Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fungerer Serenity greit som en enkeltstående film?

 

Jeg så den først, så Firefly serien etterpå da jeg ikke visste om serien. Angret på det. Men har i ettertid sett serien flere ganger, med filmen som avslutning. Funker mye bedre det. Se Serenity først blir liksom litt som å hoppe til slutten av en bok å kun lese siste kapittelet.

Lenke til kommentar

Noen andre som er og ser på western-filmene som går på cinemateket for tiden? Har sett fire stykker de siste par ukene og det toppet seg med Once upon a time in the west i kveld. For en fantastisk film. Jeg er så glad for at jeg ikke har falt for fristelsen og sett disse filmene hjemme, har vært redd for å ødelegge mine gode barndomsopplevelser fra noen av de, og jeg tviler sterkt på at jeg hadde holdt ut å se en film som f.eks Django hjemme, men på kino var det underholdende!

 

Skaffet meg et abonnement til Cinemateket da David Lynch var i byen, så det virker veldig fristende å se et par Westerns der nå, ja. Spesielt en storfilm som The Good, the bad and the ugly som jeg mener kommer neste måned. Så også at de skulle vise Star Wars, T2, Fargo og Barry Lyndon på et seminar fra 4 til 5. desember. Herlig filmsted :)

Lenke til kommentar

Jeg så to episoder av Firefly og slo av. Jeg vil egentlig se Serenity (for Reddit-check på ICM), men hvis filmen er like kjip som serien så går jeg ikke glipp av mye. Chuck-humor med Red Dwarf-production values, og ikke motsatt. =/

Hahaha, egentlig den eneste grunnen til at jeg ønsker å få sett den. Skikkelig iCM-hore, til det punktet hvor det (nesten) blir patetisk. Husker jeg så noen minutter av Firefly og det fristet jo ikke akkurat å se mer.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Slipper heldigvis å leke far eller eksaminant for øyeblikket, så tid utenom mine sporadiske timer med den trasige virkeligheten er ikke et problem. Var sikker på at det var en evighetsserie ala Lost, men med bare 14 episoder får jeg vel nesten prøve. Lukter forresten litt "cancelled" da uten gidde å sjekke.

Lenke til kommentar

Mange gode serier er blitt kansellert for tidlig (John Doe, Studio 60, Arrested Development, Freaks and Geeks), men ofte er det fordi de er litt smale og vanskelig å markedsføre. Det er ikke alle som setter pris på en serie hvor en karakter mobbes for å ikke vite at Molière ikke var italiensk (Studio 60) eller hvor mye av humoren hviler på ordspill som at båten heter "The Seaward" (Arrested). På samme måte er cowboyer i verdensrommet ikke noe for alle, spesielt med et lavt budsjett og en veldig camp-atmosfære. Ta f eks dette klippet

, som var noe av det første jeg så av konseptet. Jeg synes det er en flau scene fra et campy show, men kommentarene viser jo at dette faktisk underholder folk. Jeg klarer bare ikke å se det store i det.

 

Spesielt når Adam Baldwin, den kjipeste skuespilleren verden har sett, er med. Herregud så platte karakterer han velger.

Lenke til kommentar

Genierklæringen av Firefly stammer nok fra en eller annen martyrisk beundring av en serie som merkelig nok aldri fikk en sjanse av nettverket som signerte regningene. Serien var annerledes, men den var strengt tatt ikke det gullegget enkelte prøver å få det til å være. Til det var kvaliteten like ujevn som en full manns gange (det er vanskelig å tro at det er samme bønsj som har skrevet episodene "Shindig" og "Out of Gas" feks). Disse problemene hadde blitt langt mer åpenbare hvis Fox hadde gitt grønt lys for en sesong til, spesielt hvis man hadde fortsatt å ignorere at skikkelige serier trenger overhengende fortellinger man må følge med på og budsjettet hadde like få nuller bak seg.

 

Det er likevel ikke til å komme bort ifra at jo mer tid du bruker på karakterene, jo bedre liker du de og jo triveligere blir det å følge med på den gamle skranglekassa (bortsett fra gorillaen Baldwin). En hyggelig serie med en smule bedre ettermæle enn den strengt tatt fortjener.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg tror jeg må se Once Upon a Time in the West på kino, da det frister sånn å slå den av hver gang jeg tenker å se den hjemme. Har til gode å komme mer enn en time inn i den.

 

Starten på den filmen er jo rene torturen om man er litt utålmodig. Tror jeg må se den igjen nå som jeg har blitt litt eldre, husker jeg kjedet livet av meg første gang jeg så den for noen år siden.

 

Men når jeg tenker meg om så er jeg ikke blitt så nevneverdig mye mer moden ...

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...