Gå til innhold

Windows Vista allerede knekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe ''de'' skal ''knekke'', så må det bli de endelige versjonene som kommer ut i januar 2007.
a.k.a RTM. Eneste forskjellen på RTM og den som kommer i Januar er den stygge plastkassa de slenger rundet den i Januar. Jeg liker min "That's Write" DVD-R med Vista RTM skrevet på med min forferdelige hånskrift :p

ElderScrollsinisten: Ja, muBlinder får sikkert en Vista Edition :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Er det noe ''de'' skal ''knekke'', så må det bli de endelige versjonene som kommer ut i januar 2007.
a.k.a RTM. Eneste forskjellen på RTM og den som kommer i Januar er den stygge plastkassa de slenger rundet den i Januar. Jeg liker min "That's Write" DVD-R med Vista RTM skrevet på med min forferdelige hånskrift :p

ElderScrollsinisten: Ja, muBlinder får sikkert en Vista Edition :p

Går ikke Vista RTM ut i juni 2007 også?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Snakk om drittartikkel. "Hacken" det snakkes om er bare en utskifting av to filre som får Vista til å se ute som en tidligere build. Den vil på samme måte gåte ut 1. juni 2006. Vista er altså ikke knekt ennå.

Det er helt sant. RTM-versjonen som kan lastes ned fra Microsoft.com og de tidligere buildene vil gå ut 1. juni 2007.

 

Er det noe ''de'' skal ''knekke'', så må det bli de endelige versjonene som kommer ut i januar 2007.

 

De endelige utgavene er:

 

- Windows Vista Home Basic.

- Windows Vista Home Premium.

- Windows Vista Business (kun for bedrifter).

- Windows Vista Ultimate.

 

Kilde: Windows Vista.com

7297637[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt poenget med at det skal være så mange forskjellige versjoner av Vista. Vi får vel en ordentlig gjennomgang når det blir lansert tenker jeg.
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt poenget med at det skal være så mange forskjellige versjoner av Vista. Vi får vel en ordentlig gjennomgang når det blir lansert tenker jeg.

7298206[/snapback]

 

En rask oversikt over hovedforskjellene på versjonene:

http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx

 

Synes heller ikke at 4 versjoner er urimelig for et så stort OS som Windows.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt poenget med at det skal være så mange forskjellige versjoner av Vista. Vi får vel en ordentlig gjennomgang når det blir lansert tenker jeg.

Gjennomgangen har du allerede på siden. Bare trykk her så ser du det. :)

 

Grunnen til at Microsoft lager så mange versjoner, er at Microsoft sikter til forskjellige brukere. Hadde vi hatt kun en versjon, ta for eksempel bare Ultimate-versjonen, og vedkommende vil bare surfe på nettet og høre på musikk men fortsatt vil ha Vista, hvorfor skal han/hun betale ekstra for noe man ikke bruker? :)

 

Eksempel:

 

Utlimate kontra Home Basic. Home Basic har ikke Windows Media Center. Om man ikke har tenkt å bruke PC'n som stue-PC, så er det egentlig litt bortkasta penger å betale for Ultimate Edition hvis man ikke har behov for Media Center. :)

Lenke til kommentar
Går ikke Vista RTM ut i juni 2007 også?
Jeg tror MS hadde fått mange klager hvis absolutt alle lisenser solgt mellom Januar og Juni hadde gått ut samtidig. :p

7298393[/snapback]

Men det er nettopp det. Du sitter med RTM nå, ikke sant. Men er produktnøkkelen din valid? Nei. :) Ergo vil du få problemer etter juni 2007.

Lenke til kommentar
Ingen overraskelse denne "nyheten" nei. Men piratvirksomheten ville uten tvil blitt mindre om Microsoft satt ned sine priser på Windows til mer "fornuftige" priser.

7298532[/snapback]

Stemmer, men inntektene ville kanskje også synket? Tidligere i tråden ble det sagt at Microsoft tross alt tjener mer på bedriftsmarkedet enn på hjemmemarkedet - så sånn sett vet nok Microsoft hva de driver med. I tillegg taper de ikke så fryktelig mye på piratkopiering, siden de fleste går lei tilslutt og kjøper et produkt...

Lenke til kommentar
En rask oversikt over hovedforskjellene på versjonene: http://www.microsoft.com/windowsvista/getr...ns/default.mspx

 

Synes heller ikke at 4 versjoner er urimelig for et så stort OS som Windows.

7298248[/snapback]

Trodde det var minst seks ulike versjoner jeg?

Og er det slik at "Vista Home Premium" tilsvarer dagen "Xp Home"? I såfall kommer jeg nok heller til å satse på Business eller Ultimate versjonene...

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke overasket, men er irritert over MS fordi de ikke klarer å lage en stabilt operativsystem.

Da mener jeg virkerlig å sette seg inn i det liksom.

 

Jeg vil så gjerne kjøpe en OS som virkerlig er stabilt og verdt pengene og ikke sånn at det kan knekkes, for da vil det virke meningløs å kjøpe det.

Lenke til kommentar
nei, men det betyr ikke at de som kjøper det kommer til å å problemer. SOm du tydeligvis tror.

Er ikke det jeg tror. Fra min forrige post så sa jeg at de versjonene som er blitt sluppet ut hittil - alle betaene og RTM, vil slutte i juni* 2007.

 

Edit: Juni 2007*

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...