Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Jeg skrudde av kjøleren på mitt XFX 8800GTX i går, og ble skuffet. Mellom core og kjøler ligger det et tykt lag med noe som ligner på stivnet skum. Jeg tenkte jeg skulle bytte ut alt med AS5, også det på minnet. Så jeg fjernet alt veldig forsiktig, for jeg var i tvil om de forskjellige høydene var riktige på kjøleren. Så la jeg kjøleren oppå uten noe i mellom og holdt kortet opp mot lyset.

 

Jeg kan se lyset (nei, ikke Han) mellom kjøler og core, og mellom minnet og kjøler er det i allefall 1 mm klaring. Ikke rart kortet blir varmt uten at lufta er spesielt varm ut av kjøleren.

 

Tenkte jeg skulle se om IHS ville falle av, og selv med mye overtalelse sitter den bom fast.

7520137[/snapback]

Merket noe forskjell på temperaturene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig fikk jeg til SLI! :p Nå kjører jeg 2x POV GeForce 8800GTS - Overklokket til 675/2060 og med 3.4 Ghz på CPU. Jeg må si meg mektig imponert over ytelsen på min billig-PSU, som holder alt oppe og stabilt. (Det er en bZerk 500watter med totalt 34 ampere på +12volt ;) Og den duger visstnok til dette her. Skal kjøpe meg en MIST 600 watt og wannkjøliong snart, for mer klokking.

 

Hittil har jeg fått 14900 i 3dMark06 og 20900 i 3dmark05. Men da var CPUen på så vidt over 3.1 Ghz. Skal pøve igjen med litt høyere frekvenser på minne, CPU og skjermkortene. Oppdatering kommer med screenshots og resultater

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Da kommer mine screenshots av SLI oppsettet mitt ;) Jeg føler at CPUen begrenser veldig, spesiellt i 3dMark05, men skal teste på vann når jeg får det. Uansett, virker som det er bare så vidt jeg har nok strøm, ettersom den ikke vil kjøre stabilt på noe mer enn 1.3-1.35 volt på CPU. (ikke rart når jeg kjører 2x 8800GTS overklokket og overklokket CPU med 3 hdder og 2 Gb overklokket minne på en bZerk 500 watter. hehe.

 

Her er 3DMark05:

 

 

 

Og 3DMark06:

 

 

 

 

PCen min nå:

 

 

 

Syntes dere?

 

EDIT: Er det bare PoV som har grønne printkort forresten? Hørte noen nevnte det lengre oppe.

Forresten, så vil jeg anbefale Point Of View 8800 GTS kortene ;) De ser ut til å klokke ekstra langt. Mitt kjører stabilt på 1030/675, men i SLI må jeg ned på 665/1020 (sikkert det andre kortet som ikke klokker like bra)

 

Uansett syntes jeg det er veldig bra, mye bedre enn det de fikk til på de 5-6 GTX kortene Anandtech hadde inne til test.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Endelig fikk jeg til SLI! tongue.gif Nå kjører jeg 2x POV GeForce 8800GTS - Overklokket til 675/2060 og med 3.4 Ghz på CPU. Jeg må si meg mektig imponert over ytelsen på min billig-PSU, som holder alt oppe og stabilt. (Det er en bZerk 500watter med totalt 34 ampere på +12volt wink.gif Og den duger visstnok til dette her. Skal kjøpe meg en MIST 600 watt og wannkjøliong snart, for mer klokking.

 

:hmm: Ikke dårlig. Enda et bevis på at også kvaliteten på psu har mye å si. Ikke minst hvor stabil den er på 12v utgangene(og kraftig).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Nå er det nok litt forskjell på gts og gtx på strømforbruket

7521843[/snapback]

 

Joda, men skulle ikke tro at den klarte det ;) selv sytnes jeg egentlig at det er en dårlig PSU*, men klarte dette bra da, så denb har imponert meg veldig. Samme som de to POV 8800GTS kortene har.

 

Jeg skrev CPU først der med stjernen ved et uhell :p jeg er storfornøyd med min CPU ja ;) den er litt ustabil nå på den stock kjøleren, men har mistanke om at dette er pga. er den del innstillinger i BIOS jeg ikke vet helt hva er, og at den kjører på stock kjøler. Forresten, hva gir nøyaktige temperaturer på C2D prosessorer? Mener det er Core Temp, det jeg bruker og, men er ikke sikker ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

christopher909: vakkert :thumbup: du skal ikke klage på cpu, en conroe @ 3,15 ghz er ikke noe man spøker med, er et lite monster.

 

men sliter du med strøm er det kanskje en ide og se litt på skjermkort psu? jeg blir og gå for en sånn når jeg oppgraderer utpå vinteren. er 2 typer, en på 250W til 400,-(oystafeng en moderator her på forumet snakka veldi varmt om denne) og en på 300W til 800,- begge har de hos komplett. disse gir skjermkort masse og stabil 12V.

 

 

250W

 

 

300W

Lenke til kommentar
christopher909: vakkert :thumbup:  du skal ikke klage på cpu, en conroe @ 3,15 ghz er ikke noe man spøker med, er et lite monster.

 

men sliter du med strøm er det kanskje en ide og se litt på skjermkort psu? jeg blir og gå for en sånn når jeg oppgraderer utpå vinteren. er 2 typer, en på 250W til 400,-(oystafeng en moderator her på forumet snakka veldi varmt om denne) og en på 300W til 800,- begge har de hos komplett. disse gir skjermkort masse og stabil 12V.

 

 

250W

 

 

300W

7525004[/snapback]

 

Mulig jeg bestiller en av de til å kjøre ett av skjermkortene på :p men hvor putter man strømkabelen? Og holder en 300watter til begge skjermkortene? (snakker bare om skjermkortene, ingenting annet på de da.

 

PS: jeg måtte ta ut SLI etter jeg satt på kabinettdørene, ettersom det ble litt for varmt ;) Men setter det var i under benchmarking, og hvis det er noen spesielle spill som ikke yter noe bra (noe jeg ikke har opplevd enda med ett kort.) Men vi får se når det kommer ny PSU og vannkjøling :p

Lenke til kommentar
christopher909: vakkert :thumbup:  du skal ikke klage på cpu, en conroe @ 3,15 ghz er ikke noe man spøker med, er et lite monster.

 

men sliter du med strøm er det kanskje en ide og se litt på skjermkort psu? jeg blir og gå for en sånn når jeg oppgraderer utpå vinteren. er 2 typer, en på 250W til 400,-(oystafeng en moderator her på forumet snakka veldi varmt om denne) og en på 300W til 800,- begge har de hos komplett. disse gir skjermkort masse og stabil 12V.

 

 

250W

 

 

300W

7525004[/snapback]

 

Mulig jeg bestiller en av de til å kjøre ett av skjermkortene på :p men hvor putter man strømkabelen? Og holder en 300watter til begge skjermkortene? (snakker bare om skjermkortene, ingenting annet på de da.

 

PS: jeg måtte ta ut SLI etter jeg satt på kabinettdørene, ettersom det ble litt for varmt ;) Men setter det var i under benchmarking, og hvis det er noen spesielle spill som ikke yter noe bra (noe jeg ikke har opplevd enda med ett kort.) Men vi får se når det kommer ny PSU og vannkjøling :p

7525312[/snapback]

Uansett hvor stabil og god den er, så holder den nok ikke til 2 skjermkort.

8800GTX bruker om jeg ikke tar helt feil ca 160W pr stykk. (load)

altså 320W til sammen

Og 320W reelle watt på en 300W PSU ville ikke gått selv om PSUen hadde hatt en virkningsgrad på 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...