Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Et like godt eksempel for å få Atald til å forstå satiren, er jo:

 

 

Den scenen i NiteOwl's drøm, der han drømmer om Silk Spectre og han nakne som går mot hverandre og ser ut som om de skal til å innlede en heftig kline-scene.

Derimot begynner de ikke å kysse før de har "kledd av" seg den nakne huden, og står der fullt utrustet i superhelt-kostymer.

DA er de plutselig kåte nok.

 

Så DER ligger satiren, som du selv sier fløy deg hus forbi

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alan Moore snakker om Watchmen, og forklarer mye ved karakterene i boka, og hvordan han ser på ting som hender i boka (han hater filmatisering av bøkene sine).

Inneholder spoilers! SPOILERS!

 

Han har vel ikke giddet å sett filmene engang.

 

Jeg står fortsatt ved at Hallelujah og feks. 99 Luftballoons var kjipe låtvalg, selv om det skulle ligge en viss satire bak førstnevnte. Det funka ikke. Men filmen var bra den.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har han ikke det :p (påsto han iallefall).

Når han sitat: " 'will be spitting venom all over it'".

Han er ganske så lei Hollywood og deres fakter, og sammenligner det som å bli tvangsforet med marker via en skjè.

 

Hadde det vært kinesiske marker for en gangs skyld, så hadde det vel vært greit nok, men han er uhyre lei Hollywood.

 

 

Edit: kan vel heller bare gi en linky så får folk lest selv.

 

Obs obs!

Han ser ut som en usminket svart-metaller på disse bildene.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Jeg står fortsatt ved at Hallelujah og feks. 99 Luftballoons var kjipe låtvalg, selv om det skulle ligge en viss satire bak førstnevnte. Det funka ikke.

 

Enig.

 

NiXx: Da hadde jeg visst ikke gått glipp av så mye. Synes bare det absolutt ikke funka i filmen, det ble bare kjipt og kleint.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Ved bokas budskap i tankene så funket det ypperlig.

Det er meningen at skal være kleint, på samme måten som "sex-scenen" i Team-America.

 

Hele budskapet er jo vanviddet og satiren ved "realistiske" superhelter, og da passer "tåpelige" sangvalg fint.

En ting er å bare være ræva på å velge sanger, en annen ting er å vite når man skal bruke sanger som virkelig ikke burde passe inn, og bruke det som en fordel, noe Tyler Bates har gjort i stor grad i filmen.

Lenke til kommentar
Jeg tok neppe satiren i scenen, for meg virket den bare totalt meningsløs i den formen den ble presentert i. Du må gjerne opplyse meg om hva jeg gikk glipp av. :)

 

 

Som nevnt tidligere, har litt med impotens og det tragikomiske med at man må ikle seg en rolle. En filosof kunne sikkert skrevet masteroppgave med grunnlag i serien/filmen, det kan spinnes og tolkes i så mange retninger at det fort lukter svidd.

 

Er mye "lekser" man kan lese og få med seg om det hele som vil gjøre sannsynligheten for et langt bedre gjensyn ganske store. Har selv opp gjennom årene opplevd lignende med folk som Chaplin, Fellini og andre og det er deilig. Man prøver å resette seg og gi det en ny sjans med det perspektivet og den informasjon man er gitt, så kanskje det blir en omvending som gir en god filmopplevelse. Det er vel hva vi filmentusiaster lever for, å finne filmer å digge.

 

Og da er det kanskje ikke helt riktig å kun gi filmer en sjans og tro ens førstre dom er den endelige fasit. Man kan prøve igjen, spesielt om det er filmer som er holdt høyt av mange andre.

 

Rent personlig syntes jeg i hvert fall det er en herlig norm å prøve å leve etter. Må tvinge meg gjennom 2001: A Space Odyssey årlig, men det er fordi jeg lever i håpet om at det sier "klikk". Det gjorde det med så mange andre filmer jeg i dag anser som perler på et diamantkjede. Det er virkelig deilig å kunne ta feil

 

Og over til noe annet, nå kan Transformers-haterne kjøre på med ønske om forbud:

 

Drakk bensin for å bli som heltene sine

 

Synd med slik uvitenhet. Transformers drikker ikke bensin. :/

Lenke til kommentar

I boka prøver NO2 og SS2 å ha sex flere ganger mens hun bor i leiligheten hans, men han får det aldri til og de gir opp. Men han får tilbake potensen når han har på kostymet og de er sammen i ugleskipet for første gang, det utnytter de seg av da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg var 11 år gammel da han ga meg kokain og sa at vi skulle se en lang film kalt Barry Lyndon. Han sa: "Det er en veldig lang film. Kanskje dette vil hjelpe deg."

 

Griffin O'Neal om sin far, Ryan - hovedrolleinnehaver i nevnte film. Kilde

Fryktelig sak.

 

Kokain før Barry London er jo en skikkelig bommert. Prøv heller syre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...