Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte den nye SW-posteren godt. Minner meg om posterne til de gamle filmene, og det er kanskje tanken og.

 

Så The Martian i går - vel verdt pengene vil jeg si. Man kan ikke unngå å sammenligne den med Intestellar siden deler av plottet og til og noen av skuespillerne er de samme, men jeg er litt usikker på hvilken av dem jeg likte best. Interstellar er hakket mer ambisiøs og The Martian er litt mindre høytidelig, samtidig synes jeg slutten på Interstellar var på grensen til å bli tullete mens The Martian ga (mer eller mindre) mening hele veien i gjennom. Noe av det bedre jeg har sett innenfor mer realistisk sci-fi.

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg ikke har noe høye forventninger egentlig, og er litt forberedt på å bli skuffet. Jeg forventer egentlig bare at den er bedre enn Jurrasic World for meg personlig, og det er ikke nødvendigvis et så høyt krav. Føler nesten filmen har innfridd på det basert på alt jeg har lest, hørt og sett fra filmen. 

Lenke til kommentar

Ser faktisk at jeg jobber ettermiddagskift 18.desember gitt, da får det bli lørdagsvisning for min del  :xmas: Likte forøvrig posteren godt.

 

EDIT: Når var premieren igjen  :huh:

 

16/12 ja...for en pissetiming da. Ettermiddag alle de dagene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg føler jeg ikke har noe høye forventninger egentlig, og er litt forberedt på å bli skuffet. Jeg forventer egentlig bare at den er bedre enn Jurrasic World for meg personlig, og det er ikke nødvendigvis et så høyt krav. Føler nesten filmen har innfridd på det basert på alt jeg har lest, hørt og sett fra filmen. 

Er ganske enig med det, foruten om skuffet-delen. Jeg digget jo de tre nyeste når jeg var mindre, men har skjønt hvor dårlige de er når man så de på nytt igjen. Så lenge nivået er med den originale trilogien, og ikke synker mot prequel-nivå så er jeg fornøyd. Og som du sier så virker det som gjør veldig mye bra nå. Tror de har lært en del av feilene.

 

 

Mye gode filmer på høsten nå. Og når det i tillegg er mange gode spill og serier, så er det vanskelig å få med seg filmene i storformat. Håper at de er relativt kjappe å slippe filmene etter kino-visningene. 

Eneste som er spikret for min del er Spectre og Star Wars. Så får de andre være en bonus.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Star Wars-trilogiene er det en evig debatt om. Jeg faller nok i leiren som synes at den originale trilogien er best og da særlig episode 5 og 6, men som allikevel synes prequel-trilogien er god underholdning, spesielt episode tre. Jeg synes den sterke kritikken av prequel-trilogien fra enkelte, innbitte fans av den originale trilogien grenser til det komiske og koser meg litt ved å trolle dem i blant ved å hevde hardnakket at episode 1 er den beste.

Lenke til kommentar

Star Wars-trilogiene er det en evig debatt om. Jeg faller nok i leiren som synes at den originale trilogien er best og da særlig episode 5 og 6, men som allikevel synes prequel-trilogien er god underholdning, spesielt episode tre. Jeg synes den sterke kritikken av prequel-trilogien fra enkelte, innbitte fans av den originale trilogien grenser til det komiske og koser meg litt ved å trolle dem i blant ved å hevde hardnakket at episode 1 er den beste.

Synes heller ikke prequel-filmene er elendige som folk skal ha det til men det er en del ting som gjør at filmene taper seg en del. Jar-Jar Binks er vel kroneksemplet på hva som er galt med filmene. Så har du det dårlige skuespillet til Hayden Christensen, som sikkert heller ikke blir hjulpet av manuset. Men selve kampene og det visuelle er jo kanon. Så underholdningsdelen er der. 

Lenke til kommentar

Jar-Jar er helt krise, og burde aldri vært satt til livs nei. Episode 2 kjærleiks-dramaet kombinert med skuespillerprestasjoner og ett  allvorlig grusomt manus gjør filmen til en ganske langdryg affære. Ellers syns jeg episode 3 hentet seg bra inn og er veldig herlig underholdning. Men det er selvsagt de 3 gamle filmene som er de beste etter min mening.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Episode 1 er jo en "barnefilm". Husker jeg digger den da jeg var mindre. Darth Maul var jo uberawesome! Nå er det veldig "meh". Pod-racingen er det kuleste med hele filmen. Sier sitt. 

 

Episode 2 synes jeg var OK. Hayden Christensen er drit, men ellers greit nok. 

 

Episode 3 derimot er undervurdert. Klart beste av de "nye" filmene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...