Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Django? Digget den jeg. Enig at Hateful Eight er litt lik, men det er vel bare to grunner til det. Første er at det er en western-film, det andre er Samuel L. Jackson.

hvordan kan du si den "er litt lik"? Alt du har å gå ut i fra er traileren..

 

Svaret mitt står i posten du siterte. At selve filmen blir lik er jo umulig å si, men traileren har flere likhetstrekk (som nevnt over). I tillegg til at det er en fange som skal fraktes. Det blir lagt lettere merke til da det er Tarantino som lager begge filmene, rett etter hverandre. Han kommer ikke ut med så mange filmer akkurat og når det er to western-filmer med en av de samme hovedrollene så er det logisk å trekke paralleller.

 

Jeg bryr meg ikke da, synes det er mangel på nye gode filmer i western-tiden. Gleder meg som et barn til filmen.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Ser også frem til Hateful Eight. Generelt en fan av hvordan Tarantino lager film, spesielt de lange scenene med dialog. Interessant å se at Michael Madsen er med; da jeg så karakteren hans i Kill Bill 2 slo det meg hvor godt han hadde gjort seg i en western.

 

Helt enig med deg!

 

Selv så ranker jeg Tarantino som én av mine top 3 favoritt-regissører.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

mener intro scenen i Inglorious Basterds var tredve minutt og det var bare dialog. Husker jeg satt på kanten av setet, ventende i spenning på den unngåelige avsløringen.. Tarantino kan skrive manus og han kan lage film. 3 timer? Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Det er nettopp det at Tarantino tar seg så god tid til å bygge opp scenene som skiller ham fra andre regissører i dag. Det er en av grunnene til at jeg liker ham, men det er nok like mye en grunn til at andre som heller vil ha litt fortgang i handlingen ikke liker ham. Jeg har sett både Jackie Brown, Inglourious Basterds og Django flere ganger og ikke kjedet meg noen av gangene.

 

Jeg merker at det er litt backlash mot Tarantino blant enkelte ihuga filmfans for tiden, spesielt angående hvorvidt Pulp Fiction skal anses for å være en god film. Jeg tolker dette mest som et symptom på "it's popular, now it sucks", selv om Pulp Fiction ikke er blant mine favorittfilmer.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det at Tarantino tar seg så god tid til å bygge opp scenene som skiller ham fra andre regissører i dag. Det er en av grunnene til at jeg liker ham, men det er nok like mye en grunn til at andre som heller vil ha litt fortgang i handlingen ikke liker ham. Jeg har sett både Jackie Brown, Inglourious Basterds og Django flere ganger og ikke kjedet meg noen av gangene.

 

Jeg merker at det er litt backlash mot Tarantino blant enkelte ihuga filmfans for tiden, spesielt angående hvorvidt Pulp Fiction skal anses for å være en god film. Jeg tolker dette mest som et symptom på "it's popular, now it sucks", selv om Pulp Fiction ikke er blant mine favorittfilmer.

Enig. Noe av det beste jeg vet med Tarantinofilmene er nettopp at han bruker tid på å skape stemning, og jeg digger de sekvensene med dialog som på en måte er unødvendig for selve handlingen (og dermed sikkert fristende å skippe for andre regissører), men som er med på å skape dybde i figurene og legger til lag på allerede komplekse karakterer.

Jeg sammenligner mange av de type scenene med kattens lek med en mus. Begge vet at den ene skal dø, men "spillereglene" tilsier at det nå skal snakkes først, avklare en og annen ting, og så smeller det. Elsker det!

 

Mine favorittscener er:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PE9Qm8mShik

https://www.youtube.com/watch?v=PdWF7kd1tNo

https://www.youtube.com/watch?v=7LFtoz9sERo

 

 

 

Skal forøvrig se Spectre i dag. Gleder meg!

Endret av H.A.M.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så den nyeste Judge Dredd-filmen igjen i helga. Første gang jeg så den var på 3D-kino og flere av scenene er laget kun for å se bra ut i det formatet, mens de virker ganske meningsløse og malplasserte når man ser filmen på en vanlig skjerm - vil gå så langt som å si at filmen burde vært klipt litt annerledes for vanlige 2D-skjermer. Ellers fungerer filmen fortsatt bra, men jeg foretrekker Stallones gamle Dredd-film fra 90-tallet, siden man får se mye mer av Dredds dystopiske fremtidsverden der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...