 

 

Det som skjer er at mange av disse ungdommene som en vakker(?) dag kommer ut i arbeid i IT bransjen kjenner til microsoft og blir da et naturlig valg og jobbe med som konsulenter eller velge til foretrukket operativ system og andre programmer i MS porteføljen.

 

De som ikke nødvendigvis jobber som it-konsulenter, men bare med office pakker osv, kjenner også til disse produktene og GUI og trenger liten læringskurve for og jobbe med programmene til arbeidsgiver. Arbeidsgiver innser dette, og fortsetter og bruke MS videre istede for og gå til innkjøp av nytt operativ system eller office pakke som krever ny opplæring og et vedlikehold som det knapt finnes konsulenter til.

 

 

Du sier det i ditt innlegg, jeg sier det og dette vet microsoft om, de kjører nok en del slike analyser og inbefatter en del 'tap' på hjemmesiden med lisens inntekter på bedriftssiden.  ;)

7297348[/snapback]

Greit nok at Windows har litt mindre bratt læringskurve. Men om en ser på ett program som Mozilla Firefox og OpenOffice.org så tror jeg ikke brukeropplevelsen er særlig forskjellig om du kjører disse på Linux.

 

Desktop'en i Linux er nå ikke så vanskelig å navigere i. Men om en behøver å forandre på en del systemting så kan det nok hende en er nødt å lese og lære seg på forhånd med Linux.

Endret av G
Lenke til kommentar
Det er sjelden man leser innlegg fra indignerte brukere som raser over de umoralske prisene på nye skjermkort, men det du må betale har veldig lite med produksjonsprisen å gjøre.

7297351[/snapback]

Det er også svært sjelden man hører om at et skjermkort som koster 4000 i retail pakke koster 1000 i OEM pakke og 300 til bedrifter....

 

I alle andre bransjer så ville da enten den høyeste prisen vært ågerpris eller den laveste vært dumpingpris.

Lenke til kommentar
Snakk om drittartikkel. "Hacken" det snakkes om er bare en utskifting av to filre som får Vista til å se ute som en tidligere build. Den vil på samme måte gåte ut 1. juni 2006. Vista er altså ikke knekt ennå.

Det er helt sant. RTM-versjonen som kan lastes ned fra Microsoft.com og de tidligere buildene vil gå ut 1. juni 2007.

 

Er det noe ''de'' skal ''knekke'', så må det bli de endelige versjonene som kommer ut i januar 2007.

 

De endelige utgavene er:

 

- Windows Vista Home Basic.

- Windows Vista Home Premium.

- Windows Vista Business (kun for bedrifter).

- Windows Vista Ultimate.

 

Kilde: Windows Vista.com

Lenke til kommentar

for meg  sier det seg selv at windows har vært overpriset lenge når man ser hvor mye profitt microsoft og bill gates har hatt opp gjenom årene, greit man skal kunne bli millionær på gode ideer(delvis stjålet fra andre) men verdens rikeste på ganske få år?

neppe noen i microsoft som hadde mista jobben eller ikke overlevd om det hadde priset det litt lavere, men igjen så har de jo så og si monopol så de gjør jo som de vil.

7297265[/snapback]

 

Så man skal altså underprise seg selv fordi man tjente mye på segSelv v. 1.0. Det blir jo bare for dumt. Man priser ting etter arbeidet det tar å utvikle etc. Bonusen til Gates er at nesten hele verden bruker OS'et hans. Skal man ha et "tak" da slik at om man selvger mange kopier skal man sette ned prisene til å matche dette taket? Det henger jo ikke på graip i det hele tatt. Hvor mye synes du et OS skal koste da? ( glem ikke tid, folk, krefter, penger, forskning etc. når du tenker deg om nå.)

7297439[/snapback]

eh?

det er da tydlig at det har vært priset langt over det det koster å produsere, tenk deg om nå, bill gates hadde en netverdi på over 700milliarder kr i 1999. og det har neppe blitt færre pc brukere siden da. uansett hvordan du vrir og vender på det har windows vært overpriset altfor lenge pga monopolet de har sittet med.

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke vil ha Vista, så ikke kjøp det :)

Microsoft tilbyr en vare, og det opp til deg om du har

råd/lyst til å kjøpe det.. Er litt lei folk som syter, it's a free world!

 

Liker du linux, kjør linux.

Liker du OS X, kjøp en mac.

Liker du windows, kjøp Vista!

 

Er ikke vanskeligere enn det folkens!

Lenke til kommentar

Tror nok Microsoft har foretatt en del mer nøyaktige markedsundersøkelser enn den synsingen som vise personer bedriver her på forumet og resten av internett.

 

Hvis du mener at Vista Ultimate er for dyrt så er du mest sannsynlig ikke i det segmentet MS har sett seg ut for denne versjonen.

Da kunne kanskje vært en ide og se på de andre hjemmeversjonene av Vista som Home Premium og Basic som ligger på et lavere prisnivå.

Lenke til kommentar
Hvis dere ikke vil ha Vista, så ikke kjøp det  :)

Microsoft tilbyr en vare, og det opp til deg om du har

råd/lyst til å kjøpe det.. Er litt lei folk som syter, it's a free world!

 

Liker du linux, kjør linux.

Liker du OS X, kjøp en mac.

Liker du windows, kjøp Vista!

 

Er ikke vanskeligere enn det folkens!

7297757[/snapback]

 

 

Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...