Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Jeg driter i hva som er mainstream og jeg driter enda mer i om du syns det er random. 

 

1966 Batmobile er mye mer ikonisk enn den nye som sannsynligvis vil bli glemt over tid , det handler om hvem som kan stå løpet ut/bli husket over flere tiår , ikke hva som er hot her og nå.....helt jævla logisk at Elvis , Bruce Lee , Monroe & Hendrix er blitt legender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

;)

 

Kunne sverget jeg så uncut Big Boss på slutten av 80s , fikk deja vu følelse da jeg så traileren med kutta scener......samme med Superman II Donner cut.

 

Kanskje jeg så en doku om SII med kutta scener den gang.......

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å få sett Jurassic World (2015) i helga. Veldig glad for at jeg ikke betalte for å se denne på kino. Kynisk og overfladisk rehash av eneren, og utrolig nok ser dinosaurene mindre realistiske ut enn de gjorde i 1993. Jeg fikk en dårlig magefølelse helt fra starten, når filmen ikke prøver å bygge noe spenning rundt konseptet med en dinosaurpark men heller forteller deg at dinosaurer er så dagligdags at de må ha en supermutantdinosaur for å trekke folk. Der var i grunn standarden satt for hele filmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

GoldenEye 20 år i dag :)

Shit, går fort. Forklarer vel hvorfor jeg liker Brosnan og GoldenEye så godt, var bare rundt 5 år når den kom.

 

Litt rart, føler jeg var litt eldre når jeg så den, men ikke så veldig lenge etter den kom ut.Kanskje det var et par år etter den var på kino.

 

Blu rayen var ikke noe å skryte av dog , så ikke bedre ut enn DVD.....tror rett og slett dem ikke gadd oppgradere :/ 

Lenke til kommentar

Deeer har du skikkelig Hollywood-piss av ypperste kvalitet. Blir som Clash of the Titans det der. CGI-fest med elendig historie. Etter å ha sett traileren der er jeg 100% på at den skal jeg ikke se med mindre jeg ligger på et nachspiel og ikke blir å huske den. Det er så mye potensiale i gamle gude-myter at det er synd når det her er de eneste de klarer å presse ut av det.

Lenke til kommentar

Deeer har du skikkelig Hollywood-piss av ypperste kvalitet. Blir som Clash of the Titans det der. CGI-fest med elendig historie.

 

Haha! Remaken av Clash of the Titans er en eneste stor avskyelighet. Grusom film. Den orginale derimot. Guddommeling film, mest pga. Ray Harryhausen. Et av de absolutt største filmnavnene i historien IMO. Gud!

 

Alle må se Ray Harryhausen: Special Effects Titan. En av de beste dokumentarene noensinne, om en av de største. For en mann!

Medusa%2BGif.gif

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal se den dokumentaren.

 

Enig angående Clash of the Titans. Stor fan av originalen; remaken var en lidelse. Problemet er ikke først og fremst at de bruker CGI fremfor stop motion - det er mange gode filmer som bruker masse CGI - men at hele filmen virker så tvers i gjennom overfladisk, kynisk og sjelløs. I originalen skinner det tydelig gjennom at skaperne hadde en genuin forkjærlighet for kildematerialet de jobbet med, mens i remaken er det eneste som skinner i gjennom skapernes forkjærlighet for penger.

Lenke til kommentar

Helt konge med cgi fester. Men da må det være en story bak.....

 

Er jo der problemet ligger, ikke at de bruker cgi, men at de ikke gjør noe annet.

Ja, og er vel stort sett der CGI-fest uttrykket blir brukt. Når fokuset havner på CGI-en i stedet for storyen. Jeg er alt for 'kunstfilmer' som lager noe som er bra å se på, men ren CGI-film er ganske kjedelig, og blir veeldig kjapt utdatert.

Mange AAA blockbustere som fint kunne vært bedre som en 10-20 min kortfilm på Vimeo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...