Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he, sett tre. Men har vel egentlig ikke fokusert på horror at all. Kaidan kan virkelig anbefales hvis du ikke har sett den.

Haha, er vel rett før du har sett flere musikaler denne måneden?  :tease:  Kaidan er enorm! Den filmen er rett og slett latterlig vakker. 

 

Inside Out er det beste Pixar har gjort siden Wall-E. Anbefales på det varmeste!

Dette er store ord med tanke på at Pixar har gitt ut både Up og Toy Story 3 i mellomtiden. Gleder meg til denne blir tilgjengelig. 

Lenke til kommentar

Har sett Inside Out jeg også, sammen med samboeren. Absolutt en kjempegod film, og enig i at den er på høyde med Wall-E. Har ikke sett Toy Story 3 så kan ikke si noe om den. Likte Inside Out bedre enn UP! også. Hva som er best av Wall-E, Inside Out og UP! blir nok en smak-sak, men jeg synes de to førstnevnte er best.

 

Det er det som er fint med Pixar sine filmer. Ofte kan de nytes like mye av voksne som barn. 

Lenke til kommentar

Oktober er uansett horrormåned så ble Peeping Tom her. Feiende flott film forøvrig.

 

Her og. Har vært en travel måned med konserter og Oslobesøk, så jeg ligger noen dager på etterskud nå, men det taes nok igjen i løpet av de neste to dagene. Har sett 18 selv. Men når oktober er over står jeg med minst 31, mest sannsynelig langt flere.

 

 

Nja, er vel oppe i 17 til nå. Jobber mest med å få sett alle dvd'ene jeg har stående usett i hylla så går mye i Universal-horror. Mye middelmådigheter fra Universal, men det dukker opp en godbit en gang i blant heldigvis. Mange har du fått sett da?

 

Galskap. Universal Monsters/Horror er helt konge. Jeg har ikke ord for hvor suverent Universal Monsters/Horror er. Ikke at jeg har sett alt, men jeg har sett en del og den dårligste av de er utvilsomt The Invisible Woman, en film jeg allikevel likte relativt godt. Type 6/10.

Endret av Egg Shen
Lenke til kommentar

Har gått mest i oppfølgerne til Frankenstein og Dracula her, og ingen av de jeg har sett i år får bedre enn 7/10. Bortsett fra Daughter of Dracula da, soleklar 8'er. Den spanske versjonen av Dracula for eksempel var grusom, replikkleveringen der er noe av det stiveste jeg har sett. Går nok heller for Hammer Horror neste år, tror det er mye mer i min gate. 

Lenke til kommentar

Digger den spanske Dracula, jeg. Og jeg synes et lass av oppfølgerne er helt suverene au. Elsker veldig mange av de. De svakeste oppfølgerne er nok de fleste i The Mummy- og The Invisible Man-seriene, men jeg koser meg svært godt med de au. Er dog veldig lenge siden jeg så oppfølgerne til The Mummy, så jeg skal ikke se bort fra at jeg liker de langt bedre nå.

 

Men for å ta de jeg virkelig synes er helt topp:

 

Bride of Frankenstein (10/10)

Son of Frankenstein (8/10)

The Ghost of Frankenstein (8/10)

Frankenstein Meets the Wolf Man (8/10)

House of Frankenstein (8/10)

Bud Abbott Lou Costello Meet Frankenstein (10/10)

Dracula's Daughter (7/10)

Son of Dracula (8/10)

House of Dracula (8/10)

The Invisible Man Returns (8/10)

Abbott and Costello Meet the Invisible Man (8/10)

The Creature Walks Among Us (8/10)

 

Konge! Ikke at alle disse er så jævlig bra, men de fleste filmene har brilliant stemning, monstere og flere av tidenes aller kuleste skuespillere. Jeg trenger ikke så veldig mye mer enn det for å bli underholdt. Stemning er viktigst, og det er noe Universal Monsters nesten alltid fiksa veldig bra uavhengig av hvor god eller dårlig filmen er ellers. Skal dog sies at jeg generelt setter Hammer Horror et lite hårstå over Universal Monsters.

Lenke til kommentar

 

He he, sett tre. Men har vel egentlig ikke fokusert på horror at all. Kaidan kan virkelig anbefales hvis du ikke har sett den.

Haha, er vel rett før du har sett flere musikaler denne måneden?  :tease:  Kaidan er enorm! Den filmen er rett og slett latterlig vakker. 

 

Inside Out er det beste Pixar har gjort siden Wall-E. Anbefales på det varmeste!

Dette er store ord med tanke på at Pixar har gitt ut både Up og Toy Story 3 i mellomtiden. Gleder meg til denne blir tilgjengelig. 

 

 

Store, men sanne ord. Inside Out er virkelig fantastisk og jeg håper Pixar har tenkt å holde dette nivået fremover, selv om det er tvilsomt med titler som Cars 3 og Toy Story 4 på vei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det har jeg lurt litt på: Hvor kommer egentlig navnet "Mos Eisley" fra? Høres ut som noe kjent.

Syns plassen Yabbi creek i Home and Away høres ut som et sted i SW universet , lol......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...