Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å kjøpe å kjøpe å kjøpe 2 stk BFG 8800 GTS og få et fint sli system med potensiale til overklokking.

Fint jeg har AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz 64w versjonen kan klokkes ganske høyt den. har hørt rykter at noen har klart am2 64 x2 5200+ hastighet.

msi k9n sli platinium er klokkevennelig det også.

skal muligens kjøpe en Western Digital Raptor X også.

Topp ytelse på allt

Lenke til kommentar
Veldig rart det derre med den XFX XXX utgaven :hmm:

 

Trodde nVidia hadde forbudt alle tredeparts (?) produsenter sånn som XFX og andre å lansere ferdig klokkete skjermkort eller er det et mareritt jeg har hatt ?

7511702[/snapback]

 

 

slik jeg har skjønnt det har produsenter pressa nvidia på akkurat dette området, de hadde ingen mulighet og sette sit eget preg på kortet bortsett fra et klistermerke. når i tillegg asus produserer alle korta blir det jo litt lite konkuranse

Lenke til kommentar

Ja da var mitt utstyr i hus ;)

 

Her er oppsettet mitt:

 

CPU: Intel C2D E6600 2.40 Ghz (3Ghz atm)

Skjermkort: Point Of View 8800GTS (660/1950) (har to, men bruker ett pga svak PSU)

Hovedkort: EVGA nForce 680i SLI

Minne: OCZ DDR2-800 5-4-5-15 (kjører på 4-4-4-12-2T på 910 Mhz)

 

Og her er noen screenshots fra 3DMark05 og 3DMark06, med standard speeds og overklokket.

 

Si hva dere syntes om resultatet da ;)

 

Her er alt på standard innstillinger, CPU, minne opg skjermkort:

 

 

 

 

 

 

Her er det overklokket (langt i fra maks, ettersom standard CPU kjøler, og skjermkortet kan gå lenge):

 

 

 

 

 

Og her er pcen min ATM:

 

 

 

 

Og den skal være sånn når jeg får ny PSU

 

 

 

 

 

EDIT: Skal bestille meg en ny PSU på mandag. Tenkte meg en MIST 600 watter. Men pcen startet fint og alt med SLI, men scoren falt dramatisk i 3DMarkene (snakker om 4000-5000 i 3DMark05, og testet ikke engang 3DMark06... Men får se. Har de nyeste driverene og.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Er ikkke sikker på om dette er rette plass og spør men jeg lurer på om psu 'en min er bra nok for 8800gts\gtx. Det er en NX-5000 500w psu som følgte med nexus kabinettet mitt. Har hørt att man burde minimum ha var d 400-450w for gts eller noe sånt noe jeg har men det er det 12v\amper greiene som får meg i tvil.

 

Vil noen her som har greie på det fortelle meg dette her, gjerne opplyse meg litt i samme slengen.

Lenke til kommentar
Er ikkke sikker på om dette er rette plass og spør men jeg lurer på om psu 'en min er bra nok for 8800gts\gtx. Det er en NX-5000 500w psu som følgte med nexus kabinettet mitt. Har hørt att man burde minimum ha var d 400-450w for gts eller noe sånt noe jeg har men det er det 12v\amper greiene som får meg i tvil.

 

Vil noen her som har greie på det fortelle meg dette her, gjerne opplyse meg litt i samme slengen.

7513174[/snapback]

 

Du skulle ikke ha noen problemer. Jeg kjører en overklokket C2D + G80 GTS, to harddisker og enda ett par greier til med "bare" en 400W PSU. Strømkravene er oppskrytt!

Lenke til kommentar
Ja da var mitt utstyr i hus ;)

 

Og her er pcen min ATM:

 

 

 

Er ikke pcb til geforce 8 bare svarte?

7514815[/snapback]

 

Vet ikke, men mitt POV er nå grønt ;)

 

Uansett, har overklokket litt til. Er ikke4 så mye, men kan ikke gjøre så mye når min bror sitter her og vil ha ovnen på så det er 25 grader i rommet og stock kjølere :( Men tror jeg har vært veldig heldig med skjermkortvalg. For det klokker sannelig bra!

Standard er 500/800, jeg kjører det dønn stabilt på 660/1000, og kan gå lengre, med litt mer kulde i rommet :p Gleder meg til jeg får vannkjøling, så jeg kan klokke CPUen enda mer ;) føler den holder kortet litt tilbake. Uansett, her er screenshot;)

 

 

 

Her har jeg ikke maks på kortet, og CPUen kan som sagt gå mye elngre ;) Når jeg får vann håper jeg på å komme forbi 20 000 i 05. I 06 ligger den på rundt 10500-11000.

 

Syntes dere da?

 

EDIT:

 

Jeg har forresten et stort problem med pcen min. :hmm:

 

Den funker fett med ett skjermkort, og da får jeg bra score i alle programmer. Men når jeg plugger i det andre kortet og aktiverer SLI, faller ytelsen i alle 3D applikasjoner drastisk. Altså, f.eks. i 3dMark05, så har jeg med ett skjermkort ca. 100 fps, men med SLI faller denne til 40-50, og resten av testene faller ned til ca. halvparten av fpsen og. Det verste er at når jeg kobler fra det andre skjermkortet, og kjører ettkortsløsning faller den enda mer igjen. (20-25 fps) altså den faller til halvparten av det den var når jeg hadde SLI igjen. Jeg har prøvd med forskjellige drivere, men det funker ikke. Eneste måten jeg har løst det på hittil er med å formatere C disken og installere alt på nytt igjen. Noen som har en idé om hva det kan være? Trodde det var noe med PSUen, ettersom det er anbefalt med 36 Ampere på +12volt og minst 600 watt, og jeg har en billig 500watter med 34 ampere totalt på +12volt. Tror egentlig ikke det er det, ettersom FPSen faller enda med når jeg tar kort nummer to ut igjen.

 

Uansett, jeg trenger hjelp :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...