Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Den nye Harry Potter-filmen Deathly Hallows var faktisk bedre enn det de fleste kritikere hadde forespeilet :) Elsker serien, den skildrer vennskap bedre enn de aller, aller fleste filmer. Spesielt da fra det å være barn til fasen som ungdom. The Deathly Hallows var spennende og underholdende : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor denne fikk så utrolig lunken anmeldelse. Filmen var spennende, gøy og trist

(når Dobby døde)

. Jeg gleder meg virkelig til neste del, synes det var en helt klar opptur fra de andre filmene. Historien om de 3 brødrene så utrolig fet ut.

 

edit: Oisann, tenkte ikke på at noen kanskje ikke hadde fått med seg det :p Selv kom jeg ikke på det før

Hedwig døde

 

Endret av Cowboy Bob
Lenke til kommentar

Det jeg synes var dummest var vel at det gikk litt raskt til tider, litt sånn "Så gjorde de det og så gjorde de det". F.eks

når Dobby dukket opp gikk det altfor raskt synes jeg, og når de blir tatt av Snatcherene forsto jeg rett og slett ikke hva som skjedde siden jeg ikke husket snatchers fra boken og det ble ikke forklart godt nok hva de drev med.

Lenke til kommentar

Det jeg synes var dummest var vel at det gikk litt raskt til tider, litt sånn "Så gjorde de det og så gjorde de det". F.eks

når Dobby dukket opp gikk det altfor raskt synes jeg, og når de blir tatt av Snatcherene forsto jeg rett og slett ikke hva som skjedde siden jeg ikke husket snatchers fra boken og det ble ikke forklart godt nok hva de drev med.

 

 

Enig, ble heller ikke fortalt noe rundt speilbiten som Harry hadde med seg, og siden den ikke var med i Order of the Phoenix filmen heller ble den bare mallplassert.

 

 

 

Skjønner heller ikke hvorfor de kuttet der de kuttet, nå er det bare Gringots og Hogwarts som gjennstår av store hendelser. Skal de presse inn en film på 2 timer med det materialet?

 

 

Lenke til kommentar

Day-Lewis kaster ikke bort tiden gitt.

 

Han er seg selv lik.

 

 

“He got up on the dais and said, ‘This is a very intimate setting, you can really see everybody in the room when you’re speaking from here,’” Blanchette said. “It was obvious he was trying to get a sense for what Lincoln might have seen when he spoke and gave his ‘House Divided’ speech.”

 

However, when the group toured the portion of the presidential museum dedicated to Lincoln’s years in the White House, Day-Lewis stopped short of the rooms that depict Lincoln’s assassination and funeral.

 

“The producers went in, but he didn’t,” Blanchette recalled. “He said, ‘I’m portraying Lincoln alive and I choose not to go any farther.’”

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Steike den nye DDL/Spielberg-filmen virker potent. Har lenge ventet på The Rise of Theodore Roosevelt og det ligger an til en duell i presidenttolkninger. Det kan jeg like. Men er nok redd selv (ja, jeg skriver selv) DiCaprio blir knust av Lewis.

 

Så Trainspotting for andre gang i går. Og den ble bare bedre. Mange små lure ting som jeg oppdager, mye smart bildebruk. En fantastisk film rett og slett.

Lenke til kommentar

Da skal Darren Aronofsky offesielt regisere The Wolverine, som da er oppfølgern til X-Men Origins: Wolverine. Skal vist være så langt utenfor det X-Men kaliberet vi kjenner til fra før at dette kan bli bra. Håper på at vi her får en liten Dark Kngiht i form av The Wolverine, en film som er vel verdt popcorn-pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...