Gå til innhold

Windows Vista allerede knekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må (gjentatt) forstå at internett har INGEN privilegier mot local machine (registry/syetem folders) i Vista  (har du ikke lest/fortått enda ....).

7306204[/snapback]

 

Alt er jo fint om det fungerer som det skal, men det er vel ingen grunn til å tro at det ikke kommer til å finnes hull som lar deg eskalare privilegiene? Det har det jo vært på andre OS, hvorfor skal Vista være noe annerledes? Ingen OS har jo problemer om alt fungerer akkurat som tiltenkt, det er når folk finner feil at problemer oppstår (feks feil som lar deg få flere privilegier en du skulle hatt).

 

Men dette er strengt tatt litt OT begynt å bli, om slike ting blir et problem eller ikke, så håper jeg MS lar piratbrukere få hente ned kritiske ppdateringer uten problemer.

 

AtW

Lenke til kommentar

:thumbdown: Ja du er off topic og har vært der lenge og ikke klart og ta til deg informasjon som vi/jeg pent har prøvet å gi .

Dessuten er du en dårlig kopi av hvordan en moderator skal oppføre seg.

Thumbbsdown til deg ATWinsdor :thumbdown:

 

For min del er denne posten/diskusjonen"over and out" grunnet ignoranse ogkverulasjon over topic, som du sel var med på og starte (piratkopi/risiko/bmw.).

Lenke til kommentar
:thumbdown:  Ja du er off topic og har vært der lenge og ikke klart og ta til deg informasjon som vi/jeg pent har prøvet å gi .

Dessuten er du en dårlig kopi av hvordan en moderator skal oppføre seg.

Thumbbsdown til deg ATWinsdor  :thumbdown:

 

For min del er denne posten/diskusjonen"over and out" grunnet ignoranse ogkverulasjon over topic, som du sel var med på og starte (piratkopi/risiko/bmw.).

7306286[/snapback]

 

Nå var det vel ikke jeg som begynte å snakke om Vista sin sikkerhet genrelt, poenget mitt var at piratversjoner bør ha samme mulighet til å få sikkerthetsoppdateringer som den "vanlige" versjonen. (fordi det er et problem for alle på nett om de ikke får det)

 

Men man er jo alltid to i denne typer diskusjon, så jeg kan godt ta selvkritikk for å være med på den delen av diskusjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det vil uanstt fra nå av bli lke vanskelig a lage "windows virus" som "linux virus."

7306171[/snapback]

Det er vel også slik at det nesten ikke blir lagd linux virus fordi det er så få som bruker linux forhold til windows?

 

Microsoft har vel ennå ikke laget noe uten noen sikkerhetshull, så det er jo ikke utenkelig at det blir å komme noe til vista også. Men forhåpentligvis vil disse kritiske oppdateringene også være tilgjengelig for pirater slik at vi ungår zombi pcer...

Endret av ziwiz
Lenke til kommentar
Det vil uanstt fra nå av bli lke vanskelig a lage "windows virus" som "linux virus."

7306171[/snapback]

Det er vel også slik at det nesten ikke blir lagd linux virus fordi det er så få som bruker linux forhold til windows?

Feil, det er nok av folk som har prøvd å angripe linux på ulike måter, f.eks ved å utnytte local/remot exploits.

 

Virus har også vært et problem på mange OS som ikke har vært så voldsomt utbredt, så det er myte at man må oppnå popularitet på nivå med windows for å bli utsatt for virus. Se bare på plattformer som Amiga, Mac osv. som alle har vært plaget av virus. Men ikke linux :)

 

Men om sikkerheten endrer seg med Vista, og det blir dårligere tider for virusmakerne, så er det såklart positivt.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Virus har også vært et problem på mange OS som ikke har vært så voldsomt utbredt, så det er myte at man må oppnå popularitet på nivå med windows for å bli utsatt for virus. Se bare på plattformer som Amiga, Mac osv. som alle har vært plaget av virus. Men ikke linux :)

 

Men om sikkerheten endrer seg med Vista, og det blir dårligere tider for virusmakerne, så er det såklart positivt.

7310641[/snapback]

 

 

Hvilke virus på Mac er det snakk om? Jeg trodde ikke det var noen av nevneverdig karakter.

Lenke til kommentar
det finnes vel noen få "proof of concept" viruser til OS X, men ingen som er noe problem tror jeg. jeg har hvertfall hatt mac i et halvt år nå uten problemer ;)

7316459[/snapback]

 

Det var det jeg også mente, så da er jo egentlig poenget til Langbein litt ute å kjøre. :)

7316533[/snapback]

Jeg er aldri ute og kjører, bortsett fra når jeg kjører bil :)

 

Jeg har ikke hevdet av Mac OS X er plaget med virus, men jeg svarte opprinnelig på innlegget til ziwiz om at "Det er vel også slik at det nesten ikke blir lagd linux virus fordi det er så få som bruker linux forhold til windows?". Jeg mener dette bygger på en misforståelse om at et OS må ha "verdensherredømme" for at folk skal gidde å skrive virus til det. Dette er ikke tilfelle, og jeg nevnte derfor Amiga og Mac som eksempler på plattformer som har vært utsatt for virus. Mac OS X er langt sikrere og mer robust, men Mac OS opp til versjon 9 var et søple-OS med et fint GUI :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har akkurat lastet ned Microsoft.Windows.Vista.Final-BillGates (2.49GB).

Hva skal jeg gjøre med den?

Skal alt legges på DVD?

Hvordan gjør man det...?

7707565[/snapback]

tror neppe noen vil hjelpe deg med det her inne, men det er somregel ingen IQ test å få slike piratversjoner til å funke dersom du bare følger instruksjonene.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat lastet ned Microsoft.Windows.Vista.Final-BillGates (2.49GB).

Hva skal jeg gjøre med den?

Skal alt legges på DVD?

Hvordan gjør man det...?

7707565[/snapback]

Du kan begynne med å slette filen du lastet ned...

 

Har du lyst på Vista anbefaler jeg deg å kjøpe det den 30. januar når det er release for privatpersoner.

 

Piratkopier skal vel ikke diskuteres på dette forumet heller, det burde du vite mx1000...

Lenke til kommentar
det finnes vel noen få "proof of concept" viruser til OS X, men ingen som er noe problem tror jeg. jeg har hvertfall hatt mac i et halvt år nå uten problemer ;)

7316459[/snapback]

 

Det var det jeg også mente, så da er jo egentlig poenget til Langbein litt ute å kjøre. :)

7316533[/snapback]

Jeg er aldri ute og kjører, bortsett fra når jeg kjører bil :)

 

Jeg har ikke hevdet av Mac OS X er plaget med virus, men jeg svarte opprinnelig på innlegget til ziwiz om at "Det er vel også slik at det nesten ikke blir lagd linux virus fordi det er så få som bruker linux forhold til windows?". Jeg mener dette bygger på en misforståelse om at et OS må ha "verdensherredømme" for at folk skal gidde å skrive virus til det. Dette er ikke tilfelle, og jeg nevnte derfor Amiga og Mac som eksempler på plattformer som har vært utsatt for virus. Mac OS X er langt sikrere og mer robust, men Mac OS opp til versjon 9 var et søple-OS med et fint GUI :p

7319714[/snapback]

 

Da synes jeg du skal komme med tall i stedet for påstand om myter. Påstanden om at det nesten ikke blir laget virus for linux er ganske troverdig og IMO helt korrekt selv om du skulle kunne vise til (og nå snakker jeg om forholdstall, aner ikke om disse har rot i virekligheten) 100 virusvarianter til linux dersom det samtidig kan vises til 10 000 for windows.

 

Virus lages i all hovedsak bare for å lage faenskap og hvor ligger motivasjonen i å lage faenskap for 10 000 hvis du i stedet kan lage faenskap for 1 000 000?

(igjen forholdstall jeg ikke har peiling på). En ekstramotivasjon er jo at nivået på windowsbrukere generellt er langt lavere enn for linuxbrukere og dermed lettere å lure. Eneste motivet jeg ser for å lage virus for Linuc/Unix måtte være at det gi cred i miljøet og at det har potensiale til å angripe mange rekke webservere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...